Mijn naam van een website af willen hebben

10-09-2014 09:58 12 berichten
Jaren terug heb ik drie maanden gewerkt bij een oplichter die inmiddels het land is uitgevlucht. Hij heeft mij toen ik daar werkte, samen met mijn collega die ook nog niet doorhad hoe het zat, op de pagina met medewerkers gezet. De website is online omdat hij zijn werk ook vanuit het buitenland kan doen. Mijn gegevens dus ook. Ik word benaderd door mensen die hem zoeken omdat ze nog wat van hem krijgen en ik WIL gewoon van die website af. Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg?
Hij heeft de site waarschijnlijk niet zelf gemaakt, je zou het kunnen proberen bij de webhoster. Staat meestal wel op de site wie hen gemaakt heeft.
Jawel. Hij heeft de website wel zelf gemaakt.. Helaas.
Alle reacties Link kopieren
Zo ben je lekker mee.
Wettelijk is hij verplicht je eraf te halen. Maar daar zal zo'n oplichter zich weinig van aantrekken. Volgens mij kun via domeincheck er wel achter komen wie hem host. Dan daar contact mee op nemen. Die kunnen, als ze dat mogen en willen tenminste, (tijdelijk) de site uit de lucht halen. Maar in het uiterste geval zul je misschien met een aangifte van de politie moeten hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:zas schreef op 10 september 2014 @ 10:09:

Wettelijk is hij verplicht je eraf te halen. Maar daar zal zo'n oplichter zich weinig van aantrekken. Volgens mij kun via domeincheck er wel achter komen wie hem host. Dan daar contact mee op nemen. Die kunnen, als ze dat mogen en willen tenminste, (tijdelijk) de site uit de lucht halen. Maar in het uiterste geval zul je misschien met een aangifte van de politie moeten hebben.Och, in het uiterste geval... ik vind dit al een situatie die zeer onwenselijk is. Zij wordt nu benaderd door mensen die nog iets van een oplichter hadden moeten krijgen. Het kan zijn dat zij zich in deze positie niet langer prettig of zelfs veilig voelt. Onder mijn vrienden is het al twee keer voorgekomen dat zij aangifte hebben moeten doen om in bepaalde situaties hun naam van internet te krijgen. Zo extreem is dat niet. Dat is gewoon heel belangrijk. Dus TO, ik zou vooral niet te lang wachten met het voorleggen van dit probleem aan de politie of een ander soort instantie die jou kan helpen.
Heb je al aan hem gevraagd of je eraf gehaald kan worden? Lijkt me wel, maar staat niet in je openingspost. Anders zou je daar een mailtje aan kunnen wagen, eventueel met de vervolgstappen die je gaat zetten als hij het niet doet?
Ik bedoel dat het hostingbedrijf in het uiterste geval wil dat je met een verklaring komt van de politie. Niet dat het geval op zich niet erg is. Maar ik ben bang dat ze niet zomaar op het verzoek van "iemand" een website uit de lucht halen.
Alle reacties Link kopieren
In feite heb je daar gewoon gewerkt en je hebt meegewerkt om klanten te duperen. Je hebt je dus verdacht gemaakt. Er is echter nog nooit aangifte tegen je gedaan en je bent niet veroordeeld, dus onschuldig want het tegendeel is nooit bewezen..



Dit moet uit te leggen zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:zas schreef op 10 september 2014 @ 10:57:

Ik bedoel dat het hostingbedrijf in het uiterste geval wil dat je met een verklaring komt van de politie. Niet dat het geval op zich niet erg is. Maar ik ben bang dat ze niet zomaar op het verzoek van "iemand" een website uit de lucht halen.Het voordeel van de aanpak die jij noemt (combinatie van sowieso naar het hostingbedrijf stappen en eventueel een verklaring van de politie erbij) is dat dat misschien directer is en dus sneller gaat. Mijn ervaring is dat de politie met een aangifte vrij lang bezig is en het lang kan duren voor er een uitspraak is en er een keer een opdracht komt om iets te verwijderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Groll schreef op 10 september 2014 @ 11:20:

In feite heb je daar gewoon gewerkt en je hebt meegewerkt om klanten te duperen. Je hebt je dus verdacht gemaakt. Er is echter nog nooit aangifte tegen je gedaan en je bent niet veroordeeld, dus onschuldig want het tegendeel is nooit bewezen..



Dit moet uit te leggen zijn.Dat ze daar gewerkt heeft is niet zo best en als ik me zorgen zou maken over of ik verdacht bent, zou dat voor mij misschien ook een reden zijn om mijn verhaal vast te doen bij de politie. Dan is mijn verklaring maar vast binnen.
Ik maak mij daar dus weer echt geen zorgen over, Groll. Ik ben, zodra ik wist wat voor mafklapper het was, gestopt met het werk. Ik kan echt zeggen dat ik 100% eerlijk ben geweest en niemand heb opgelicht. Dat deed hij, ik deed mijn werk gewoon netjes voor de klant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven