Opladen Samsung Galaxy

13-09-2014 22:09 13 berichten
Mijn jongste heeft een (tweedehands) Samsung Galaxy gekregen. Opvallend is dat hij er heel lang, als in een hele nacht, over doet om helemaal op te laden tot 100%. Ze doet er vervolgens wel een paar dagen mee voordat hij leeg is, maar het is natuurlijk niet handig. Mijn eigen iPhone 5 is binnen twee uur volledig opgeladen (maar ook binnen een halve dag alweer leeg bij frequent gebruik).

Is die lange oplaadtijd normaal voor Samsung?
Nee, dat is niet normaal. Zou een nieuwe batterij kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, wij hadden dat ook met onze galaxy s en samsung mini. De iphone is veel sneller ;)
Herkenbaar. Samsung Galaxy is een hele fijne telefoon maar na ongeveer 1.5 jaar gaat de batterij achteruit. Ik heb dit gegoogled en gelezen dat batterij vervangen niet helpt. Het schijnt een softwareprobleem oid te zijn.



Er valt overigens bij mij geen touw aan vast te knopen. De ene keer laadt hij een tijdje voor geen meter (en gaat heel snel leeg) en dan opeens doet hij het weer een paar dagen alsof hij nieuw is.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste had er ooit een. Die laadde vrij snel op maar liep bijna net zo snel leeg. Zelfs met WiFi en Bluetooth uit en heel weinig gebruik.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Mijn oude Galaxy laadt helemaal niet meer.

Ik heb het idee dat het aan de ingang ligt waar de oplader ingaat.
Het is dus geen algemeen probleem? Ik ga er verder ook niets mee doen, niet iets nieuws kopen i.i.g.. Ze heeft hem van haar vader, dus dan mag ze daar klagen als ze ermee zit
Niet herkenbaar, maar ik zou liever (zoals jouw dochter heeft) een telefoon hebben die langzaam oplaad en waarvan de batterij lang meegaat dan een telefoon die snel oplaad, maar ook weer snel leeg is.
Alle reacties Link kopieren
Ik had dit enkele weken terug ook met mijn Sansung, probleem was opgelost met een nieuwe oplader. Met de oude heb ik het probleem nog steeds. Lag bij mij dus aan de oplader.



Misschien even proberen
Alle reacties Link kopieren
Waar je op moet letten is dat je eens in de zoveel tijd (maand ofzo) zorgt dat de batterij helemaal leeg is, voordat je hem oplaadt. Dat schijnt de levensduur te verlengen.
quote:matroesjka_ schreef op 13 september 2014 @ 22:18:

Herkenbaar. Samsung Galaxy is een hele fijne telefoon maar na ongeveer 1.5 jaar gaat de batterij achteruit. Ik heb dit gegoogled en gelezen dat batterij vervangen niet helpt. Het schijnt een softwareprobleem oid te zijn. Ik heb toevallig een paar weken geleden mijn batterij vervangen bij 'n Samsung Galaxy S3 mini na pakweg een jaar en 4 maanden en nu gaat ie weer helemaal prima! Hij ging namelijk nog geen halve dag meer mee. Overigens opladen ging en gaat altijd supersnel, binnen 1,5-2 uur vol.
Alle reacties Link kopieren
Hier een maandje terug de batterij van mijn galaxy s3 mini vervangen. Ik las ook over de software problemen, maar heb de gok gewaagd. De batterij doet het weer als vanouds. Ik laad mijn mobiel altijd s nachts op, dan gebruik ik m verder toch niet en maakt een eventueel langere laadtijd niets uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gehad met mijn iphone (ja dat kan ook) en dat lag inderdaad ook aan de oplader
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven