Prepaidtelefoon?

25-10-2014 22:20 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een extra telefoonnummer nodig waarop ik bereikbaar ben. Ik zal er zelf niet mee bellen. Ik heb geen reservetelefoon, dus heb er ook een andere telefoon bij nodig, want heb nu een iPhone, waar maar één simkaart in kan.

Wat is de simpelste en goedkoopste oplossing, zo'n prepaidpakket misschien?
Alle reacties Link kopieren
Goedkoopste: aan vrienden vragen of ze nog een oude telefoon hebben liggen (hier liggen er zeker 3 in een schuif, dus moet ook zo bij anderen zijn), en dan gewoon een heroplaadbaar simkaartje voor erbij kopen.
Alle reacties Link kopieren
Een heroplaadbaar simkaartje? Wat is dat?
Alle reacties Link kopieren
Dat is prepaid
Alle reacties Link kopieren
quote:Philein schreef op 25 oktober 2014 @ 22:26:

Een heroplaadbaar simkaartje? Wat is dat? Gewoon zo een prepaid ding bedoel ik, dat je dus moet opladen als je geld op gebeld is. Kost hier iets van een 10euro. En als je niet van plan bent zelf te bellen kan je er dus wel lang mee doen, alleen aan denken dat het tegoed meestal maar 1 jaar geldig blijft.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal niet gaan bellen met dat 'nieuwe nummer', wel op gebeld worden. Kan dat überhaupt? Of moet je zo nu en dan zelf ook bellen om dat ding actief te houden ofzo?
Hou er rekening mee dat je met prepaid geen wifi hebt, en dus ook geen whatsapp.
Alle reacties Link kopieren
Daar houd ik rekening mee.



Waar koop ik zo'n simkaart?
Alle reacties Link kopieren
Bij de MAKRO hebben ze op dit moment een PrePaid in de aanbieding voor nog geen 20 euries.



Voor dat geld heb je dus een telefoon en een SIM-kaart.

Kijk wel even hoe lang je beltegoed op de SIM-kaart geldig blijft. Wordt het nummer gedurende een jaar niet gebruikt dan vervalt het telefoonnummer meestal en is dus ook de SIM-kaart onbruikbaar.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:Philein schreef op 25 oktober 2014 @ 22:29:

Ik zal niet gaan bellen met dat 'nieuwe nummer', wel op gebeld worden. Kan dat überhaupt? Of moet je zo nu en dan zelf ook bellen om dat ding actief te houden ofzo?



Het tegoed blijft meestal 1 jaar geldig (althans hier in Belgie), verder weet ik niet of je ook jaarlijks eens zelf iets moet doen vooraleer je nummer geschrapt wordt, moet je eens in de telefoonwinkel vragen.



Passeer gewoon langs een telefoonwinkel of providerwinkel, ze hebben die daar gewoon klaarliggen en kan je meteen activeren.
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is handig als ze die gewoon nog in de -tegenwoordig hippe- telefoonwinkels hebben. Daar fiets ik even langs dus. Dank je!
Waar je ook op moet letten: veel prepaid telefoons hebben een simlock, je kan dus alleen bellen met een simkaart van de betreffende provider. Wil je ooit overstappen naar een andere provider, dan kan je niets meet met die telefoon.
Alle reacties Link kopieren
Misschien overbodig, maar je zou kunnen kijken bij welke provider de persoon zit die je gaat opbellen, om even te kijken of het voordeliger zou zijn om hetzelfde provider te gaan.



Ik weet niet of dat tegenwoordig nog zo gaat, maar vroeger was het vaak voordeliger om naar dezelfde provider te bellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Naara schreef op 25 oktober 2014 @ 22:44:

Waar je ook op moet letten: veel prepaid telefoons hebben een simlock, je kan dus alleen bellen met een simkaart van de betreffende provider. Wil je ooit overstappen naar een andere provider, dan kan je niets meet met die telefoon.In België bestaat dat in ieder geval niet, hebben ze die amerikaanse toestanden in Nederland wel?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga er dus niemand mee bellen, dus de providers boeien verder niet zo.



En zelf overstappen naar een andere provider: ik wil geen abonnement of wat ook, gewoon een simpel telefoonnummer waarop ik gebeld kan worden, that's it. Waar is die goeie ouwe tijd?
Alle reacties Link kopieren
quote:Philein schreef op 25 oktober 2014 @ 22:48:

Ik ga er dus niemand mee bellen, dus de providers boeien verder niet zo.



En zelf overstappen naar een andere provider: ik wil geen abonnement of wat ook, gewoon een simpel telefoonnummer waarop ik gebeld kan worden, that's it. Waar is die goeie ouwe tijd?



Nee, maar ik dacht dat als de andere persoon iemand is die je graag hebt, dat je dan om hem een plezier te doen dezelfde provider zou kunnen nemen. Maar als het niet uitmaakt, zoveel te gemakkelijker.



En simpel kan nog altijd, je hoeft echt geen abonnement te nemen hoor. Ze verkopen nog altijd gewoon goede-oude-tijd simkaartjes.
Toen ik prepaid had (jaren geleden) moest je eens in de 9 maanden een keer bellen, anders verviel je nummer. Nouja, eens per 9 maanden bellen moet met elke provider wel lukken toch?



Ik kocht gewoon een goedkope telefoon bij de AH + simkaart van AH Mobiel. Was in totaal 30 euro kwijt voor telefoon, simkaart en 10 euro beltegoed.
Alle reacties Link kopieren
Voor een tientje kan je een prepaid-toestel (incl SIM dus) kopen bij bijvoorbeeld Mediamarkt. Vast vergelijkbare prijzen bij Kijkshop en andere zaken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Naara schreef op 25 oktober 2014 @ 22:29:

Hou er rekening mee dat je met prepaid geen wifi hebt, en dus ook geen whatsapp.





Ik heb nooit anders gehad dan prepaid, Snoezekind ook niet.

Wij hebben beiden een Samsung en kunnen gewoon whatsappen op de wifi of vodafone blox aansluiten om te internetten.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Snoesje666 schreef op 25 oktober 2014 @ 23:37:

[...]





Ik heb nooit anders gehad dan prepaid, Snoezekind ook niet.

Wij hebben beiden een Samsung en kunnen gewoon whatsappen op de wifi of vodafone blox aansluiten om te internetten.Wat ik bedoel is dat je buiten bereik van wifi geen whatsapp hebt (want geen databundel). Maar dat snapte Philein volgens mij wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Philein schreef op 25 oktober 2014 @ 22:48:

dus de providers boeien verder niet zo.



gewoon een simpel telefoonnummer waarop ik gebeld kan worden, Alleen, zonder provider geen telefoonnummer helaas
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:Naara schreef op 25 oktober 2014 @ 23:53:

[...]



Wat ik bedoel is dat je buiten bereik van wifi geen whatsapp hebt (want geen databundel). Maar dat snapte Philein volgens mij wel.Die kun je bij vodafone per dag of maand aanvragen. Gaat gewoon van je tegoed af, en vervalt automatisch.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een simkaart gekocht bij de kruidvat, van 7,50 met daarop 5 euro beltegoed om bereikbaar te zijn (tweede telefoon) Ik hoef niet te bellen, maar moet wel tijdig mijn tegoed opwaarderen. Bij deze is dat eens per jaar. Het tegoed is namelijk een jaar geldig en als ik te laat opwaardeer vervalt het telefoonnummer.

Tot nu toe gaat mijn tegoed alleen op aan het afluisteren van mijn voicemail.
86 euro een chinafoon.
Alle reacties Link kopieren
quote:suresixset schreef op 26 oktober 2014 @ 00:13:

Ik heb een simkaart gekocht bij de kruidvat, van 7,50 met daarop 5 euro beltegoed om bereikbaar te zijn (tweede telefoon) Ik hoef niet te bellen, maar moet wel tijdig mijn tegoed opwaarderen. Bij deze is dat eens per jaar. Het tegoed is namelijk een jaar geldig en als ik te laat opwaardeer vervalt het telefoonnummer.

Tot nu toe gaat mijn tegoed alleen op aan het afluisteren van mijn voicemail.

Ja precies, zoiets zal het ook bij mij worden. Het gaat er trouwens niet om dat ik voor maar een persoon bereikbaar wil zijn, maar voor iedereen.

Als ik een keer per jaar zelf even moet bellen of opwaarderen, dan is dat ook prima.



Ik ga eens langs de mediamarkt ofzo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven