Rare mail

29-07-2014 23:26 48 berichten
Wat heb ik nou aan mijn schoen hangen? Onderstaande mail kreeg ik vandaag.



Hey,



Hierbij het schema van volgende week.



Jij zal de plek van Irma moeten in nemen op werk vanwege een wisseling in de afspraken.



Ik kan hier helaas ook niks aan doen en heb mijn best gedaan voor je! Bel me anders vanavond even op ik heb je nu ook al een tijd niet meer gesproken.



Met vriendelijke groet,

Je liefste collega, Michelle



PS: Hopelijk is dit wel je juiste email adres zo niet excuus



Krijgen jullie wel eens zo iets?
Regelmatig. Ik werk in de zorg...
Alle reacties Link kopieren
Nee nooit. Ik zou terugmailen of ze wel de juiste persoon heeft gemaild
Alle reacties Link kopieren
Da's vast een oud mailtje. Nog van die keer dat je meedeed aan Jouw Vrouw Mijn Vrouw.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Oh je kent die mensen niet. Nee dat sooort mails krijg ik nooit.
Alle reacties Link kopieren
Is het voor jou bedoeld?



Als dat niet zo is dan terug mailen met dat dit jouw emailadres is en zij dus een verkeerd emailadres hebben
Je bent zelf een theepot
Ooit kreeg ik steeds weer mail die niet voor mij was maar voor iemand met bijna hetzelfde mailadres. Ik steeds vriendelijk terugmailwn dat ze zich vergiste, maar ns de 5e keer heb ik haar geblokkeerd.
niet terugmailen hoor. doen ze vaker. wie ze zijn weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Ja heb ook weleens een persoonlijke mail gehad die niet voor mij bestemd was. Dan hebben ze een verkeerd e-mailadres ingetypt. Als het e-mailadres betrouwbaar oogt dan zou ik gewoon een mailtje terug sturen dat ze de verkeerde te pakken hebben.



Heb me er zelf onlangs ook nog schuldig aan gemaakt. Een client had als e-mailadres (fictief) pietjepuk@hotmail.nl maar hij had aan ons doorgegeven pietjepuk@hotmail.com. En ik kreeg maar geen antwoord. Op een gegeven moment wel een hele rits mailtjes van de eigenaar van pietjepuk@hotmail.com en boos dat die kerel was!
Alle reacties Link kopieren
Geen mailtjes wel telefoontjes. Heb een tijd lang telefoon gehad van een verward kind dat oma wilde spreken. Echt meerdere malen moeten vertellen dat hj een verkeerd nummer had gedraait. Daarna nam ik niet meer op als ik dat nummer zag. Ook 1x het volgende gesprek gevoerd:

* Met Miss Tortoise?

''Ja haaaaai liefie, is je moeder thuis''

* Uhm nee, ik woon al jaren op mij zelf en u belt op mijn mobiele nummer, dus ik geloof dat u verkeerd gebeld heeft

''Hahaha, oh ik snap het al je bent aan het doen alsof, hihi. Kan je dan bij mama op bezoek gaan en de telefoon aan haar geven.''

* Uhm mevrouw, u heeft een verkeerd nummer..

''Oke dus je moeder is niet thuis, ik bel later wel terug''



Dat was zo vaag...
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg vaak mail bestemd voor iemand met dezelfde voornaam en beginletterachternaam. Foto's van bruiloften, updates van iemands kankerbehandelingen, ik heb al zeker 10x gemaild dat ze mijn adres niet meer moeten gebruiken en toch blijft het doorgaan. Ik heb het opgegeven.
I would rather shit in my hands and clap
soortgelijke mail:



Hey,

Ik wil je even doorgeven dat het familie uitje van volgende week zaterdag in Alblasserdam zal plaatsvinden in plaats van Utrecht.

We gaan als eerst bij Ingrid thuis zitten en zodra iedereen er is gaan we uit eten.

Bel me anders vanavond even op ik heb je nu ook al een tijd niet meer gesproken.

Doei,

Je lieve nichtje Sanne



staat er bij jou ook een link onderaan haar bericht?
Alle reacties Link kopieren
Oh joh! Weer een nieuwe manier van spam verspreiden of phishing dus. Niet op reageren en nooit op zo'n link klikken.



Deze kende ik nog niet. Bedankt voor de waarschuwing, Rochel.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Er stond nog wel een vage link in, dus is natuurlijk gewoon spam.



Kun je ook een virus binnenhalen door zoiets te replyen?
Alle reacties Link kopieren
Spam idd
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Nee, een virus binnenhalen niet. Maar het is dan wel duidelijk dat je een werkend emailadres hebt. Dus het zou kunnen dat je daarna overspoeld wordt met rare mails.



Ik heb ooit een emailadres gehad waarmee ik kennelijk eens iets verkeerds had aangeklikt of beantwoord. Toen het gemiddeld aantal spammails dat ik ontving was opgelopen tot boven de 100 per dag, heb ik een ander mailadres genomen.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
2 vrienden van me hebben deze ook gehad! Wel zonder link.
Blijkbaar is er ook iemand met dezelfde voor- en achternaam als ik heb. Best bijzonder want mijn naam is niet heel veel voorkomend. Kreeg al een aantal keer mails van een studiegroepje die blijkbaar met elkaar een werkstuk moesten maken. Ze namen me gewoon niet serieus toen ik terugmailde dat ik diegene niet was. Dachten dat ik de snor drukte en waren dus niet zo blij. Na een paar keer heen en weer mailen heb ik het verder maar genegeerd
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg niet zulke mails, wel onlangs een apart telefoontje.



Tring tring..

Ik neem op; " Kopjekoffie"

"Hallo, ehm ik heb een probleem."

"Ok"

"Ik ben zwanger en denk dat het van uw man is"



Ik lag voorheen op de bank, maar ging er eens rechtop voor zitten.

Oh, en ik heb geen man.



"Je hebt het verkeerde nummer gedraaid, ik heb geen man/vriend."

"Oh, tja, ik bel iedereen in de stad met dezelfde achternaam als u."



Nou ja, het werd nog best een interessant gesprek. Ze had een sterke kinderwens en had zich door een onenightstand laten bezwangeren. Maar ze wist zijn telefoonnummer en adres niet. Nu was ze dus naar hem op zoek. Ze was behoorlijk emotioneel en ik vraag mij weleens af hoe dit verhaal zal aflopen.

Misschien belt ze nog weleens.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

En weer overal die strepen....
kopje, die vrouw was helemaal niet zwanger hoor. die moest rap een verhaal verzinnen omdat jij zei geen man te hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:misstortoise, 49 minuten geleden

Ook 1x het volgende gesprek gevoerd:

* Met Miss Tortoise?

''Ja haaaaai liefie, is je moeder thuis''

* Uhm nee, ik woon al jaren op mij zelf en u belt op mijn mobiele nummer, dus ik geloof dat u verkeerd gebeld heeft

''Hahaha, oh ik snap het al je bent aan het doen alsof, hihi. Kan je dan bij mama op bezoek gaan en de telefoon aan haar geven.''

* Uhm mevrouw, u heeft een verkeerd nummer..

''Oke dus je moeder is niet thuis, ik bel later wel terug''



Dat was zo vaag...



Dit overkomt me best vaak. Ik speel het altijd mee, papa en mama zijn natuurlijk nooit thuis.



Ik heb ook gewoon een irritant stemmetje door de telefoon. Ik heb vroeger weleens een flinke discussie gehad met de cardioloog van mijn vader of ik nou zijn dochter of kleindochter was, volgens hem kon ik nooit zijn dochter zijn. Sure, ik weet niet wie mijn vader is.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Dat soort vaag gedoe heb ik alleen aan mijn voordeur. "Oh hoi, is je vader of moeder ook thuis?". Kweenie, zal ze even bellen. Ben verdorie midden dertig.
Nee heb je, ja kun je krijgen
quote:rochel schreef op 29 juli 2014 @ 23:56:

soortgelijke mail:



Hey,

Ik wil je even doorgeven dat het familie uitje van volgende week zaterdag in Alblasserdam zal plaatsvinden in plaats van Utrecht.

We gaan als eerst bij Ingrid thuis zitten en zodra iedereen er is gaan we uit eten.

Bel me anders vanavond even op ik heb je nu ook al een tijd niet meer gesproken.

Doei,

Je lieve nichtje Sanne



staat er bij jou ook een link onderaan haar bericht?Mijn mail kwam ook van Sanne! Ik heb de naam veranderd vanwege mogelijke herkenbaarheid
dus irma is ook fictief :O

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven