S4 mini schakelt zichzelf uit en aan, help?

24-07-2014 12:22 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu ongeveer een jaar de Samsung Galaxy S4 mini, nooit problemen gehad. Ik hou altijd braaf mijn updates e.d. bij. De laatste tijd ondervind ik helaas wel een probleem:

het toestel schakelt zichzelf (steeds vaker) uit en vervolgens weer aan. Soms merk ik dat als hij begint te trillen terwijl hij naast me ligt, meestal merk ik het als ik mijn telefoon pak en zie dat ik eerst mijn pin moet ingeven.



Ik heb al een beetje gegoogled maar ik word er weinig wijzer van. Meestal zijn er ook andere problemen, maar bij mij is het alleen het uitschakelen. Voor zover ik het kan zien heb ik geen kromgetrokken accu. Apparaat geeft aan dat de laatste software-updates zijn geïnstalleerd. Ik heb Android 4.2.2 erop staan.

Ik ben as we speak een back up aan het maken van contacten, muziek, apps etc., maar ik weet nog niet zeker of ik daarna het toestel terug wil (kan?) zetten naar de fabrieksinstellingen en of dat nut heeft. Ben niet al te technisch aangelegd dus ik durf niet vanalles ermee te gaan klooien.



Ik ben een voorstander van eigen initiatief tonen, maar mijn telefoon hoeft niet zelf te bepalen wanneer hij opnieuw wil opstarten. Is er iemand die mij kan helpen met dit probleem?
Alle reacties Link kopieren
Geen hulp, wel herkenning. Ik heb een s3 mini van bijna een jaar oud en die doet precies hetzelfde.



Ik lees mee voor de oplossing.
Mijn Samsung galaxy axce 2 doet dit ook, vanzelf uitgaan (hij gaat dan alleen niet meer zelf aan, dan moet ik de batterij eruit trekken en er weer in doen).

Heb de oplossing helaas niet :(
Zelfde probleem hier met de S4 mini. Heb hem nu een maand of 8 en heb het eigenlijk vanaf het begin al, eens in de zoveel tijd.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb het nu dus meerdere malen per dag. Die 1x in de maand of 1x per week vind ik niet zo'n ramp, maar elke dag een aantal keer is gewoon K. Stel dat het 's nachts gebeurt en dat daardoor je wekker niet werkt... Vandaar dat ik er iets aan wil doen!

Mijn back-up verloopt nu ook moeizaam, blijft bij 'Apps' hangen op 26%...
Alle reacties Link kopieren
great, verbinding verbroken met Kies... Kan weer helemaal opnieuw beginnen met de back-up.

Wel dit gevonden voor hetzelfde probleem met de Galaxy Ace: klik



Misschien helpt het, ik heb het maar aangepast bij mij. Ben benieuwd.
Hier ook gehad maar dat met SIII mini. Gebeurde ook ongeveer na 1 jaar en paar weken later was accu opeens in een half uur leeg. De oplossing was een nieuwe accu kopen voor rond de 15 euro via internet.



Soms denk ik weleens dat ze die producten zo programmeren dat ze na 1-2 stuk gaan zodat je weer een nieuwe moet nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sneeuwwitje80 schreef op 24 juli 2014 @ 13:25:

Hier ook gehad maar dat met SIII mini. Gebeurde ook ongeveer na 1 jaar en paar weken later was accu opeens in een half uur leeg. De oplossing was een nieuwe accu kopen voor rond de 15 euro via internet.



Soms denk ik weleens dat ze die producten zo programmeren dat ze na 1-2 stuk gaan zodat je weer een nieuwe moet nemen.



Nieuwe accu begin ik pas aan als hij ineens snel leegloopt, maar dat is nu (nog?) niet het geval. Maar misschien is dit het begin van het einde wat de accu betreft.

Gister wel bij een T-mobile winkel geweest waar een medewerker zo de batterij eruit haalde om mijn simkaart te checken (niet voor dit probleem), terwijl het apparaat nog aan stond. Sindsdien is het toestel vaker uitgegaan dan daarvoor, weet niet of dat toeval is. Ik vroeg nog of dat kwaad kon maar die man zei van niet. Terwijl ik altijd begreep dat je NOOIT je batterij zomaar mag verwijderen (of ben ik dan te braaf? )
Alle reacties Link kopieren
Ik heb met mijn (werk) blackberry als de geheugenkaart vol/bijna vol is.
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
quote:afrodite05 schreef op 24 juli 2014 @ 13:29:

[...]





Nieuwe accu begin ik pas aan als hij ineens snel leegloopt, maar dat is nu (nog?) niet het geval. Maar misschien is dit het begin van het einde wat de accu betreft.

Gister wel bij een T-mobile winkel geweest waar een medewerker zo de batterij eruit haalde om mijn simkaart te checken (niet voor dit probleem), terwijl het apparaat nog aan stond. Sindsdien is het toestel vaker uitgegaan dan daarvoor, weet niet of dat toeval is. Ik vroeg nog of dat kwaad kon maar die man zei van niet. Terwijl ik altijd begreep dat je NOOIT je batterij zomaar mag verwijderen (of ben ik dan te braaf? )



Heb ik ook gehoord, doe het ook nooit..



Gebeurt het uitvallen op vaste tijdstippen of echt random? Kan misschien zijn dat je een standby-stand ingesteld hebt, heb ik ook eens gehad, dan ging hij snachts uit en zette zichzelf om 07.00 uur sochtends weer aan (weet niet meer wat voor telefoon dit wat)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven