Sommige Facebook berichten grrr

06-09-2013 20:05 3405 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net weer een pareltje op iemands fb.



"Ik heb het zwaar maar ga niet uitleggen waarom"



Ligt het aan mij of is dit gewoon irritant. Waarom zet je iets op fb als je het niet wilt vertellen? En dan krijg je dus berichtjes van mensen die het blijkbaar snappen met knuffels en dat ze snappen dat niet wordt gezegd waar het over gaat.



Ik weet het ik kan deze persoon of haar berichten blokken. Het is meer dat ik me er over verwonder waarom je iets openbaar deelt terwijl je het niet wilt delen.



Herkenning?
Alle reacties Link kopieren
Dat kan bijna op entertainment Glitglam
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Haha, ja, het is echt grappig

Vooral omdat 'ie zo graag cool en multicultureel wil overkomen, komt echt heel gedwongen over.

Wel 3 statussen per dag over Surinamers/slavernij/zwarte piet etc etc, dat onderwerp lijkt bijna een obsessie voor hem, volgensmij baalt hij enorm dat 'ie blank is




Alle reacties Link kopieren
quote:glitglam schreef op 17 juli 2014 @ 12:29:

Ooh ik heb nu iemand op fb 'ontdekt' waarvan het erg vermakelijk is om zijn statussen te lezen

Ik heb hem niet zelf in mijn lijst,maar we hebben een gemeenschappelijke vriend, waarvan ik zag dat ze een keer gereageerd had op een post waarbij een enorme ruzie/discussie onstond.

Zo was ik dus op het profiel van diegene, en heb ik eens gekeken. Een erg vermakelijk,maar (vind ik) ook maf geval:

Betreft een Nederlandse man, die alleen maar, echt alleen maar statussen post over donkere mensen. (Surinamers, Antillianen,Afrikanen)

Gaat voornamelijk over anti-zwarte-Piet, anti-dicriminatie,over de slavernij van eerder etc.

Niks mis mee natuurlijk,maar volgensmij denkt deze man dat hij zelf donker is, of wil dat zijn. Hij schrijft ook alsof hij de wijsheid hierover in pacht heeft. En overal gooit hij Surinaamse woorden tussendoor, en noemt Nederlanders 'tatta's, alsof hij er zelf geen is.

Hij maakt Nederlanders (zijn eigen volk) belachelijk, door statussen die erop wijzen dat Nederlanders zuinig zijn/niet kunnen dansen/om 18h het eten op tafel staat voor Jan-Pieter,Nederlandse vrouwen niets zijn etc etc.

Dan reageren er zelfs donkere mensen die aangeven dat ze bepaalde zaken niet oké vinden, en dat hij tenslotte zelf ook blank/Nederlander is.

Als iemand hem tegenspreekt op fb in een reactie, schrijft 'ie een post over haters/ dat het moedig is jezelf te blijven etc etc.

En plaatst ook filmpjes van zichzelf hoe hij danst op Surinaamse muziek, volgensmij om te laten zien dat hij heus niet zo'n stijve Hollander is..

Best fout allemaal, maar ik vind het heel vermakelijk Heb jij Fashionvictim gevonden op Facebook???
Alle reacties Link kopieren
quote:markovic schreef op 17 juli 2014 @ 15:28:

[...]





Heb jij Fashionvictim gevonden op Facebook???



Ik snap 'm niet, of ik heb blijkbaar niet genoeg posts van Fahionvictim gelezen ofzo, heeft die het daar ook altijd over dan?

Het is iig een man die deze dingen op z'n fb zit,maar volgensmij zit hij in een rassen-identiteitscrisis
Alle reacties Link kopieren
quote:glitglam schreef op 17 juli 2014 @ 15:31:

[...]





Ik snap 'm niet, of ik heb blijkbaar niet genoeg posts van Fahionvictim gelezen ofzo, heeft die het daar ook altijd over dan?

Het is iig een man die deze dingen op z'n fb zit,maar volgensmij zit hij in een rassen-identiteitscrisisDie is volgens eigen zeggen blank en zeurt ook continue over Zwarte Piet, slavernij, racisme, het kwaad dat "de Nederlander" heet.
Echt? Is FV blank? Ik zou toch zweren dat ze zwart was (gezien al die anti-discriminatieposts. Apart wel.....tegen racisme zijn maar De Blanke Nederlander volledig afkammen)
Alle reacties Link kopieren
Nou gisteren was ik op mijn mobiel nog even op facebook aan het kijken en sommige filmpjes van mensen hun tijdlijn spelen dan automatisch af. zie ik een filmpje uit een of ander oorlogsgebied, een man die een half kind (alleen hoofd en stuk bovenlichaam) aan haar haren heen en weer aan het slingeren is alsof het een troffee is, vervolgens legt hij het op een doek om het daarna met de andere helft van het lichaam van dat kindje te doen..........bah ik zie het nog voor mn ogen :(
quote:mamsvan schreef op 14 juli 2014 @ 18:13:

ik zie deze weer als paddenstoel uit de grond schieten



ben benieuwd wie er allemaal hier aan meedoen. Dit bericht moet je niet delen!! ik wil graag 1 woord van je hoe of waar we elkaar van kennen. Als je dat hebt gedaan krijg je van mij de tekst om hem ook te plaatsen. Ben benieuwd, dus maar 1 woord!

-------



ik heb hem nu al 15x gezien,

ik heb bij 1 vriendin even haar time line gekeken, het is al de derde keer dit jaar dat ze het plaatst, Hier ben ik een tegen actie op begonnen nadat ik mijn ongenoegen uitte over dit bericht.



'Deel dit binnen 0,1 seconde en een roze pony zal je de rest van je leven voorzien van snoep waar je niet dik van word, bergen met geld, een zwembad met een waterglijbaan, een limousine, Een softijsmachine op je wc , elke dag ontbijt op bed en een ruimtereis naar een bestemming naar keuze. Deel je dit niet dan verklaar je alle religies de oorlog, komen 10 olifanten je kamer platwalsen, valt je hoofd eraf en ontplof je."



Vervolgens bij iedereen die het deelde de volgende plaatjes op de tijdlijn gepleurd:































En last but not least de beloofde ruimtereis!



Alle reacties Link kopieren
quote:markovic schreef op 17 juli 2014 @ 15:32:

[...]



Die is volgens eigen zeggen blank en zeurt ook continue over Zwarte Piet, slavernij, racisme, het kwaad dat "de Nederlander" heet.



Ah, nu snap ik het. Dan heb ik de mannelijke variant van FV gevonden.

Maar haar profielfoto (of hoe noem je dat hier) klopt dan wel weer, da's nl Michael Jackson toen 'ie blank was



Ik snap het echt wel als iemand zich een keer uitspreekt tegen racisme, zwarte piet e.d, maar als het zó fel is, en elke keer weer, en daarbij je eigen afkomst afkammen, dan vraag ik me af of je je schaamt/liever een ander ras/afkomst had willen zijn.

Ik snap dat nooit zo.

En helemaal erg vind ik het als je als blanke, hier geboren en getogen, dan ook nog steeds Surinaamse woorden/zinnen gaat gebruiken. Heeft vast zelf niet door hoe stom dat overkomt



Net zoals mensen tegen mij zeggen; Oo maar ik kan ook Servisch hoor; Kakoooooooo sieeeeeee (en dan 20 keer)
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is FV niet blank hoor.
Later is nu
Wow ik heb ook altijd gedacht dat fashionfictim een neger was. Of een halfbloed. Maar het is dus een ordinaire wigga??



Vreselijke hekel aan die wannebeanigga blanken, een reden om die uit mijn lijst te verwijderen.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen die plaatjes van FB sites als "Nederland mijn Vaderland" en dergelijke sharen gaan bij mij ook achter de verberg. Wat een schmutsige content op die groep zeg (lekker met de prinsenvlag zwaaien en zo).
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:glitglam schreef op 17 juli 2014 @ 15:43:

[...]



Ik snap het echt wel als iemand zich een keer uitspreekt tegen racisme, zwarte piet e.d, maar als het zó fel is, en elke keer weer, en daarbij je eigen afkomst afkammen, dan vraag ik me af of je je schaamt/liever een ander ras/afkomst had willen zijn.

Ik snap dat nooit zo.Kritisch zijn op maatschappelijke dingen is dus hetzelfde als je afkomst afkammen? Wauw, weer wat geleerd. (Ik zelf heb trouwens genoeg redenen om kritisch te zijn op mijn afkomst, zwaar gelovige homofobe niet-vaccineerdeers en dat soort spul. Daar ben ik ook kritisch over. Is iemands goed recht, toch?)
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 17 juli 2014 @ 22:36:

[...]





Kritisch zijn op maatschappelijke dingen is dus hetzelfde als je afkomst afkammen? Wauw, weer wat geleerd. (Ik zelf heb trouwens genoeg redenen om kritisch te zijn op mijn afkomst, zwaar gelovige homophebe niet-vaccineerdeers en dat soort spul. Daar ben ik ook kritisch over. Is iemands goed recht, toch?)Nee,ik zeg in mijn post niet dat dat hetzelfde is, ik noem op wat hij doet/schrijft, dus ook veel statussen posten die Nederlanders afkammen, dus dat dat iets is wat hij óók doet.
@sterrenregen: Oh gadverdegadver.. quote:GrumpyCat1983 schreef op 17 juli 2014 @ 15:41:

[...]





Hier ben ik een tegen actie op begonnen nadat ik mijn ongenoegen uitte over dit bericht.



'Deel dit binnen 0,1 seconde en een roze pony zal je de rest van je leven voorzien van snoep waar je niet dik van word, bergen met geld, een zwembad met een waterglijbaan, een limousine, Een softijsmachine op je wc , elke dag ontbijt op bed en een ruimtereis naar een bestemming naar keuze. Deel je dit niet dan verklaar je alle religies de oorlog, komen 10 olifanten je kamer platwalsen, valt je hoofd eraf en ontplof je."



Vervolgens bij iedereen die het deelde de volgende plaatjes op de tijdlijn gepleurd:



[img]https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 9371_o.jpg[/img]



[img]https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 8213_n.jpg[/img]



[img]https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 5848_n.jpg[/img]



[img]https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 1368_n.jpg[/img]



[img]https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 3335_n.jpg[/img]



[img]https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 8221_n.jpg[/img]



[img]https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 4219_n.jpg[/img]



En last but not least de beloofde ruimtereis!



[img]https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 5138_n.jpg[/img]Raap me op, geweldig!
*
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al talloze foto's van kaarsjes voorbij zien komen, voor de slachtoffers van de vliegtuigramp, en om de nabestaanden sterkte te wensen.



Dat is op zich mooi.

Maar dan staat er onder zo'n foto: 'xxx personen vinden dit leuk'.



En dát snap ik dan weer niet. Dat je zo'n foto gaat liken.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat je dat niet snapt Lotte. Ik denk dat soms ook.

Maar vanmorgen heb ik een bericht van 3fm "geliked" over de crash.

En niet omdat ik de crash "like" in tegendeel, ik ben er kapot van en heb zelfs nachtmerries gehad.



Het "liken" van dit soort foto's is niet om aan te geven dat je dat leuk vind. Mensen gebruiken dan de like knop om respect te geven.

Er is helaas respect knop of vind ik niet leuk knop ( en dan is het weer hoezo "vind ik niet leuk" wat er gebeurd is of het kaarsje). Het is soms maar net hoe je er tegen aan kijkt.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 18 juli 2014 @ 12:33:

Het "liken" van dit soort foto's is niet om aan te geven dat je dat leuk vind.

Dat snap ik wel, en ik had deze reactie op mijn post ook verwacht.

Maar bij Facebook weet je gewoon, dat als je iets liket (wat een raar woord eigenlijk, schrijf je dat wel zo...?), er komt te staan: 'xxx vindt dit leuk'. Dat past gewoon niet, in sommige situaties.



Typ dan het woordje 'respect'.
You don't have to fit into the format
Ik heb daar ook moeite mee, met die likes. Begrijp ook wel dat men de tekst of foto liked en niet de gebeurtenis op zich. Maar toch staat het raar. Ik doe het dan ook nooit, ik tik er dan iets onder, 'mooi verwoord' oid.
Alle reacties Link kopieren
Precies wat ik bedoel dus, zoishet.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Ik schreef het eergister al en ben het ook vandaag weer tegengekomen. Een stel hersenloze idioten die het normaal vinden om in een onderwerp als de vliegramp te moeten stellen dat de situatie in Gaza net zo erg is en dat daar niet om gerouwd wordt. Los van dat die situatie ook erg is, en aandacht moet verdienen en los van het feit dat ik het niet van intelligentie vind getuigen om die situatie maar van één kant te bekijken (beide kanten hebben daar de neiging toe), ben je wat mij betreft te stom om te poepen als je niet snapt dat een dergelijke reactie in een dergelijk onderwerp niet alleen totaal respectloos is, maar ook nog eens van alle realiteitszin gespeend.
"Deel dit bericht om je mede leven te tonen" (ja, mede leven, niet medeleven)



Misses positivo, de azijnzeikerd van het fb, die had gisteren ook een geweldige statusupdate.



Ze vond het belachelijk dat mensen via fb hun medeleven tonen voor de vliegtuigramp, want op die manier hopen ze op likes en sws kan je beter grappen maken over de ramp dat medeleven tonen. Want ja zei verwerkt dingen beter door er grappig over te doen. Wtf dat wijf is met de dag gestoorder. Ik heb het een aanr keer moeten lezen voordat ik geloofde dat ze dat echt geschreven had.



Ik ben erachter dat ze echt een stoornis heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven