Sommige Facebook berichten grrr

06-09-2013 20:05 3405 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net weer een pareltje op iemands fb.



"Ik heb het zwaar maar ga niet uitleggen waarom"



Ligt het aan mij of is dit gewoon irritant. Waarom zet je iets op fb als je het niet wilt vertellen? En dan krijg je dus berichtjes van mensen die het blijkbaar snappen met knuffels en dat ze snappen dat niet wordt gezegd waar het over gaat.



Ik weet het ik kan deze persoon of haar berichten blokken. Het is meer dat ik me er over verwonder waarom je iets openbaar deelt terwijl je het niet wilt delen.



Herkenning?
Alle reacties Link kopieren
quote:Penelopeia schreef op 27 juli 2014 @ 17:07:

Ik ben sinds gisteravond gestopt met Facebook, omdat ik merkte dat ik het echt te vaak checkte, terwijl mijn echte vriendinnen het niet eens actief gebruiken, dus ik kreeg alleen updates van mensen die me toch niet echt interesseren. Maar ik ben echt een junkie joh! Ik vraag me de hele tijd af of ik al dingen heb gemist, zo triest :')





Misschien heb je hier iets aan?



http://www.rtlnieuws.nl/n ... -ongelukkig-door-facebook
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 27 juli 2014 @ 19:11:

[...]





Misschien heb je hier iets aan?



http://www.rtlnieuws.nl/n ... -ongelukkig-door-facebookDat nieuwsitem bracht me op het idee! Ik heb me ook aangemeld op de site
Alle reacties Link kopieren
Haha Penelopeia! Ik zit er ook al een tijdje aan te denken om het te verwijderen... Maar ik vind het ook wel jammer dat ik met sommigen dan geen contact meer heb.



Maar toch denk ik dat het uiteindelijk wel lekker rustig is! Ik heb trouwens hetzelfde als jou, mijn vrienden hebben of geen Facebook, of doen er ook weinig mee. Dus als ik uit eten ga met vriendinnen dan komt zoiets eigenlijk nooit op Facebook.

Ik vind dat ook wel heel fijn, geen gedoe omtrent foto's en mobieltjes. Gewoon echt bezig met nu en lachen met elkaar.



Maar echt, ik geloof niet dat je echt iets mist want elke keer als ik inlog denk ik naderhand weer, hm, niet echt iets bijzonders haha.
Ja ik dacht ook dat ik het misschien jammer zou gaan vinden dat ik dan met sommigen geen contact meer heb. Maar aan de andere kant: als die mensen het echt waard waren om contact mee te houden, dan hadden we wel telefonnummers, en/of (e-mail)adressen uitgewisseld.



Ik heb mijn facebook trouwens nog niet verwijderd, want ik doe op mijn telefoon spelletjes (zoals bijv. De slimste mens, Wordfeud, etc.) en dan is het wel handig dat je vrienden via Facebook kunt uitnodigen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Penelopeia schreef op 27 juli 2014 @ 19:35:

Ja ik dacht ook dat ik het misschien jammer zou gaan vinden dat ik dan met sommigen geen contact meer heb. Maar aan de andere kant: als die mensen het echt waard waren om contact mee te houden, dan hadden we wel telefonnummers, en/of (e-mail)adressen uitgewisseld.

.



Ja heb je wel een punt.... Het valt me ook op dat er maar ECHT weinig mensen iets laten horen, ook door bijvoorbeeld een privéberichtje te sturen, de meesten zijn voornamelijk met zichzelf bezig en het aantal likes wat ze krijgen.



Daarom ben ik gewoon gaan minderen, laatst veel mensen verwijderd en ik heb nu nog een klein kringetje, ook waarmee ik privé mail. Verder zet ik er niet zoveel op en dan kijk je vanzelf ook minder!
Ik herken wat je zegt! Weinig mensen laten persoonlijk wat van zich horen, maar ze plaatsen wel algemene berichten. Daardoor heb je het gevoel dat je met elkaar in contact staat, maar dat is natuurlijk eigenlijk niet zo, zeker omdat ik zelf helemaal niet iemand ben die allerlei berichten op Facebook zet.



Zo'n klein kringetje op Facebook is natuurlijk ook een oplossing, maar ik zou me zo onaardig voelen om allemaal mensen te gaan ontvrienden en vriendschapsverzoeken niet te accepteren haha.



Ik hoop trouwens niet dat ik nu overkom als anti-Facebook ofzo. Dat ik er zelf niet mee om kan/kon gaan en junkie-trekjes vertoon, wil natuurlijk niet zeggen dat Facebook per definitie de Duivel is
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die ervaring niet. Ik heb hele kletsverhalen met vrienden die ik nog uit andere levensfases ken nav postings. Dan wordt het niet zo persoonlijk nee (dat doe ik wel in een email of als ik ze weer eens bezoek), maar ik vind wel dat ik in contact sta met veel van mijn FB vrienden. Nou ja, wel meer met de mensen di eook dingen posten, want daar reageer ik dan weer op. Vind het ook een handige, laagdrempelige manier om even iets aan iemand te vragen.



Misschien ligt het er ook aan wat je er van verwacht, ik verwacht zelf nooit zoveel van postings en zekr niet dat mensen maarzo iets op mijn wall gaan zetten.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:Penelopeia schreef op 27 juli 2014 @ 19:44:





Ik hoop trouwens niet dat ik nu overkom als anti-Facebook ofzo. Dat ik er zelf niet mee om kan/kon gaan en junkie-trekjes vertoon, wil natuurlijk niet zeggen dat Facebook per definitie de Duivel is



Ik log een keer per dag in.

Soms vergeet ik het en dan is het een keer per 2 dagen.



Eigenlijk mis ik nooit heel veel, wat staat er op:



Het avondeten, kinderverjaardagen, een open brief aan Rutte om militairen te sturen, een Tomtom met een vakantiebestemming, selfie nummer 110 dit jaar, status update "ik heb een relatie" een zelfgebreide trui enz. enz. enz.



Kortom, best leuk maar geen dingen die je direct moet weten.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom deze tegen







Iedereen die een beetje nadenkt weet toch dat dit vaker is, namelijk altijd als 1 augustus op een vrijdag valt.
Hahahaha, het komt maar eens in de 800 jaar voor en als je het bericht niet doorstuurt verlies je veel geld.....,

hadden ze in china in 1200 al facebook dan?
Alle reacties Link kopieren
Sowieso, China gebruikt pas relatief kort de Gregoriaanse kalender :P
Maar het is inderdaad onzin. Googlen op vrijdag 1 augustus leert me dat er in 1969 ook een vr. 1-8 was. En ik n 2008 ook. En in 2019 is er weer een.
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat ik nooit zo snap, mensen die alles op openbaar hebben staan.

Dan zie bv ik ineens weer een foto van een baby waarop dan iemand heeft gereageerd in mijn vriendenlijst, van mensen die ik helemaal niet ken. Want volgens mij zie je dat alleen als een foto op openbaar staat toch?
Alle reacties Link kopieren
Is het niet juist een parodie op andere facebook onzin? Dat plaatje over 1 augustus.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Degene die hem deelde was volgens mij best serieus, en toen ik keek naar alle andere shares, stonden daar ook teksten als:

"leuk weetje"

of

"maar het zekere voor het onzekere nemen"
Irritant: dringend Facebookbericht -inclusief foto van droevig kijkende hond- dat de dierenarts om 12u belt met slecht nieuws nav onderzoeken....en 3 uur later (na vele 'sterktes en och och meissie, me hondje is ook ziek') nog steeds geen nieuwe update van de dierenarts te zeggen had ...grrr



Uitleg: het arme beestje is zo doorgefokt dat ie niet kan blaffen, heeft epilepsie, kan zijn behoefte niet ophouden en veel meer kwalen... Ik denk dat het een spuitje wordt maar zit nu al ruim 3,5 uur in spanning GRRR
Alle reacties Link kopieren
Weer even een ergernis... of meer dat ik het opdringerig vind.



Mensen die dan je uitnodigen om bijvoorbeeld een pagina leuk te vinden of te delen.



Een kennis van een kennis heeft een eigen bedrijfje en nu krijg ik daar constant reclame over en ook al een privé mail of ik die pagina wil delen en liken...

Dan denk ik, ik heb het al heeeeel vaak voorbij zie komen als ik geïnteresseerd was geweest had ik het al wel geliked
Alle reacties Link kopieren
@ yesss, jaaa die vind ik ook irritant!





Ik zie nu een openbaar bericht langskomen van een meisje over hoe blij ze is dat ze weer single is en het komt er op neer dat haar ex maar een eikel is enz. Is al 12.000 keer geliked, maar ik vind het een beetje triest...
Alle reacties Link kopieren
1 uit mijn FB:



'Pfff wat is het wie druk in die k-tram'



'Zo Lieselot naar oma brengen' (let wel, Lies is een hond)



'Lieselot voor het eerst naar de creche, hoop dat ik het droog kan houden :-('



'Lies krijgt vandaag een vriendje te spelen'



'Ik trek het echt ff niet meer.....'

(waarop ik dan weiger te vragen, wat niet? Alleen altijd vrienden die dat wel doen....)
Alle reacties Link kopieren
ARGHHHH.....ik erger me groen en geel.



Al daags na de ramp van MH17, heeft een familielid van mij dagelijks tot 10 statussen op zijn FB-page. Nu bijna 3 weken gaat dit aan de gang: hij is een pro-palestina aanhanger, omdat de palestijnse bevolking onderdrukt worden door Israel.

Maar door zijn vele postings (en ook wat hij me vertelt) is ie ook een complottheoreticus (9/11, aspartaam, anti big pharma, hit-list, anti mosanto, anti rothchild, israel maakt gebruik van aanvallen doordat de wereld zijn aandacht gevestigd heeft op rampMH17)



....vanaf 18 juli, dagelijks gruwelijke propaganda-foto's van Palestijnse slachtoffers, maar het wordt allemaal zo eenzijdig (anti israel) belicht. Jammer, geen greintje kritiek op Hamas enzo..



Het is ook zeer gruwelijk dat Israel zoveel machtsvertoon/verdediging vertoond. Even terzijde of ik pro of anti ben.
Ik heb zo iemand verwijderd, nuniet. Ik was er klaar mee
@Blossom: serieus? Zulke berichten over een hónd? (Waarom zit er geen facepalmsmiley in de app??)



Ze zijn vast al eens genoemd, maar iemand in mijn tijdlijn is er nu weer erg actief mee en ik erger me rot: berichten waarin iemand alleen via zo'n smiley zegt hoe hij/zij zich voelt, zonder context. "Maria voelt zich verdrietig " Ik snap niet dat mensen daar dan serieus op gaan reageren, zo van "Arme Maria, wat is er?". Wat een aandachttrekkerij. Sowieso vind ik zielig lopen doen op Facebook not done, maar zeg dan in ieder geval wát er is.
Alle reacties Link kopieren
Irritant he stokstaartje...
Alle reacties Link kopieren
Oh ik gebruik die "feeling happy" smiley ook wel eens... maar dan wel als toevoeging aan een status die wat toevoegt (bijvoorbeeld nieuw huis gevonden). Mag het dan wel? :P
Haha ja dan mag het van mij wel ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven