Sommige Facebook berichten grrr

06-09-2013 20:05 3405 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net weer een pareltje op iemands fb.



"Ik heb het zwaar maar ga niet uitleggen waarom"



Ligt het aan mij of is dit gewoon irritant. Waarom zet je iets op fb als je het niet wilt vertellen? En dan krijg je dus berichtjes van mensen die het blijkbaar snappen met knuffels en dat ze snappen dat niet wordt gezegd waar het over gaat.



Ik weet het ik kan deze persoon of haar berichten blokken. Het is meer dat ik me er over verwonder waarom je iets openbaar deelt terwijl je het niet wilt delen.



Herkenning?
quote:haakje schreef op 18 augustus 2014 @ 16:03:

' zo, de kinderen weer gevoed en gekleed naar school. Jongste ook gevoed. Alvast bedacht wat ik vanavond wil eten, voorraad opmaken. Afwasmachine uitgeruimd en de wasmachine draait. Nu de voetjes omhoog'



Zou het liefst soms even die voetjes in haar nek knopen. Het is dat ik elke dag deze post krijg (met soms spannende twists als: de rommel van gisteravond opruimen, echt geen zin, of een foto erbij van de voetjes met een kop koffie erbij op de salontafel)maar hoe anders?

'Kinderen uitgehongerd en half naakt thuisgehouden, te beroerd om ze naar school te brengen?'

En dan te bedenken dat de meesten gewoon nog gaan werken na zo'n enerverende ochtend vol apparaten aanzetten... Grrrrrr!



Heb er ook zo eentje, haar kind komt terug van een kamp en zij post de berg was die die kleine mee heeft.

Nergens lees ik dan dat ze zo blij is dat kind terug is...



Ze zit ook in de schulbemiddeling maar post elke week weer een nieuw speelgoedje (espressomachine, soda stream,...) dat ze heeft gekocht - maar de schuldbemiddeling is de schuld van haar ex, dat heeft echt niet met haar eigen wanbeheer van haar centen te maken hoor



Verder heb ik een nichtje dat zonder blikken of blozen op elk verjaardag komt zonder cadeautje 'want geen centen voor' maar de week erna wel trots haar nieuwe aaifoon post
Alle reacties Link kopieren
@bubbles Jeetje, irritant zeg. Ik kan ook heel slecht tegen al die huishoud-berichten. Echt BOEIUH...
Alle reacties Link kopieren
quote:EvaViva schreef op 24 augustus 2014 @ 18:01:

Kuuk, zie jij bij vrienden dan niet wat ze allemaal liken en waar ze op reageren? Ik zie dat bij sommigen in het nieuwsoverzicht "Jan vindt... leuk" en bij anderen aan de rechterkant in dat overzichtje. Dus als je schoonmoeder een vriend van je is nu, is het toch logisch dat zij dat allemaal kan zien (net als al je andere vrienden)?



Volgens mij zie ik niet van iedere vriend voorbij komen wat ze allemaal liken...

Misschien heeft mijn schoonmoeder verder weinig vrienden?



Maar van mij ziet ze dus alles op haar tijdlijn. Zelf zie ik het van anderen vaak in dat overzichtje rechts ja.
Alle reacties Link kopieren
quote:bubblesdevere schreef op 24 augustus 2014 @ 18:01:

[...]





Ik heb mijn schoonmoeder ook 'voor de lieve vrede' op mijn lijst maar ik heb haar op kennissen gezet.

Mijn updates zet ik dus standaard 'vrienden behalve kennissen' en volgens mij kan ze ook niet zien wat ik like of waar ik op reageer.



Het mens denkt dus dat ik op fb helemaal niks doe en ik laat haar maar in de waan Ja, dat wil ik op zich ook wel. Punt is alleen wel dat zij dan via schoonzus of zwager hoort wat ik heb geplaatst. Of ik moet mijn hele schoonfamilie blokkeren.... Alles wordt in mijn schoonfamilie doorgeluld namelijk.. :(
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week is er iets gebeurd dat me best dwarszit. En dat heeft dus te maken met schoonmoeder op fb.



Zal het in het kort uitleggen:

Door mijn zwangerschap is mijn hartfunctie verslechterd naar 10% (apr. 2014) We hebben een hele spannende tijd achter de rug en ik begin weer een beetje op te krabbelen. Wel moet ik binnenkort een pacemaker. Prima mee te leven hoor.

In de afgelopen 3 weken heeft mijn man vakantie gehad en zijn we af en toe een dagje uit geweest. Lees: uitstapjes van maximaal een halve dag en vanuit de rolstoel.

Nu heeft mijn schoonmoeder op fb gelezen dat we afgelopen vrijdag ook een dagje uit zijn geweest (om 10.00 uur de deur uit en om 15.00 uur weer thuis en de rest van de dag hangen/zitten/liggen) Belt ze gister met "Dus jullie kunnen ook wel naar de familie-reünie volgende week! Want het gaat dus weer beter!"



Ik denk dat ik fb voorlopig dan maar links moet laten liggen.. ? Want als ik haar van fb knikker dan is het ruzie en als ik haar (deels) blokkeer dan komt ze er ook achter (en wordt het ruzie)

Hmmmm.... dit is toch niet helemaal wat ik in gedachten had toen ik een profiel aanmaakte..

Of heeft iemand nog een andere optie?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Kuuk, wat lastig. Misschien is op kennissen zetten idd een optie. En het zou zo mooi zijn als jouw schoonmoeder eens snapte dat een dagje met zn drietjes weg en teruggaan als het teveel wordt, heel wat anders is dan een familiereünie



Misschien moet je dat op facebook zetten
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
@Dreamer, hahaha er is in de afgelopen dagen al zoveel door mijn hoofd gegaan wat ik eigenlijk op fb moet zetten.. Maar ben erg bang voor mot met de schoonfamilie.

Schoonmams snapt niet zo veel hoor.. Mijn man heeft gisteren aan de telefoon (weer) uitgelegd wat mijn ziekte inhoudt. Dan is het alleen "oh" en "jaja". Vandaag zijn we langs geweest maar dan wordt daar niet op terug gekomen.

En wtf moet ik met een familie-reünie van 130 man, waarvan ik er misschien 20 ken? Enige reden: schoonmoeder wil haar kleindochter showen..



Sorry, beetje heel erg off topic, maar ben inmiddels aardig gefrustreerd :-)
Kuuk waarom niet heel de schoonfamilie op kennis zetten?

Dan post je af en toe iets neutraals wat ook zij kunnen zien (vrienden en kennissen) en wat je normaal post alleen op vrienden behalve kennissen.

Zo valt het niet op en krijg jij verder geen gedoe en gezeur.
Fuck de lieve vrede en pletter ze er allemaal af. Het is ook niet zo dat zij voor de lieve vrede rekening met jou houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:savetheday schreef op 24 augustus 2014 @ 20:00:

Fuck de lieve vrede en pletter ze er allemaal af. Het is ook niet zo dat zij voor de lieve vrede rekening met jou houden.





Wauw! Die had ik even nodig!!





Al denk ik toch ook sterk aan de optie van Bieb!
De optie van Savetheday lijkt me ook de beste uiteindelijk maar ik krijg niet de indruk dat je op dit moment daar energie voor hebt. Gezeik zal er vast van komen en misschien trek je dat beter als je lichamelijk weer wat sterker bent.
quote:Bieb2.0 schreef op 24 augustus 2014 @ 20:13:

De optie van Savetheday lijkt me ook de beste uiteindelijk maar ik krijg niet de indruk dat je op dit moment daar energie voor hebt. Gezeik zal er vast van komen en misschien trek je dat beter als je lichamelijk weer wat sterker bent.



+1



Sommige gevechten kun je nooit 'winnen', kosten je alleen maar energie.

Dan is een oplossing als die van Bieb wel handiger: jij moet je niet langer verantwoorden en zij weten niet dat ze niet weten dus geen ambras over.

Kijk mss. wel even na of je geen vrienden gemeenschappelijk hebt met je schoonfamilie en laat je man jouw 'verborgen' statussen dan niet delen.
Jeetje Kuuk, dat lijkt me inderdaad verder gaan dan FB. Je schoonmoeder begrijpt (of wil niet begrijpen) wat er aan de hand is.

De optie 'hele schoonfam op kennissen' is de beste oplossing denk ik.



Ik heb ook meerdere mensen op Kennissen staan, ook familieleden.



Over die likes van anderen zien heb ik nog wel een vraag: krijg je dat uit door het Volgen uit te zetten bij de ander? Is best gek, want sommige likes en reacties zie ik wel van anderen maar lang niet allemaal en lang niet van iedereen. En ook ineens van mensen van wie ik het eerder niet zag.
Alle reacties Link kopieren
quote:savetheday schreef op 24 augustus 2014 @ 20:00:

Fuck de lieve vrede en pletter ze er allemaal af. Het is ook niet zo dat zij voor de lieve vrede rekening met jou houden.



En dan eerst duidelijk maken waarom je ze eraf flikkert. Aan iedereen, zodat ze het niet alleen via je schoonmoeder horen..



maar goed.. ik kan me voorstellen dat je toch nog iets van 'vrede' wil bewaren..
Later is nu
quote:zoishet schreef op 28 augustus 2014 @ 09:43:

Over die likes van anderen zien heb ik nog wel een vraag: krijg je dat uit door het Volgen uit te zetten bij de ander? Is best gek, want sommige likes en reacties zie ik wel van anderen maar lang niet allemaal en lang niet van iedereen. En ook ineens van mensen van wie ik het eerder niet zag.



Heb het antwoord zelf al gevonden. Als degene die de post plaatst kiest voor Openbaar of te zien voor Vrienden van Vrienden dan zie jij de reactie of like van jouw FB vriend op je timeline.



Let dus zelf op op welke posts je reageert of je liked als je niet wilt dat jouw vrienden het zien. Achteraf gezien wist ik dit en was dit eerder ook al zo. Waarom ik het idee heb dat ik het nu weer veel meer zie weet ik dan ff niet.
Alle reacties Link kopieren
Momenteel word je op facebook bestookt met de ijswaterfilmpjes van ALS. Ik hou me een beetje gedeisd want ik zit er niet op te wachten om uitgedaagd te worden. Ik heb er al heel wat voorbij zien komen.



Dadelijk worden er medicijnen uitgevonden dank zij al die donaties, en gaan de verzekeringsmaatschappijen ze alsnog niet vergoeden. Hebben we er niets aan gehad.
Het probleem van Kuuk is trouwens precies de reden waarom ik geen collega's op FB heb. Ik heb een chronische aandoening en de ene dag gaat het goed, de andere dag wat minder. Kan best zijn dat ik op vrijdag eerder van mn werk naar huis ga omdat het niet meer gaat en op zaterdag wat leuks ga doen. Ik wil er dus niet over na hoeven denken wat ik op FB zet, om oordelen zoals van Kuuk dr schoonmoeder te voorkomen.

Mijn collega's weten dat ik geen uitnodigingen accepteer, ik doe daar niet geheimzinnig over.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie net een bericht langskomen over een vermissing van een familielid. Maar het grootste deel van het bericht gaat over hoe boos en teleurgesteld de poster is dat een eerder bericht hierover door 95% van haar vrienden niet is gedeeld. Terwijl die mensen wel spelletjes op fb spelen.



Laat mensen lekker zelf beslissen of ze het delen. Sowieso ziet de helft van de mensen het denk ik niet maar dan nog, wees blij dat sommigen het wel delen.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso zou ik boos worden als er een foto en naam van mij het web over gaat als ik even een dagje voor mezelf wil.
quote:iones schreef op 28 augustus 2014 @ 10:27:

Momenteel word je op facebook bestookt met de ijswaterfilmpjes van ALS. Ik hou me een beetje gedeisd want ik zit er niet op te wachten om uitgedaagd te worden. Ik heb er al heel wat voorbij zien komen.

Ik reageer ook nergens op, FB staat er vol mee maar ik ga NIET meedoen.

Doneren oké maar dat domme gedoe met water

quote:Dadelijk worden er medicijnen uitgevonden dank zij al die donaties, en gaan de verzekeringsmaatschappijen ze alsnog niet vergoeden. Hebben we er niets aan gehad.Als de NZA het middel goedkeurt gaan de verzekeringen vergoeden.
Alle reacties Link kopieren
Laatst poste iemand een foto van een sleutelbos die ze ergens had gevonden. Met het hysterische verzoek om dit zoveel mogelijk te delen!!!!!!!!!



Mens, breng die bos gewoon naar het politieburo.
Alle reacties Link kopieren
quote:TNP schreef op 28 augustus 2014 @ 19:20:

Laatst poste iemand een foto van een sleutelbos die ze ergens had gevonden. Met het hysterische verzoek om dit zoveel mogelijk te delen!!!!!!!!!



Mens, breng die bos gewoon naar het politieburo.Dat werkt helaas niet overal meer. Bij ons moet je het aangeven bij de gemeente en/of op verlorenengevonden.nl zetten. Daar kijkt dus niet iedereen.delen op facebook en twitter is dan nog een hoop
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hier nog even een update-tje van mijn kant... Allereerst bedankt voor de adviezen! Ik heb besloten om komend weekend mijn hele schoonfamilie op 'kennissen' te gooien. Ik hoop dat me dat dan ook wat rust geeft. Want momenteel denk ik dus bij alles 3 keer na, wat ik plaats.



@Zoishet, ik kan je geen ongelijk geven! Mensen trekken zo snel conclusies! En je wordt er altijd op afgerekend.
Ik word ook een beetje gestoord van al die emmers water die voorbij komen.

En nu moet je je hoofd in een toetje duwen voor de maag/darm/lever stichting.

Dadelijk moet iedereen haar tieten laten zien voor borstkanker of moeten we allemaal ons haar millimeteren voor het longfonds. Doneren doe ik niet, ik geef nergens geld aan en zeker niet onder druk van de rest van de wereld.

Zo....
Ik ben bang dat ik genomineerd word. Meerderen om mij heen moeten nu meedoen, ooit ben ik de pineut. Maar ik wil het niet. Mijn vriend heeft wel de emmer gedaan maar met het statement dat je zelf moet weten wanneer je doneert en aan wie. Hij heeft een ander onbekend doel gekozen.



Ik weet nog niet wat ik moet doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven