Sommige Facebook berichten grrr

06-09-2013 20:05 3405 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net weer een pareltje op iemands fb.



"Ik heb het zwaar maar ga niet uitleggen waarom"



Ligt het aan mij of is dit gewoon irritant. Waarom zet je iets op fb als je het niet wilt vertellen? En dan krijg je dus berichtjes van mensen die het blijkbaar snappen met knuffels en dat ze snappen dat niet wordt gezegd waar het over gaat.



Ik weet het ik kan deze persoon of haar berichten blokken. Het is meer dat ik me er over verwonder waarom je iets openbaar deelt terwijl je het niet wilt delen.



Herkenning?
quote:SeBastassaUnaCanzone schreef op 28 augustus 2014 @ 21:08:

Ik ben bang dat ik genomineerd word. Meerderen om mij heen moeten nu meedoen, ooit ben ik de pineut. Maar ik wil het niet. Mijn vriend heeft wel de emmer gedaan maar met het statement dat je zelf moet weten wanneer je doneert en aan wie. Hij heeft een ander onbekend doel gekozen.



Ik weet nog niet wat ik moet doen.Je moet niks, lekker aan je voorbij laten gaan.
Ja daar neig ik ook het meeste naar. Alleen zou ik ook wel een gevatte reactie erbij willen geven (liefst met een beetje humor, wil ook niet 'de zuurpruim' zijn), ik weet alleen nog niet wat of hoe.
Alle reacties Link kopieren
Ben gelukkig nog niet genomineerd, maar áls ik genomineerd wordt dan nomineer ik mijn schoonmoeder whahaha.. Nee flauw, ik wil me niet laten verplichten.
Alle reacties Link kopieren
quote:SeBastassaUnaCanzone schreef op 28 augustus 2014 @ 21:08:

Ik ben bang dat ik genomineerd word. Meerderen om mij heen moeten nu meedoen, ooit ben ik de pineut. Maar ik wil het niet. Mijn vriend heeft wel de emmer gedaan maar met het statement dat je zelf moet weten wanneer je doneert en aan wie. Hij heeft een ander onbekend doel gekozen.



Ik weet nog niet wat ik moet doen.

Gewoon niet reageren. Of zeggen dat je niet meedoet aan dit soort hypes.

Ik heb al een paar mensen voorbij zien komen die gewoon zeiden dat ze niet mee deden. Prima toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik zit hier ook al een tijdje aan te denken. Ik denk dat ik ga zeggen dat er nu gelukkig heel veel geld binnen is gekomen voor ALS, dat ik daar heel blij mee ben. Ook met de bekendheid, die deze ziekte gekregen heeft. Dat ik zelf doneer aan een ander goed doel, omdat er meer ziektes zijn, waar weinig geld voor opgehaald wordt, en niemand meer nomineer, omdat zoiets niet eeuwig door kan blijven gaan. Zoiets.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet dat iemand zich druk maakt over wat die moet doen als die genomineerd wordt, of dat iemand een hele verantwoording gaat afleggen.

Werkt blijkbaar toch wel erg goed, die groepsdruk.
Natuurlijk werkt dat goed. Maar dat lijkt me algemeen bekende informatie.
Ik zit te wachten op de filmpjes met je adem inhouden voor het longfonds.

Iemand zal dat vast oppakken op die manier.
Alle reacties Link kopieren
Nou, bij mij niet witbloempje. Sowieso maak ik zelf uit of en aan welke organisatie ik doneer. En men kan nomineren zoveel men wil, meedoen doe ik niet. Niet omdat ik ongevoelig ben voor de ernst van deze ziekte, maar simpelweg omdat ik niet meedoe aan een idiote internethype.

Dat mensen pas aandacht hebben voor zoiets als ALS na een dergelijke aandacht is ook wel tekenend. Gewone voorlichting loopt men zo voorbij, maar als er een entertainmentaspect bij komt kijken, kan het ineens wel. En ik vermoed zomaar dat er ook figuren tussen zitten die 'leuk' meedoen, maar na afloop nog niet weten waarvoor eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:-kuuk- schreef op 24 augustus 2014 @ 19:16:

Afgelopen week is er iets gebeurd dat me best dwarszit. En dat heeft dus te maken met schoonmoeder op fb.



Zal het in het kort uitleggen:

Door mijn zwangerschap is mijn hartfunctie verslechterd naar 10% (apr. 2014) We hebben een hele spannende tijd achter de rug en ik begin weer een beetje op te krabbelen. Wel moet ik binnenkort een pacemaker. Prima mee te leven hoor.

In de afgelopen 3 weken heeft mijn man vakantie gehad en zijn we af en toe een dagje uit geweest. Lees: uitstapjes van maximaal een halve dag en vanuit de rolstoel.

Nu heeft mijn schoonmoeder op fb gelezen dat we afgelopen vrijdag ook een dagje uit zijn geweest (om 10.00 uur de deur uit en om 15.00 uur weer thuis en de rest van de dag hangen/zitten/liggen) Belt ze gister met "Dus jullie kunnen ook wel naar de familie-reünie volgende week! Want het gaat dus weer beter!"



Ik denk dat ik fb voorlopig dan maar links moet laten liggen.. ? Want als ik haar van fb knikker dan is het ruzie en als ik haar (deels) blokkeer dan komt ze er ook achter (en wordt het ruzie)

Hmmmm.... dit is toch niet helemaal wat ik in gedachten had toen ik een profiel aanmaakte..

Of heeft iemand nog een andere optie?



Misschien eens laten vallen dat je Facebook afbouwt vanwege privacyoverwegingen? Zoek het laatste choquerende bericht over hoe Facebook je gegevens te grabbel gooit (vorige week, denk ik ) en dan zeg je dat je er een stuk minder op wil gaan zetten. Dan zet je haar op kennissen en ruikt ze geen onraad



En laat je niet onder druk zetten om naar die reünie te gaan! Zij wil niet snappen wat jouw ziekte inhoudt en hoe jij je energie moet verdelen, dat is dan haar probleem. Ze zou ook moeten willen dat haar geliefde kleindochter een goed uitgeruste moeder heeft
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:Noah_ schreef op 30 augustus 2014 @ 10:39:

Nou, bij mij niet witbloempje. Sowieso maak ik zelf uit of en aan welke organisatie ik doneer. En men kan nomineren zoveel men wil, meedoen doe ik niet. Niet omdat ik ongevoelig ben voor de ernst van deze ziekte, maar simpelweg omdat ik niet meedoe aan een idiote internethype.

Dat mensen pas aandacht hebben voor zoiets als ALS na een dergelijke aandacht is ook wel tekenend. Gewone voorlichting loopt men zo voorbij, maar als er een entertainmentaspect bij komt kijken, kan het ineens wel. En ik vermoed zomaar dat er ook figuren tussen zitten die 'leuk' meedoen, maar na afloop nog niet weten waarvoor eigenlijk.Vind ik dus ook. En het verbaast me oprecht dat mensen zich blijkbaar zo gedwongen voelen om mee te doen.
Als iemand op het onzalige idee komt mij te nomineren, dan zeg ik dat ik het niet ga doen, maar volgende week wel collecte loop voor het spierfonds (waar ALS ook onder valt). Dat vind ik nuttiger dan water over me heen gooien.
Ik vermoed dat mijn vrienden groep goed weet hoe ik ben, en wat ik wel en niet doe, ik ben niet genomineerd, tot nu toe. Ondanks het grote aantal kennissen dat wel genomineerd is én mee doet.
zo erg is het. Mijn tante is al een hele week via FB aan het ronselen voor mensen die haar dochter gratis van en naar het station willen brengen, want: geen geld voor de bus (zij wordt in september 18, dus pas per oktober recht op een OV kaart voor studenten).



Zet ze er vandaag doodleuk op: volgende week heerlijk naar de sauna met een massage en lekker eten #mensmoetzichzelfverwennen
Alle reacties Link kopieren
quote:Borodini_ schreef op 30 augustus 2014 @ 22:00:

Ik vermoed dat mijn vrienden groep goed weet hoe ik ben, en wat ik wel en niet doe, ik ben niet genomineerd, tot nu toe. Ondanks het grote aantal kennissen dat wel genomineerd is én mee doet.Dacht ik ook, paar dagen geleden kreeg ik een nominatie.
Pfff Doreia, ik zou dat kind een leenfiets aanbieden.
Alle reacties Link kopieren
Doreia, anders vraag je effe aan je tante of je haar naar de sauna moet brengen

Jee wat een muts zeg....
Nee, ik heb me al iets te vaak uitgelaten over hun prioriteiten op het gebied van geld. Altijd wel de nieuwste telefoons, ereaders, boeken en fotocamera's, maar een dagje naar mij toe komen kost teveel geld qua benzine Ik kan me er meestal goed overheen zetten maar dit keer heb ik echt het scherm dichtgeklapt en "wáát?!" geroepen met rollende ogen
Alle reacties Link kopieren
Ah, zo heb ik er ook een paar in de (inmiddels beruchte) schoonfamilie... Zo hebben we een stel gesponsord toen ze een bedrijfje/vereniging/uit de hand gelopen, niet lopende hobby op gingen zetten.... Tot 2 keer toe gedaan met onze stomme kop. Vervolgens gingen ze 3 weken op vakantie naar Frankrijk... Ja, ze moesten even bijkomen na alle stress van het opzetten van hun 'droom'.

Wat dat betreft is fb wel een goed medium om af en toe wat extra 'achtergrondinformatie' te krijgen van sommige mensen.
Toevallig nu een discussie op een 'zoekhoek'



Er is daar een dame die áltijd om van alles aan het bedelen is ( Flessenvoeding.. moet wel nutricia zijn. Luiers, moeten wel pampers zijn, roosvicee, moet wel echt merk zijn... doodziek word je er van ;) )



Nu vraagt ze om een tosti apparaat, want ; ik wil graag weer eens met me kindjes tosti kunnen eten...



Meerdere mensen geven tips over het bakken in de koekenpan... Maar nee, daar begint mevroui niet aan, want ze vind dat niet lekker en het is teveel werk...





Sodemieter toch een eind op zeg !





Brrr...
quote:Borodini_ schreef op 30 augustus 2014 @ 22:45:

Toevallig nu een discussie op een 'zoekhoek'



Er is daar een dame die áltijd om van alles aan het bedelen is ( Flessenvoeding.. moet wel nutricia zijn. Luiers, moeten wel pampers zijn, roosvicee, moet wel echt merk zijn... doodziek word je er van ;) )



Nu vraagt ze om een tosti apparaat, want ; ik wil graag weer eens met me kindjes tosti kunnen eten...



Meerdere mensen geven tips over het bakken in de koekenpan... Maar nee, daar begint mevroui niet aan, want ze vind dat niet lekker en het is teveel werk...





Sodemieter toch een eind op zeg !





Brrr...



Oja, die zie ik ook vaak... Net verhuisd naar een groot huis, dikke auto enz... maar ze zoeken een spelcomputer, stijltang of dreads en andere meuk die geen 1e levensbehoefte zijn.. maar wel gratis graag want geen budget.



Ik zet ook vaak dingen gratis of voor een klein prijsje op die hoekjes maar ik zet er nu boven dat ik iemand kies... anders heb je meteen ruzie en altijd dezelfde mensen ook. Bah.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 30 augustus 2014 @ 12:03:

Als iemand op het onzalige idee komt mij te nomineren, dan zeg ik dat ik het niet ga doen, maar volgende week wel collecte loop voor het spierfonds (waar ALS ook onder valt). Dat vind ik nuttiger dan water over me heen gooien.Precies. En dan mag je als collectant blij zijn dat je 50 cent krijgt in plaats van dat mensen de deur voor je neus dichtsmijten. Ik heb gecollecteerd voor de hersenstichting en manman sommigen doen echt alsof je een crimineel bent. Beetje treurig wel, als je nu ziet hoeveel mensen wel doneren omdat ze anders denken dat ze voor gek staan op Facebook.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik kan mensen aan de deur natuurlijk aanbieden hun te fotograferen als ze een euro in de bus stoppen en dat op fb te zetten
Okay, we ergeren ons allemaal aan mensen die me vriend, me moeder etc schrijven, maar wat vinden we hier van:

Mijn zus is met me zwager getrouwd vandaag.



Wees dan consequent in je taalvouten...

en dat die zus met je zwager trouwt is logisch of heel raar...
Alle reacties Link kopieren
Die is niet echt heel erg consequent! Misschien dubbele familie?



Wat betreft die zoekhoek of weggeefhoek, ik heb er ook zo eentje op fb. Die zoekt echt héle specifieke dingen. En meestal nog met een aardig prijskaartje ook. Als ik dan vervolgens hun inrichting voorbij ziet komen, of de foto's van uitstapjes/vakanties dan snap ik er niks meer van... Het lijkt ze iig aan niets te ontbreken.

Het heeft er bij mij iig voor gezorgd dat ik nergens meer op in ga op zo'n hoek. Ik breng het tegenwoordig liever naar een gecombineerde voedselbank (kan ook kleding, huishoud- en kinderspul naartoe) Dan weet ik tenminste zeker dat het bij iemand terecht komt die het echt heel hard nodig heeft.... (misschien kortzichtig van me.. )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven