Sommige Facebook berichten grrr

06-09-2013 20:05 3405 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net weer een pareltje op iemands fb.



"Ik heb het zwaar maar ga niet uitleggen waarom"



Ligt het aan mij of is dit gewoon irritant. Waarom zet je iets op fb als je het niet wilt vertellen? En dan krijg je dus berichtjes van mensen die het blijkbaar snappen met knuffels en dat ze snappen dat niet wordt gezegd waar het over gaat.



Ik weet het ik kan deze persoon of haar berichten blokken. Het is meer dat ik me er over verwonder waarom je iets openbaar deelt terwijl je het niet wilt delen.



Herkenning?
Alle reacties Link kopieren
Dat is gewoon een Rotterdamse Piet, Fleetfox



Nee, ik ben nog nooit aangesproken op mijn posts, Matroesjka, maar ik post ook niet zoveel en al helemaal niet veel persoonlijks.
Later is nu
quote:matroesjka_ schreef op 02 september 2014 @ 22:31:

Zijn jullie wel eens door facebookvrienden aangesproken op het soort posts dat je op fb zet?

nee, maar ik post ook geen gekke dingen.

Mijn man had eens aan alle familie een post over onze zoon gestuurd (autist, in instelling geplaatst etc) en toen kregen we wel reacties van 'zou je dat nou wel op FB zetten'. Maar goed, hij had het alleen naar familie en enkele zeer goede vrienden gestuurd...dus niet voor de hele wereld te grabbel.
Nou ik post volgens mij ook helemaal geen rare dingen maar iemand vindt mijn posts (ik deel soms een kranten- of opiniestukken) te serieus en vindt dat ik daar mee moet kappen en het zijn er echt geen 5 per dag.
Alle reacties Link kopieren
@Spijk-er, dat was idd best begrijpelijk en lief. Maar past momenteel niet helemaal in het plaatje... Kleindochter was namelijk ook niet heel belangrijk in de afgelopen (eerste) 5 maanden van haar leven. Schoonouders zijn hier welgeteld 1 keer geweest. (we zijn zelf wél hun kant op gegaan) Zelfs toen schoonouders laatst 30 km hier vandaan op een camping zaten hebben ze niet de moeite genomen. Terwijl ze wel altijd zeggen dat als ze wat dichterbij zouden wonen, dat ze dan veel vaker zouden komen (55/60 km)

En nee, man had geen zin om te gaan.



Sorry, beetje off topic



Ice bucket gebeuren lijkt op mijn fb minder vaak voorbij te komen! En nog niet genomineerd! Ook nog niet genomineerd voor de beste moeder-award trouwens.... wat valt me dat tegen!
quote:sascha010 schreef op 31 augustus 2014 @ 13:09:

Ik heb al iemand van mijn fb geknikkerd, die totaal geen Nederlands kon en geen leestekens gebruikte. Als er een 7jarige op fb zat. En nog boos worden omdat ik vroeg of ze normaal Nederlands kon? Deed werkelijk zeer aan m'n taalgevoel.



Kleine voorbeeld:







Jouw Nederlands is ook niet om over naar huis te schrijven...
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 02 september 2014 @ 22:37:

[...]



Maar goed, hij had het alleen naar familie en enkele zeer goede vrienden gestuurd...dus niet voor de hele wereld te grabbel.Soms vind ik die privacy paniek wel een beetje overdeven.



Volgens sommigen zouden 'gewone' kinderfoto's al niet op faceboook kunnen want privacy. Ja stel je toch voor dat een werkgever later ziet dat je op je zesde naar de Efeling geweest bent.., dat zou toch wel een ramp zijn.
quote:sascha010 schreef op 31 augustus 2014 @ 13:09:

Eindelijk wiekend!!! Wat een regen zelfs me stringetje is nat!!

Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is in mijn omgeving niemand bang voor hun privacy of die van hun kinderen: afgelopen week begonnen hier de scholen weer. Mijn hele tijdlijn stroomde vol met "pietje voor het eerst naar school." "Keesje naar groep 3", "Marietje heeft de hele school bij elkaar gegild.." En natuurlijk mét foto's.



Oh ja, en deze:

"Boterhammen, check. Bekers, check. Schooltassen, check. Fruit, check. Pfffff...Heb er lang op moete w88 maar het normale leven is weer begonne. Straks boodschappen doen en stofzuige."



Die laatste 'n' is ze niet echt consequent in. Dat 'w88' trouwens wel... Komt te pas en te onpas voorbij. Toen ik het de eerste keren las had ik trouwens geen flauw idee!
Mwah, zo'n eerste schooldag is toch niet heel privacygevoelig?
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik bedoel meer dat er zoveel kinderfoto's voorbij kwamen daardoor. Sommige mensen raken compleet in paniek van een kinderfoto op fb. In mijn omgeving kennelijk niet, heb nog nooit zoveel kinderfoto's op 1 dag gezien.
Alle reacties Link kopieren
quote:Java schreef op 01 september 2014 @ 12:07:

Deze is ook weer erg. Moeders die elkaar veren in de reet gaan steken. En natuurlijk altijd met een spelfout erin.



pppfff zucht, die heb ik ook al gezien, helaas
Alle reacties Link kopieren
quote:brouwer09 schreef op 02 september 2014 @ 22:46:

[...]

Soms vind ik die privacy paniek wel een beetje overdeven.



Volgens sommigen zouden 'gewone' kinderfoto's al niet op faceboook kunnen want privacy. Ja stel je toch voor dat een werkgever later ziet dat je op je zesde naar de Efeling geweest bent.., dat zou toch wel een ramp zijn.



Nee dat soort foto's zijn juist leuk, of inderdaad 1e schooldag, kind met tasje enz. De speciale dingetjes.



Maar ik zie ook vaak foto's van zieke kinderen bv, dan denk ik moet nou alles tegenwoordig op Facebook?
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 02 september 2014 @ 22:31:

Zijn jullie wel eens door facebookvrienden aangesproken op het soort posts dat je op fb zet?



Nee... maar ik plaats net als Dreamer, ook niks persoonlijks, af en toe wat leuks en ik houd het luchtig.

Is ook een bewuste keuze, niet iedereen hoeft alles van mij te weten.
Alle reacties Link kopieren
quote:brouwer09 schreef op 02 september 2014 @ 22:46:

[...]

Soms vind ik die privacy paniek wel een beetje overdeven.



Volgens sommigen zouden 'gewone' kinderfoto's al niet op faceboook kunnen want privacy. Ja stel je toch voor dat een werkgever later ziet dat je op je zesde naar de Efeling geweest bent.., dat zou toch wel een ramp zijn.
Alle reacties Link kopieren
"Het idee is om facebook te vullen met muziek in plaats van al die selfies en sensatie verhalen over hoe awesome je leven wel niet is.

Als je op ‘vind ik leuk’ drukt dan zal ik je een letter geven. Jij moet dan een artiest of band vinden die met deze letter begint en een nummer van hun op je tijdlijn posten met deze tekst erbij."



Dit zag ik voorbij komen, iemand anders ook al gezien?

Ik vind het op zich geen slecht idee om te stoppen met al die selfies, maar om dan fb vol te spammen met liedjes?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat lijkt me ook niks...
Alle reacties Link kopieren
Ja dat suffe liedjes gedoe. Dan maar liever selfies :D



Ik ben een keer door een goede vriendin erop gewezen dat mijn telefoonnummer zichtbaar was op FB.



Ja klopt, voor goede vrienden en familie. Mijn FB staat niet openbaar en ik heb overal bij staan met wie ik wat deel. Gewoon lijsten aanmaken en kijken wat je met wie wil delen.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Nou Brouwer, ik ben anders niet van plan om mijn kind uitgebreid tentoont te spreiden op FB. Privacy of niet; hij/zij heeft er niet om gevraagd.

Daarnaast gaat het me ook niet om de privacy naar eventuele werkgever, maar om het feit dat als iets op internet staat het er ook altijd staat. Wellicht niet zichtbaar op FB voor anderen dan mijn vrienden, maar wel in de gekrochten van het www én FB zelf. Daar mag mijn kind dus lekker zelf voor kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Goede instelling Noah.



Nu vind ik af en toe een leuke foto van het gezin wel kunnen hoor.

Maar ik zie ook weleens foto's van zieke, net uit bed slaperige, haar overeind, kinderen.

Dan denk ik, kind weet van niks en moeder pleurt alles op Facebook...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen fb meer, maar als ik ( of wie dan ook) een scheet laat oid staat het er bij mijn moeder meteen op, dus zo weet iedereen nog alles van mij en mijn gezin. Oh en ze heeft de gewoonte de meest onflatteuze foto's op fb te knallen, ook leuk
quote:beetjegek schreef op 04 september 2014 @ 11:26:

Ik heb geen fb meer, maar als ik ( of wie dan ook) een scheet laat oid staat het er bij mijn moeder meteen op, dus zo weet iedereen nog alles van mij en mijn gezin. Oh en ze heeft de gewoonte de meest onflatteuze foto's op fb te knallen, ook leuk Hier zou ik toch echt wat van zeggen, helemaal als jij er voor kiest geen FB te hebben. Vind het absoluut niet kunnen dat iemand anders over mijn leven, mijn doen en laten gaat lopen bléren op internet. En zeker geen foto´s.
Nu word ik gek van de nominaties dat je oude foto's van jezelf moet plaatsen.



Nouja beter dan een bak water.
Alle reacties Link kopieren
Nu heb je ook weer allerlei filmpjes van mensen die genomineerd zijn maar dan gaan lopen vertellen dat ze niet mee doen maar graag uit willen leggen hoe belangrijk het is om te doneren.



Ik geloof dat ik allergisch ben voor hypes
Alle reacties Link kopieren
Haha Minimouse, dat heb ik ook... en die muziek die je dan moet delen is eigenlijk weer precies hetzelfde als al die andere hypes.
Alle reacties Link kopieren
quote:momodoe schreef op 05 september 2014 @ 08:03:

Nu word ik gek van de nominaties dat je oude foto's van jezelf moet plaatsen.



Nouja beter dan een bak water.



Gewoon niet meedoen.



Heel simpel, ik doneer al aan drie, door mij gekozen, goede doelen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven