Sommige Facebook berichten grrr

06-09-2013 20:05 3405 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net weer een pareltje op iemands fb.



"Ik heb het zwaar maar ga niet uitleggen waarom"



Ligt het aan mij of is dit gewoon irritant. Waarom zet je iets op fb als je het niet wilt vertellen? En dan krijg je dus berichtjes van mensen die het blijkbaar snappen met knuffels en dat ze snappen dat niet wordt gezegd waar het over gaat.



Ik weet het ik kan deze persoon of haar berichten blokken. Het is meer dat ik me er over verwonder waarom je iets openbaar deelt terwijl je het niet wilt delen.



Herkenning?
Gister weer een paniekbericht over pedo's die foto's van je kind van fb jatten en daar onsmakelijke dingen mee doen......scherm je profiel dan af zeg.....of beter nog: kom sowieso niet meer in het openbaar zonder je kind in een burka te steken.
Een vriend post: Geert, bedankt voor de groene sticker, pizza bezorgers niet persoonlijk opvatten hoor.

Waarop ik reageer met: ik hoop dat die pizza bezorgers in je pizza spugen



Ik vind die groene anti islam sticker echt te idioot voor woorden en schaam me er kapot voor dat een mede hollander dat bedacht heeft.



Vriend spreekt me aan in een PB en er ontstaat een hele woordenwisseling waarin hij de ene na de andere generalisatie erbij haalt. Uiteindelijk blokkeert ie mij en heb ik mijn eerste FB rel gehad :-)
Alle reacties Link kopieren
wow.. ik heb het geval 'groene sticker' nog niet echt meegekregen, maar het getuigd wel van kortzichtigheid dat pizzabezorgers kennelijk allemaal islamitisch zijn? En dat ze er (kennelijk?) niet mogen zijn, maar wel je pizza mogen bezorgen.. pff..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Rary schreef op 30 januari 2014 @ 07:42:

Een vriend post: Geert, bedankt voor de groene sticker, pizza bezorgers niet persoonlijk opvatten hoor.

Waarop ik reageer met: ik hoop dat die pizza bezorgers in je pizza spugen



Ik vind die groene anti islam sticker echt te idioot voor woorden en schaam me er kapot voor dat een mede hollander dat bedacht heeft.



Vriend spreekt me aan in een PB en er ontstaat een hele woordenwisseling waarin hij de ene na de andere generalisatie erbij haalt. Uiteindelijk blokkeert ie mij en heb ik mijn eerste FB rel gehad :-)Vind je dat zelf normaal dan, zo'n reactie? Natuurlijk krijg je dan ruzie. Je kunt natuurlijk ook op een andere manier laten lijken dat je het er niet mee eens bent. Je hebt overigens last van de "Engelse ziekte", voor een "mede-Hollander" beheers je je eigen taal maar matig.
quote:markovic schreef op 30 januari 2014 @ 09:15:

[...]





Vind je dat zelf normaal dan, zo'n reactie? Natuurlijk krijg je dan ruzie. Je kunt natuurlijk ook op een andere manier laten lijken dat je het er niet mee eens bent. Je hebt overigens last van de "Engelse ziekte", voor een "mede-Hollander" beheers je je eigen taal maar matig.



Ik wist dat ik met zo'n reactie iets uit zou lokken, maar als je zoiets op FB zet, kun je dat soort reacties verwachten.

Ik zit al een half jaar in aan de andere kant van de wereld in een Engels talig land, dus schaamtelijk genoeg is mijn Nederlands inderdaad achteruit aan het gaan
Alle reacties Link kopieren
quote:Rary schreef op 30 januari 2014 @ 09:44:

[...]





Ik wist dat ik met zo'n reactie iets uit zou lokken, maar als je zoiets op FB zet, kun je dat soort reacties verwachten.

Ik zit al een half jaar in aan de andere kant van de wereld in een Engels talig land, dus schaamtelijk genoeg is mijn Nederlands inderdaad achteruit aan het gaan Engels talig? Je hebt last van de spatieziekte! Dat komt niet door in het buitenland wonen hoor. Gewoon nog even de regels bekijken en bij twijfel aaneenschrijven.
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 30 januari 2014 @ 10:26:

[...]





Engels talig? Je hebt last van de spatieziekte! Dat komt niet door in het buitenland wonen hoor. Gewoon nog even de regels bekijken en bij twijfel aaneenschrijven.Ik had het aan elkaar geschreven maar ik kreeg een rood streepje, die verdween toen ik het los schreef, dus ja, ik kan mijn eigen intuitie niet meer vertrouwen :-)
Alle reacties Link kopieren
Ter info en volledig OT: het is pizzabezorgers, anti-islamsticker, mede-Hollander, FB-rel. Als je spellcheck intuitie er niet uithaalt, zou ik op overbodige spaties al helemaal niet rekenen



Maar even wat anders: een groene anti-islamsticker? Die je op je voordeur plakt? Wtf is dat?
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
[quote]dubiootje schreef op 30 januari 2014 @ 11:21:

Ter info en volledig OT: het is pizzabezorgers, anti-islamsticker, mede-Hollander, FB-rel. Als je spellcheck intuitie er niet uithaalt, zou ik op overbodige spaties al helemaal niet rekenen



Maar even wat anders: een groene anti-islamsticker? Die je op je voordeur plakt? Wtf is dat?[/quote]



De beroemde sticker van de PVV/Geert Wilders. Groen als de vlag van Saoedi-Arabie, waarop, in het Arabisch, geschreven staat dat de Koran een leugen is, Mohammed een crimineel en dergelijke. Een sticker dus die als provocerend zal worden opgevat door veel moslims, maar die gewoon onder vrijheid van meningsuiting valt. Als iemand dat op zijn voordeur wil plakken moet hij dat vooral doen.
Bedankt voor je correcties, kan ik ook weer slapen, en zal mijn Nederlands lerares zich niet meer verder omdraaien in haar graf (ze gaf mij immers een 10 voor mijn Nederlands mondeling examen op de Havo 15 jaar terug, en ben een hoop verleerd



Hoe kan het dat ik hier aan de andere kant vd wereld wel weet over de sticker, en jullie niet!

Ze gaan blijkbaar als warme broodjes over de toonbank, en google heeft al het e-mail adres laten blokkeren...
Alle reacties Link kopieren
Je weet niet waar ik zit hè Maar fijn dat je weer rustig kan slapen, graag gedaan
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de uitleg, Markovic. Wat een achterlijk idee weer, het gaat echt van kwaad tot erger. Maar goed, dat is voor een ander topic.
Ga in therapie!
quote:SeBastassaUnaCanzone schreef op 24 januari 2014 @ 21:14:

Omdat Facebook er niks mee doet heb ik de stichting zelf gemaild. Ze wisten niet dat hun foto's zo 'zwierven' over FB en willen er zeker wat mee doen. Wat, daar zijn ze nu over in overleg. Ik krijg nog een reactie.



Netjes opgepakt van hen dus.Nog even terugkomend hierop: ik kreeg vandaag bericht van ze dat de collages niet meer op Facebook staan en zijn vervangen door een vlindertje. Mochten mensen toch wat willen zien, kunnen ze terecht op hun eigen website. Ik vind het keurig opgelost zo.
Ik las ergens: Goedemorgen facebookie"s .





Alle reacties Link kopieren
Wat goed zeg SeBAstassaUnaCanzone!



Ik vind facebookies wel leuk
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb iemand op m'n FB die iedere week de voetbaluitslagen van haar basisschoolkinderen post: "Voetbaluitslagen Jantje 7-0 Pietje 0-8." Zo interessant! Ook zet ze ieder trimester hun schoolrapporten op de foto en plempt die (voor meer dan 400 vrienden) op FB.
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 29 januari 2014 @ 10:17:

Oh god, er bestaan ook al PvO klonen...Ongelofelijk! Iedere ochtend een dierenfoto met "goedemorgen" en iedere avond een met "fijne avond". En dan onder ieder plaatje meer dan 30 mensen die goedemorgen/fijne avond terug zeggen!
Alle reacties Link kopieren
Seriously...

Ik denk dan cryptische, aandachtsgeile, (naam) je stoort, ik blokkeer je ciao, ciaosss!
Alle reacties Link kopieren
Zo mensen, heb de GROTE boodschappen ook weer binnen, toch maar ff naar de jumbo gegaan hoef ik er het weekend niet meer heen, heb het dan al druk zat.. Fijne donderdag avond..



Seriously!!! Who cares.. En dit zo'n 2 keer per dag een update of ze werkt of niet, wat ze eet of boodschappen doet...! Koop een dagboek
Alle reacties Link kopieren
quote:Java schreef op 30 januari 2014 @ 22:16:

[...]





Ongelofelijk! Iedere ochtend een dierenfoto met "goedemorgen" en iedere avond een met "fijne avond". En dan onder ieder plaatje meer dan 30 mensen die goedemorgen/fijne avond terug zeggen!



Ohhhh ja, dat vind ik zóóó stom! Uberhaupt mensen die elke ochtend "goedemorgen" op FB zetten, elke avond "fijne avond" en als ze gaan slapen "welterusten". En daar reageren dan tientallen mensen op die alleen maar "goedemorgen", "fijne avond" of "welterusten" schrijven. Of nog erger "jij ook!!"



Rond de kerst was dat ook. Je kon FB niet openen of iemand wenste iedereen weer een "gelukkig nieuwjaar". Waar dan tientallen reacties op kwamen, zo van "jullie ook!!!"
Alle reacties Link kopieren
quote:nimpie schreef op 30 januari 2014 @ 22:28:

Zo mensen, heb de GROTE boodschappen ook weer binnen, toch maar ff naar de jumbo gegaan hoef ik er het weekend niet meer heen, heb het dan al druk zat.. Fijne donderdag avond..



Seriously!!! Who cares.. En dit zo'n 2 keer per dag een update of ze werkt of niet, wat ze eet of boodschappen doet...! Koop een dagboekVan de week ook iemand op FB die wilde laten weten dat kind 's nachts een bloedneus gehad had en dat ze nu het beddengoed uit stond te wassen. Tjah ...
Alle reacties Link kopieren
Hier ook elke dag een goedenmorgen en welterusten groet van iemand,er reageren ook elke dag alleen maar dezelfde mensen op.. Onbegrijpelijk...
Mag ik wel op facebook zetten dat ik tijdens het sporten ontzettend op mijn muil ben gegaan en waarschijnlijk 2 tenen heb gebroken?
Alle reacties Link kopieren
Dat mag Kitty! Beterschap trouwens..
Ik had deze week een foto van een grafsteen van iemand z'n overleden moeder in m'n nieuwsoverzicht. Kende de persoon niet maar heb nou niet echt de behoefte om dat te zien. Waarom doen mensen dat? Aandacht?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven