Tv met 2 afstandsbedieningen? Help deze digibeet!

11-10-2014 17:29 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik voel me echt heel dom. Ik ben aan het oppassen bij een vriendin, en de baby slaapt dus ik wou een rondje zappen. Maar ze hebben tv via upc en twee afstandsbedieningen. Ik krijg de tv niet aan, athans, ik krijg geen beeld. Hij zegt de hele tijd: zender niet geidentificeerd. Een van de ab's is van upc, de andere van de tv. Er staat ook een upc kastje.



Wie weet wat ik moet doen met welke ab?
Ik gok dat je de afstandsbediening van UPC moet gebruiken. Misschien even Googlen op welke knoppen je moet gebruiken om de tv op de goede instellingen te zetten? Hier in huis is dat ook best even ingewikkeld voor iemand die hier niet woont. Hier moet ik eerst de bovenste linkerknop indrukken voor de tv, dan de bovenste rechterknop voor het kastje en dan de bovenste knop in het midden om de tv af te stemmen op HDMI 1. En nu maar hopen dat ik voorlopig nog niet ga dementeren .
Misschien heb je hier iets aan: http://www.upc.nl/klanten ... tandsbediening-gebruiken/
Je moet het UPC-kastje aanzetten met de afstandsbediening van UPC. Als deze aanstaat (je ziet dan een zender op het UPC-kastje) en je hebt geen beeld, moet je op de tv (eventueel met de afstandsbediening van de tv) net zolang op een knop "beeld met een pijl erin" drukken tot je beeld hebt. Je zapt met de afstandsbediening van UPC.
Ik bedoel dit knopje: http://images.knowhow.com ... nment/input%20select.jpg.
Alle reacties Link kopieren
Als je er helemaal niet uitkomt, bel dan 1200, als ze tenminste ook telefoon hebben van UPC. Dat nummer is van de helpdesk en het is gratis. Ze leggen je dan stap voor stap uit wat je moet doen. Normaal gesproken zet je eerst het kastje aan met het knopje midden boven van de UPC afstandsbediening. Als de TV op stand-by staat zet je die aan met de afstandsbediening die bij de TV hoort, daarna doe je niets meer met die afstandsbediening, alleen met die van UPC.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Het gewone nummer van UPC Is 0900 1580, ¤ 0,10 per minuut dus dat valt nog wel mee.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn geweldig! Bedankt! Hij stond niet op hdmi 1, dat was het probleem. Vriendin had nog gevraagd of ik wist hoe de tv werkte, en ik zei dat ze nou maar moest gaan en dat ik er heus wel uit zou komen....



Nogmaals mijn dank!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven