UPC vervangen door wat? Reden: Netflix

28-08-2014 17:25 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



ik heb een mail gekregen dat UPC zijn prijzen gaat verhogen en ik om die reden mijn abo mag beeindigen. Ik zit sterk te overwegen om dit te doen, omdat ik weinig televisie kijk. En sinds vorige week heb ik via mijn vriend netflix ontdekt en dat kost 8 euro. Het lijkt me leuk om tv te kijken te vervangen voor netflix, omdat ik dat wél kijk (leuke film of serie wanneer ik daar zin in heb). Nu moet ik volgens mij nog wel een tv abo hebben om dit te kunnen doen, maar dat kan dus een goedkoop abonnement zijn.



Maar ik wil ook nog steeds goed kunnen internetten en ik wil ook graag mijn vaste telefoonnr. behouden.



Mag ik vragen bij wie jullie zitten in combinatie met Netflix? En wat het totaal kost en wat je voor dat totaal hebt. En of je tevreden bent natuurlijk? Het scheelt mij wat uitzoekwerk als ik al een top drie via hier kan samenstellen om uit te zoeken.



Dankjullie wel voor de moeite : )
Netflix heeft niks met een tv abbo te maken, waarom denk je dat?
Alle reacties Link kopieren
Geen tv abonnement nodig.

Alleen internet
Alle reacties Link kopieren
Netflix gaat via internet, daar heb je geen tv abonnement voor nodig
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben inmiddels al een half jaar geen tv abonnement meer, maar alleen Netflix via Apple-tv. Het bevalt prima.



We kijken veel gerichter tv, ipv standaard 's avonds maar doelloos tv kijken.

Ik mis het totaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Via Apple tv kun je inderdaad uitzendinggemist etc ook kijken voor de tv programma's die je echt niet wil missen.
Een Chromecast is trouwens goedkoper, mocht je het overwegen.
Chromecast kan idd in combinatie met niet smarttv's.



Je tv hoeft alleen een hdmi-aansluiting te hebben.

Het is een soort usbstick, maar dan op hdmi. Daardoor heb je internet op je tv.



Als je een androidtelefoon of tablet hebt dan is het helemaal handig. Je zet daar Netflix aan, je drukt op de Chromecastknop en tadaa Netflix op je tv.



Ik kan niet meer zonder!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit me net helemaal suf te zoeken naar dit topic. Blijkt dat ´ie verplaatst is van thuis naar digi. Ok, sorry, ik was het even kwijt, ga nu even lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annapalona schreef op 28 augustus 2014 @ 17:27:

Netflix heeft niks met een tv abbo te maken, waarom denk je dat?Ik heb begrepen dat je een tv abo moet hebben om netflix op je tv te kunnen kijken. Hoeft maar een minimaal abonnementje te zijn, maar wel iets digitaals?
Alle reacties Link kopieren
quote:Nemesis. schreef op 28 augustus 2014 @ 17:47:

Via Apple tv kun je inderdaad uitzendinggemist etc ook kijken voor de tv programma's die je echt niet wil missen.



Zoals het journaal bijvoorbeeld? Want dat wil ik eigenlijk wel gewoon kunnen zien. Ik wil dus nog wel iets van tv kunnen ontvangen.

En apple tv, wat is dat? Moet je dan een apparaat van apple hebben? Ik heb namelijk niks appeligs in huis. Ik draai op andere merken
Raspberry PI is ook een optie.



Al is dat voor nerds. Ons abonnement bij Xs4all loopt tot januari en dan zeggen wij het op en gaan opzoek naar een internetabonnement ( minimale snelheid toch iets vna 40mb glasvezel)
Alle reacties Link kopieren
quote:Penelope_ schreef op 28 augustus 2014 @ 18:01:

Een Chromecast is trouwens goedkoper, mocht je het overwegen.Ohjee, ik ben bang dat ik alleen maar meer moet gaan uitzoeken naar een goedkope aanbieder van uitgekleed tv. Wat is chromecast nou weer?
Alle reacties Link kopieren
quote:bestpittig schreef op 28 augustus 2014 @ 18:36:

[...]





Ik heb begrepen dat je een tv abo moet hebben om netflix op je tv te kunnen kijken. Hoeft maar een minimaal abonnementje te zijn, maar wel iets digitaals?

Nee joh je hebt geen Tv abonnement nodig om Netflix te kijken, hoe kom je erbij. Een smart TV en een internetverbinding is voldoende. Kun je ook uitzending gemist kijken etc.

als je geen smart TV hebt kun je een Apple TV of chromecast overwegen inderdaad dat is een los kastje wat je op je TV aansluit en er een smart TV van maakt - met nog aanvullende opties om dingen ernaartoe te streamen.



edit: TO ik denk echt dat je nog het nodige uitzoekwerk te doen hebt, je lijkt niet echt technisch onderlegd - is er misschien in je omgeving iemand die je hiermee kan helpen?
Alle reacties Link kopieren
quote:bestpittig schreef op 28 augustus 2014 @ 18:39:

[...]





Ohjee, ik ben bang dat ik alleen maar meer moet gaan uitzoeken naar een goedkope aanbieder van uitgekleed tv. Wat is chromecast nou weer? Een televisieabonnement heb je niet nodig, zolang je maar internet hebt. Met een chromecast kun je vanuit je smartphone, tablet of laptop draadloos content sturen naar je tv. Zoals uitzendinggemist.



Ik zie dat het boven mij al is uitgelegd.
Alle reacties Link kopieren
Ik vrees het ook Rastan (dat ik meer uit te zoeken heb).

Dankjewel Heleboelnummers, voor je uitleg, net als Rastan.



Nee, ik heb niemand die dat wil doen. Mijn vriend wil graag netflix, net als ik, maar heeft het vreselijk druk. Vragen aan hem om hierin te duiken vind ik lullig, aangezien ik meer tijd heb. Dus ik wil het wel uitzoeken.



Willen jullie dan deze vragen voor mij beantwoorden?



-kan ik met chromecast:



1) gewone televisie kijken, zoals journaal bijvoorbeeld of een andere uitzending?

2) combineren met internet?

3) combineren met telefonie? Dect heet dat geloof ik

4) netflix kijken of een dergelijke aanbieder (zijn er meer?)



Hebben jullie tips voor mij om het meest te halen voor het minst? Ben en blijf een ´Ollander
Alle reacties Link kopieren
Nee, daarmee kun je geen live tv kijken meen ik. Alleen streamen vanaf internet. Dus iets dat al geweest is terugkijken, of films of series streamen vanaf internet.
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet gewoon kabel tv ernaast nemen? Analoge?
Alle reacties Link kopieren
http://www.consumentenbon ... og-of-digitaal-tv-kijken/
Alle reacties Link kopieren
Ok, kabel, ga dat nu eens opzoeken bij UPC. Of dat uberhaupt nog kan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rubber_Ducky schreef op 28 augustus 2014 @ 18:08:

Chromecast kan idd in combinatie met niet smarttv's.



Je tv hoeft alleen een hdmi-aansluiting te hebben.

Het is een soort usbstick, maar dan op hdmi. Daardoor heb je internet op je tv.



Als je een androidtelefoon of tablet hebt dan is het helemaal handig. Je zet daar Netflix aan, je drukt op de Chromecastknop en tadaa Netflix op je tv.



Ik kan niet meer zonder!



Samsung heeft ook zo'n stick/dongle. Weet iemand misschien wat handiger/beter is, Chromecast of die Samsung-stick? Ik heb idd een Android (Samsung) tablet en wil streamen naar mijn tv. Het zou nog leuker zijn als ik ook films van de laptop kan streamen. Maar ik las ergens dat niet alle formats altijd worden afgespeeld (divx niet bv).



Ik heb trouwens ook nog upc en wil er niet weg omdat ik dan een ander emailadres ga krijgen. Maar de tv terugbrengen tot de basis, is misschien wel een idee. Ik heb trouwens geen mail gehad over een tariefsverhoging van upc. Is dat al langer geleden of net?
.
Wij hebben wel:

- Internet

- Netflix (je kan ook samen met je vriend op 1 abonnement)

- NL 1,2,3 (gratis, hadden oude digitenne ontvanger liggen, maar NL 1,2 en 3 zijn altijd gratis te ontvangen)



Wij hebben niet:

- vaste telefoon

- tv abonnement



Netflix kijken we op de tv via chromecast (aanschaf ¤25 ofzo) Chromecast is een apparaat en geen dienst/abonnement. Hiermee kun je bijvoorbeeld wat je op je telefoon/laptop/tablet kijkt (via internet) op je tv bekijken. Het is afhankelijk van de app waar je in kijkt of het met chormecast naar de tv kan. Netflix kan sowieso.



Waarom wil je je vaste telefoon houden?
quote:impala schreef op 28 augustus 2014 @ 22:12:

[...]





Samsung heeft ook zo'n stick/dongle. Weet iemand misschien wat handiger/beter is, Chromecast of die Samsung-stick? Ik heb idd een Android (Samsung) tablet en wil streamen naar mijn tv. Het zou nog leuker zijn als ik ook films van de laptop kan streamen. Maar ik las ergens dat niet alle formats altijd worden afgespeeld (divx niet bv).



Ik heb trouwens ook nog upc en wil er niet weg omdat ik dan een ander emailadres ga krijgen. Maar de tv terugbrengen tot de basis, is misschien wel een idee. Ik heb trouwens geen mail gehad over een tariefsverhoging van upc. Is dat al langer geleden of net?Nee deze week.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijekip schreef op 28 augustus 2014 @ 23:14:





Waarom wil je je vaste telefoon houden?



Ik wil mijn vaste telefoon ook houden. Omdat ik niet wil dat alles en iedereen me op mijn mobiel belt. Ik heb op mijn mobiel geen voicemail en dat wil ik zo houden (geen zin om allerlei mensen die voor een kletspraatje komen terug te gaan bellen. Als het echt belangrijk is sturen ze maar een sms). Op mijn vaste telefoon heb ik wel een antwoordapparaat. Dat nummer geef ik aan bedrijven en instanties die niet sms-en maar gaan bellen met een dienstmededeling (uw bestelling staat klaar).

En er is ook wel eens een storing op het mobiele netwerk. Dan kan ik nog steeds bellen.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijekip schreef op 28 augustus 2014 @ 23:14:





Waarom wil je je vaste telefoon houden?Ik heb behoorlijk slechte ontvangst in huis met mijn mobiel (grensstreek) en met mijn vaste lijn geen problemen. Bovendien kan ik nu onbeperkt bellen voor 15 euro, maar heb het idee dat ik dat niet opmaak. Dus dat breng ik waarschijnlijk wel terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven