Vervelend verkooppraatje van Ipad

08-09-2014 13:48 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Moet me toch iets van het hart. Ik heb bij Dixons een Ipad gekocht. Wat natuurlijk hartstikke leuk is. Alleen bleef de verkoper aandringen op een verzekering. En of ik er een hoes voor 39,99 bij wilde. Ook begon hij over I tunes etc. Heel vervelend. Ik zei dat ik de hoes niet hoefde (bij de Action liggen voor 3,99!!) en toen zei hij nou dan moet je wel de verzekering aangaan want die heb je zo kapot! Ik zei nogmaals dat ik dit niet wilde. Weer drong hij aan dat ik dit echt moest doen.



Uiteindelijk maar 'ja' gezegd, maar voel me nu echt bescheten. En wat een leuke aankoop moest zijn heeft nu een nare bijsmaak gekregen...
Alle reacties Link kopieren
Kun je er niet meer onderuit dan?
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, dat is jammer idd dat je je hebt laten overhalen.

Leermoment voor jezelf, afkappen die praatjes!
Alle reacties Link kopieren
Geldt de wettelijke bedenktijd niet ook voor verzekeringen?
Alle reacties Link kopieren
Ik was naar een andere winkel gegaan. Toedeledokie.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kun je er inderdaad nog gewoon vanaf. Wel irritant zeg, van die verkopers. Ik kan mij zo'n zelfde praatje herinneren toen ik een Samsung tablet bij Dixons haalde, toen bleef die man ook maar aandringen op een verzekering. En dan doen of het volslagen belachelijk is als je dat niet wil. Is gewoon een verkooptechniek die de medewerkers ingeprent wordt.

Ik heb het niet gedaan toen, had een vriendin bij me en wij moesten eigenlijk wel lachen om die man. Maar ik kan me voorstellen dat je in je eentje wat minder sterk in je schoenen staat.
quote:_melon schreef op 08 september 2014 @ 14:06:

Ik was naar een andere winkel gegaan. Toedeledokie.+1
Alle reacties Link kopieren
Tip voor de volgende keer als je geen "nee" durft te zeggen: vraag om informatie en zeg dat je er thuis even rustig over na gaat denken.



Of inderdaad naar een andere winkel.
quote:LoiseauCoureur schreef op 08 september 2014 @ 14:11:

Volgens mij kun je er inderdaad nog gewoon vanaf. Wel irritant zeg, van die verkopers. Ik kan mij zo'n zelfde praatje herinneren toen ik een Samsung tablet bij Dixons haalde, toen bleef die man ook maar aandringen op een verzekering. En dan doen of het volslagen belachelijk is als je dat niet wil. Is gewoon een verkooptechniek die de medewerkers ingeprent wordt.

Ik heb het niet gedaan toen, had een vriendin bij me en wij moesten eigenlijk wel lachen om die man. Maar ik kan me voorstellen dat je in je eentje wat minder sterk in je schoenen staat.



+1

zelfde als bij een mobiele telefoon. Heb al sinds mijn 15de zo'n ding en hij is nog nooit kapot gegaan of gestolen in de 2 jaar dat ik er dan mee doe (abonnement). Dus nee, verzekering doe ik niet aan. Als ze er op aan blijven dringen dat ik er 1 zou moeten nemen geef ik vriendelijk aan dat ik geen interesse heb, gaan ze door dan geef ik aan dat ik als ze er niet over ophouden naar een andere winkel gaan, dan houden ze hun mond wel.
Alle reacties Link kopieren
Je zegt zelf 'ja'. Je kunt het de verkoper wel kwalijk gaan nemen maar dat slaat nergens op. Hij doet zijn werk.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
De verkoper is niet vervelend, jouw houding is vervelend. Waarom laat je je in godsnaam iets aanpraten wat je niet wilt? De 'ja' kwam uit jouw mond, niet uit die van hem. Leermoment voor jou: volgende keer 'nee' zeggen en doorlopen. Verkopers zijn getraind in het spotten van zwaktes bij mensen en daarop te hameren tot ze toegeven.



Hopelijk kun je nog onder de verzekering uit en dit terugdraaien. Echt, voortaan gewoon voet bij stuk houden.
Alle reacties Link kopieren
Uiteindelijk heb je zelf natuurlijk ja gezegd, maar lees even de voorwaarden door van de verzekering en zeg het meteen op!
You only live once, if you do it right: once is enough..
Alle reacties Link kopieren
Een verkoper die je wat probeert te verkopen... Het moet niet gekker worden.
Alle reacties Link kopieren
Men verdient ook het meest aan alle nevenzaken die men erbij kan verkopen dan op het Apple product zelf.

Verkopers hebben dan ook de opdracht de klant daar toe over te halen.

Sommige hebben idd een vrij agressieve verkoophouding.

Als dat zo is ben ik daar ook altijd heel duidelijk in.



Ik heb pas een Ipad gekocht.

Had geld van mijn ouders gekregen en de rest zelf bijleggen. Maar geen geld om er dure hoesjes e.d bij te kopen.

Toen de verkoper begon over een hoesje heb ik daar vriendelijk voor bedankt.

Op zijn vraag waarom niet en dat het wel belangrijk is de Ipad te beschermen, heb ik gewoon gezegd dat dit boven mijn budget is en ik het elders goedkoper ga kopen.



Ook bij andere praatjes .

"Mevr. Mag ik u er Iets over uitleggen zodat ik u beter in uw keuze ga helpen"



Nee is niet nodig , dank u . Ik heb al een keuze gemaakt.



" maar mag ik dan vragen waarvoor u het gaat gebruiken? "



Voor thuis.



" ja maar ik bedoel, wat gaat u ermee doen? "



Mee op de bank zitten.



Met die antwoorden is hij maar gewoon diegene gaan pakken die ik wilde
Alle reacties Link kopieren
Dergelijke verzekeringen afsluiten is over het algemeen niet handig. Op de eerste plaats geldt er een garantie. Gaat het spul buiten jouw schuld binnen die termijn kapot dan heb je in de regel recht op reparatie of een vervangend product. Daarnaast geldt dat er ook nog zoiets is als non-conformiteit: wat kun je verwachten van een product na de garantie periode. Wat je er redelijkerwijs van kunt verwachten hangt af van de mededelingen van de verkoper, de plaats waar het product gekocht is en de aard van het product. Dit maakt een verzekering overbodig. Tip: lees de polis en kijk of en hoe je er nog vanaf kunt.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Je kan toch binnen 3 maanden opzeggen? Bij mij was dit althans wel zo.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon blij zijn met je aankoop. Itunes en een hoes had je niet nodig en daar heb je niets mee gedaan maar je hoeft je niet zo naar te voelen over een verzekering. Voor hetzelfde geld gebeurt er wel wat en dan is het wel handig om te hebben.



Zei de vrouw waarbij alle verzekerde items het nog prima doen en alle niet verzekerde items altijd het bokje zijn. Ik heb het licht gezien en verzeker mij tegenwoordig maar altijd als het op prijzig spul aan komt.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig maar dat ik immuun ben voor verkopers, omdat ik ben opgegroeid met een ouder die zich alles liet aansmeren door verkopers.



Die verkoper is irritant, maar de wereld zit vol, met mensen die je overbodige of te dure dingen willen aansmeren. Neem het dus als leermoment dat jij als klant de koning bent, en dat je overal en altijd gewoon nee kunt zeggen zonder dat dat onbeleefd is.



Als je toch achter het opzeggen van die verzekering aangaat, zeg dan ook meteen je loten op de postcodeloterij op, het donateurschap van de cliniclowns en al het andere dat je aan de deur, aan de telefoon en voor de ingang van de supermarkt aangesmeerd hebt gekregen. Al die lui ruiken net als die verkoper al vanaf 100 meter afstand dat jij die vogel bent die geen voet bij stuk kan houden.
Ik las hier laatst op het forum dat ze bij Mediamarkt precies hetzelfde doen en maar blijven aandringen, heel vervelend.

Volgende keer gewoon lekker je iPad online bestellen!
Alle reacties Link kopieren
Daar straks kwamen ze nog het licht brengen aan de deur en ik vind het ook moeilijk om die mensen dan zomaar af te wijzen (er vanaf komen) maar mijn vriend was er gelukkig zo klaar mee.
quote:consuelabananahammok schreef op 08 september 2014 @ 14:55:

Men verdient ook het meest aan alle nevenzaken die men erbij kan verkopen dan op het Apple product zelf.

Verkopers hebben dan ook de opdracht de klant daar toe over te halen.

Sommige hebben idd een vrij agressieve verkoophouding.

Als dat zo is ben ik daar ook altijd heel duidelijk in.



Ik heb pas een Ipad gekocht.

Had geld van mijn ouders gekregen en de rest zelf bijleggen. Maar geen geld om er dure hoesjes e.d bij te kopen.

Toen de verkoper begon over een hoesje heb ik daar vriendelijk voor bedankt.

Op zijn vraag waarom niet en dat het wel belangrijk is de Ipad te beschermen, heb ik gewoon gezegd dat dit boven mijn budget is en ik het elders goedkoper ga kopen.



Ook bij andere praatjes .

"Mevr. Mag ik u er Iets over uitleggen zodat ik u beter in uw keuze ga helpen"



Nee is niet nodig , dank u . Ik heb al een keuze gemaakt.



" maar mag ik dan vragen waarvoor u het gaat gebruiken? "



Voor thuis.



" ja maar ik bedoel, wat gaat u ermee doen? "



Mee op de bank zitten.







Met die antwoorden is hij maar gewoon diegene gaan pakken die ik wilde Ik koop bijna alles online... Ook geen gezeur van vervelende verkopers en ik zoek altijd de beste prijs... Bevalt me prima
Ondanks dat ik best goed 'nee' kan zeggen, vind ik het ook irritant als verkopers je allerlei extra producten proberen aan te smeren. Zelfs als je schoenen gaat kopen proberen ze je er nog allerhande verzorgingsproducten, zooltjes en veters bij aan te smeren. Vermoeiend!
Zo kocht ik ooit een paar schoenen en ik wilde maar geen verzorgingsproducten erbij kopen. De verkoopster was geïrriteerd en snauwde mij toe dat ik zo iemand was die steeds alles nieuw koopt en niet goed voor haar spullen zorgt. Alsof ik een enorme verspiller was.

Die producten heb ik niet gekocht, maar toen had ik ook een rotgevoel over die schoenen.



Ik zou proberen of je die verzekering nog kunt annuleren. Zie dit als een leermoment voor jezelf. Die verkopers zijn heel gehaaid, dus voel je niet rot dat het ze deze keer gelukt is. De volgende keer gebeurt het niet meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Baggal schreef op 08 september 2014 @ 14:55:

Dergelijke verzekeringen afsluiten is over het algemeen niet handig. Op de eerste plaats geldt er een garantie. Gaat het spul buiten jouw schuld binnen die termijn kapot dan heb je in de regel recht op reparatie of een vervangend product. Daarnaast geldt dat er ook nog zoiets is als non-conformiteit: wat kun je verwachten van een product na de garantie periode. Wat je er redelijkerwijs van kunt verwachten hangt af van de mededelingen van de verkoper, de plaats waar het product gekocht is en de aard van het product. Ja, dat is helemaal waar alleen is het jammer dat Apple zo'n beetje de enige fabrikant die hier zijn reet mee afveegt. Je krijgt een standaard garantie, en als je geen extension aanschaft heb je dikke pech. 1 dag na verlopen fabrieksgarantie kapot, jammer de bammer.
Alle reacties Link kopieren
Die verzekering is op zich wel handig maar je hebt een wettelijke termijn waarin je kunt annuleren..
huh?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven