Waar zit mijn internetaansluiting?

18-07-2014 22:24 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, dit is misschien een hele suffe vraag, maar ik ben pas verhuisd en heb geen idee of ik een internetaansluiting in mijn appartement heb en waar die dan zit. En hoe ie er eigenlijk uit moet/kan zien..



In de meterkast zit volgens mij niks, in elk geval geen plekken waar ik kabels in kan pluggen. Alleen een ouderwetse groepenkast en een energiemeter.

Verder heb ik nog twee telefooncontactdozen, die naast elkaar in de muur zitten:





En dan nog zo'n ding van UPC (voor tv en radio?)





Waar(naar) moet ik zoeken?

Zou er sowieso eentje moeten zijn ergens, of kan het ook zijn dat er nog een kabel gelegd moet worden? Het is een appartementje midden in de stad en ik neem aan dat de vorige bewoners wel internet hadden..
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk door middel van een modem/kastje dat de vorige bewoners mee hebben genomen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ja. Via UPC. Je zal of UPC of KPN moeten bellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 18 juli 2014 @ 22:27:

Waarschijnlijk door middel van een modem/kastje dat de vorige bewoners mee hebben genomen?Ja, maar die moeten het toch ergens hebben ingeplugd?
Is het niet gewoon het kabelkastje van upc waarmee je ook kan internetten? Met abonnement natuurlijk
Gewoon even upc bellen.
Alle reacties Link kopieren
Ja het UPC kastje want als je VQ601R Googelt krijg je hits.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:kcirtap schreef op 18 juli 2014 @ 22:27:

Ja. Via UPC. Je zal of UPC of KPN moeten bellen.



Bedoel je dan dat ding op de laatste foto de plek is waar internet moet worden aangesloten?

Want wat doen UPC en KPN dan, zijn die verantwoordelijk voor die aansluiting?
Zit er geen internetgat in dat UPC-kastje. Ik heb hier een doosje waarin de telefoon, televisie en router voor het internet gaan.
quote:LoiseauCoureur schreef op 18 juli 2014 @ 22:31:

[...]





Bedoel je dan dat ding op de laatste foto de plek is waar internet moet worden aangesloten?

Want wat doen UPC en KPN dan, zijn die verantwoordelijk voor die aansluiting?



Als je je bij upc aanmeldt wel.



Dan sluit je een abonnement af en krijg je een modem.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 18 juli 2014 @ 22:30:

Ja het UPC kastje want als je VQ601R Googelt krijg je hits.



Het is niet mijn foto, die van mij heeft een ander nummer.

Als ik daarop googel lees ik over mensen met een groene kabel achter het kastje. Maar bij mij zit er helemaal niks achter, alleen muur..

Wel een zwarte kabel die vanuit de vloer naar dat kastje gaat.



Pff, ik voel me wel lekker a-technisch vanavond
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik inderdaad UPC even ga bellen om te vragen hoe het zit. Maar dan weet ik in elk geval dat het om dat kastje gaat
Alle reacties Link kopieren
quote:gismo72 schreef op 18 juli 2014 @ 22:34:

[...]





Als je je bij upc aanmeldt wel.



Dan sluit je een abonnement af en krijg je een modem.Ja, ik weet wel dat ik een abonnement af moet sluiten, maar het gaat me erom dat ik niet wist waar ik zo'n modem dan op aan zou moeten sluiten.
Alle reacties Link kopieren
sorry hoor



Je moet éérst een abo afsluiten. En wat en waar je die afsluit daar ligt het aan waar je het door hun geleverde modem in moet pluggen. Bij kabel krijg je bv een splitter, een kastje dat je tussen modem en aansluiting moet doen. Bij adsl krijg je een modem dat je gewoon in de telefoon stekker doet.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 18 juli 2014 @ 22:43:

sorry hoor



Je moet éérst een abo afsluiten. En wat en waar je die afsluit daar ligt het aan waar je het door hun geleverde modem in moet pluggen. Bij kabel krijg je bv een splitter, een kastje dat je tussen modem en aansluiting moet doen. Bij adsl krijg je een modem dat je gewoon in de telefoon stekker doet.



Jaaaa, ik weet het, het is ook erg!!

Maar ik wil bij Telfort een abonnement afsluiten en dan moet ik zélf (of met iemand die er meer verstand van heeft, haha) het aansluiten.

En ik wist dus niet of ik in de meterkast, bij die telefoondingen of dat upckastje moest zijn.

Maar in de telefoonstekkerdoos kan dus ook? Dan denk ik dat ik dáar moet zijn, want Telfort gaat niet via de kabel.



Verder ben ik af en toe best heel technisch, maar nu ff niet

Daarom vraag ik het ook maar hier, digitaal uitgelachen worden is toch ietsje minder beschamend
quote:nina1966 schreef op 18 juli 2014 @ 22:43:

sorry hoor



Je moet éérst een abo afsluiten. En wat en waar je die afsluit daar ligt het aan waar je het door hun geleverde modem in moet pluggen. Bij kabel krijg je bv een splitter, een kastje dat je tussen modem en aansluiting moet doen. Bij adsl krijg je een modem dat je gewoon in de telefoon stekker doet.

Dit dus.



Waar je internet aansluiting it, is afhankelijk van wat voor soort aansluiting je hebt/wil hebben.



Wil je ADSL, dan is dat via je telefoonlijn, en wel daar waar het je pand inkomt, in de meterkast is dan het meest waarschijnlijke. Wil je het via de kabel/je tv aanbieder oid, dan is dat je aansluitpunt.
ik ben dus dom
quote:iksnapernietsvan2 schreef op 19 juli 2014 @ 04:36:

Ben ik nou zo slim of zijn jullie zo dom?

Dat eerste dooske heeft een aansluiting voor een netwerkkabel.



Zonder abonnement heb je dan natuurlijk nog niks...Jij bent zo dom, lees eerst maar eens voorgaande reacties voor je een dergelijk statement maakt....
Alle reacties Link kopieren
quote:Naara schreef op 19 juli 2014 @ 04:56:

[...]



Jij bent zo dom, lees eerst maar eens voorgaande reacties voor je een dergelijk statement maakt....



het word nog dommer!



dat kastje is een wandaansluiting voor telefoon.

die connector onderop is een rj11 connector met 2 pins bezetting.

netwerk utp connector is rj45 8 pins bezetting en veel groter.



gaat nie passen nie joh!
hier mag de url van mijn hobby website niet staan
Alle reacties Link kopieren
Voor kabelinternet moet eerst alles geschikt worden gemaakt. Als ik dat kastje zie van UPC vermoed ik dat dit al gedaan is. Dan wordt de modem van de aanbieder aangesloten aan de tv aansluiting die zich over het algemeen in je woonkamer bevindt.



Dus eigenlijk hoef je alleen maar bij UPC je pakket te bestellen voor internet en tv (en vaste telefoon indien je dat wenst). Ik wil je wel adviseren om ook een monteur bij ze te regelen die alles voor je installeert, aangezien je er niets van af weet



Misschien verduidelijken onderstaande handleidingen van de UPC website wat er precies moet gebeuren.



Horizon (een alles in 1 digicorder, draadloos modem zit er ook in verwerkt, splitter is dan niet nodig in de meterkast en op de tv-aansluiting): http://www.upc.nl/pdf/upc ... dleiding-nieuwe-klant.pdf



Gewone digicorder (plus apart draaloos modem ook van UPC, hiervoor heb je dus wel splitters nodig in je meterkast en op de tv-aansluiting):

http://www.upc.nl/pdf/upc ... telefonie-digitale-tv.pdf



Horizon kost een tientje meer extra per maand, maar het is wel minder gedoe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven