Webmail of outlook?

25-09-2014 12:43 7 berichten
Hoi,



Na een crash van mijn laptop blijkt dat ik mijn mail niet goed heb ingesteld waardoor ik al mijn zakelijke mail kwijt ben. Heel handig...



Goed, dit wil ik niet nog een keer. Nu vraag ik mij af wat is het beste? Webmail of toch outlook maar dan anders ingesteld? Met Outlook bedoel ik dan de Office outlook.
Alle reacties Link kopieren
Allebei.



Ik verwerk mijn mail vanuit een webmailclient (want ik werk op veel verschillende computers) maar haal het eens in de zoveel tijd binnen via Outlook om het te archiveren.

En als je dan in Outlook ook nog regelmatig een back-up maakt ben je helemaal het mannetje (m/v).



Alleen webmail is ook niet genoeg, ik ben een keer tien jaar hotmailhistorie kwijtgeraakt. Poef, weg. Heb ik van geleerd.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Outlook.

Staat je mail niet meer in de webmail?

Bij mij is outlook zo ingesteld dat zolang ik de mail nog niet heb 'opgehaald' via Outlook, deze gewoon nog via webmail van de provider in te zien is.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt tegenwoordig ook zakelijk gmail.

Werkt ongelooflijk fijn en kan waar ook inloggen en heb altijd mijn e-mails en bestanden ( door de drive) bij me.



Op mn tablet, telefoon laptop en extern. Je hebt altijd alles bij een en kan nooit wat kwijt raken als bijv je laptop crasht.
Outlook c.s. zijn bijzonder handig als je altijd vanaf dezelfde computer je mail benaderd. Ook de mogelijkheid om een (lokale) back-up te maken is een pre. En je kunt in geval van nood nog je mail lezen zonder internetverbinding.

Als je daarnaast e,e.a. in kan stellen dat de berichten op je webmail ook nog bewaard blijven zit je in principe helemaal goed.
Beiden.

Wel je Outlook-bestand af en toe back-uppen op een externe harddisk.

Daarnaast gebruik ik op locatie Outlook.com dat mooi samenwerkt met Onedrive voor cloudopslag van bestanden.

Kan uiteraard ook met andere webmailservers maar vind Outlook.com erg fijn werken omdat je op locatie gebruik kan maken van word, excel en powerpoint, zelfs al heb je maar een tablet tot je beschikking.
Ik heb een exchange-server account. Webmail, outlook, maakt niets uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven