Welk besturingssysteem nieuwe laptop?

10-10-2014 00:16 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een nieuwe laptop kopen, maar van besturingssystemen heb ik de ballen verstand. Dit is het rijtje keuzes:



Android 4.3 (Jelly Bean)

Chrome OS

OS X 10.9 Mavericks

Windows 7 Home Premium 64-bit

Windows 8

Windows 8.1

Windows 8.1 met Bing



Welke raden jullie me aan en waarom?
Alle reacties Link kopieren
Android kan niet op een laptop draaien, alleen op een tablet of een telefoon.



OS X kan alleen op een Apple laptop draaien, het is ook het enige besturingssysteem dat (normaal) op een Apple draait dus koop je een Apple laptop dat zit je aan dat besturingssysteem vast.



Bij een normale laptop zou ik ook gewoon voor Windows 8.1 gaan, het meest recente besturingssysteem van MIcrosoft.

Het kan even wennen zijn, het is totaal anders dan eerdere versies, maar zo ver ik weet is het behoorlijk stabiel



Bing is een zoekmachine, deze kun je altijd achteraf toevoegen of verwijderen. Je kunt ook andere zoekmachines dan Bing toevoegen.



Bing zou mijn voorkeur niet hebben.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Dank Bitje, ik wist dus bv. niet dat OS X alleen op Mac draait.

Windows 8.1 ga ik me even in verdiepen.
Alle reacties Link kopieren
Op de Mac kun je meerdere besturingssystemen naast elkaar draaien. Dan heb je bijvoorbeeld OS X en Windows tegelijkertijd
Alle reacties Link kopieren
Helaas is een Mac boven mijn budget, anders wist ik het wel.
Alle reacties Link kopieren
Als je een nieuwe laptop wil aanschaffen, zou ik in eerste instantie niet kiezen op basis van besturingsysteem, maar wat je er mee wil doen. Je geeft al aan er niet zoveel van af te weten, dan zou ik gaan voor de windows of mac os versie welke al geinstalleerd is op de nieuwe laptop.
Alle reacties Link kopieren
quote:cochise schreef op 10 oktober 2014 @ 00:59:

Helaas is een Mac boven mijn budget, anders wist ik het wel. Mag ik vragen waarom? Je zegt dat je er niet zoveel verstand van hebt, zou je dan meer dan het dubbele betalen alleen voor het uiterlijk?
Alle reacties Link kopieren
En koop geen laptop met Winows 8(.1) om er achteraf zelf Windows 7 op te gaan zetten,dit is echt vragen om problemen omdat voor Windows 7 vaak niet de benodigde drivers beschikbaar zijn voor de nieuwste hardware die in de laptop zit.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Ik zou Chromebooks overslaan, vaak draait daar geen Flash op en dat heb je toch nog regelmatig nodig om bijv. uitzendinggemist of nos.nl te kijken.
ik heb laptop met windows 8.1. moest wel want computer was kapot, en wou graag weer een laptop. heb in het begin ontzettend moeten wennen, had eerst windows XP. maar ben er nu wel een beetje aangewend.
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op 10 oktober 2014 @ 01:07:

[...]





Mag ik vragen waarom? Je zegt dat je er niet zoveel verstand van hebt, zou je dan meer dan het dubbele betalen alleen voor het uiterlijk?Ik wil nooit meer anders dan Apple. En dit gaat niet om het uiterlijk, maar omdat ik nu een laptop heb die al meer dan 5 jaar precies doet wat ik wil en nooit hapert. Dit in tegenstelling met de 3 laptops met windows die ik daarvoor heb gehad. Ik was dus daarmee veel duurder uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven