Welke app voor Parijs

13-07-2014 13:15 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Binnenkort naar Parijs, zin in!

Is er iemand die ervaring heeft met het gebruik van een iPhone app voor Parijs en dan met name voor de metro? Het lijkt me nml een stuk handiger dan een boekje/kaart. Op het net zijn nauwelijks recensies te vinden...of ik ben een belabberde googeler, dan kan ook.

Ik zie in de itunes store door de bomen ook het bos niet, laat staan de Eiffeltoren



Mijn dank is bij voorbaat al groot!
"Well behaved women rarely make history"
Alle reacties Link kopieren
Ratp heeft een app, maar ik vind de website handiger en betere info geven (als je vertrek en aankomstadres opgeeft, zoals bij 9292.)



http://www.ratp.fr/



Ik gebruik ook de grote papieren plattegrond met gedetailleerde buslijnen heel veel. Metro staat daar ook op. Heet plan 2 en is gratis af te halen bij infobalies van grotere metrostations.
.
Alle reacties Link kopieren
Thx Impala.



Heb net de app bekeken, zal hem eens installeren en bekijken.



Plan 2...als ik dan vraag om plan deux dan kijken ze me niet aan alsof ik chinees spreek?



Er gaat zowiezo een papieren kaart mee, daar zullen we vast niet buiten kunnen.
"Well behaved women rarely make history"
Alle reacties Link kopieren
De metro wijst zichzelf al zo goed in Parijs, geen kaart of app voor nodig joh! Alles staat met elkaar in verbinding en in de stations en de metro's zie je wat de komende haltes en handige verbindingen zijn.

Verder is de app van Tripadvisor heel handig en leuk!
Alle reacties Link kopieren
Tripadvisor vind ik een geweldige app, die offline gebruikt kan worden. Geeft de meest dichtbijzijnde metro's aan en leid je er ook naar toe! Soms een life safer geweest voor mij. Geen kaart nodig gehad.
Alle reacties Link kopieren
Nee plan deux is prima, avec les lignes de bus, kun je er nog bij zeggen



De plattegrond op die kaart is ook heel goed.
.
Alle reacties Link kopieren
Op ratp kun je een straatnaam invullen. Handig als je geen idee hebt waar die ligt.

Bovendien reis ik zelf liever door Parijs met de bus of tram dan de metro en daar kun je ook voor kiezen. Of wel/geen rer.

het is uitgebreider.



Je kan ook kiezen voor de snelste verbinding of die waarbij je het minst moet lopen.
.
Alle reacties Link kopieren
@Volcom, ik voel me veeeeeeeeeel zekerder met iets in mijn handen om na te kijken of ik echt wel de goede metro/.bus/tram instap.

Ik ken mezelf, ben een kluns in dit soort dingen en als ik niet oppas dan vliegt de paniek me naar de strot.

Vind het al een hele uitdaging om vanaf Charles de Gaulle de juiste trein (RER toch?) te vinden naar Gare du Lyon. Daar ligt om de hoek ons hotel,



Ik ben dus erg blij met jullie bijdragen!



@Impala, welke kaartjes kan ik dan het best aanschaffen voor de bus? We zijn er 4 dagen. Voor de metro las ik zijn er kaartjes voor 1, 2 en 3 dagen. Koop ik dezelfde voor de bus/tram?
"Well behaved women rarely make history"
Alle reacties Link kopieren
http://www.changesinlongi ... map-avec-rues-700x561.jpg



De kaart ziet er zo uit, zie link boven, het linkerdeel is de voorkant, en heet helemaal voluit:

Ratp plan 2. Grand plan lignes et rues. Hij is blauw.



Sinds ik die ken gebruik ik niks anders meer en haal ik elke keer een nieuwe.
.
Citymaps2go vond ik ideaal! Alle metrostations staan er op, alle bezienswaardigheden. Je kan alles pinnen, dus je kan in één oogopslag zien waar je geweest bent. En het beste.. Offline te gebruiken!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een carnet kopen, dat zijn 10 losse kaartjes die je in 1x koopt voor 13 euro nog wat. Kun je gebruiken in bus, metro en tram.

Als ze op zijn koop je weer nieuwe. Voor de rer moet je een los kaartje kopen, als je die gaat gebruiken.



Een dagkaart kan ook, maar die haal ik er nooit uit want dan moet je minstens 5x een traject afleggen. Onhandig is ook dat je dan te maken krijgt met zones. Daar heb je met de gewone kaartjes geen last van, daar mag je meerdere zones mee door.

Als je alleen in het centrum blijft en wel heel veel wil reizen kun je dat overwegen.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sjoez schreef op 13 juli 2014 @ 13:44:



Ik ken mezelf, ben een kluns in dit soort dingen en als ik niet oppas dan vliegt de paniek me naar de strot.





Het kan aan mij liggen hoor, maar het is dan toch juist fijn dat je op elk station gewoon kan kijken hoe het zit en wat de beste verbinding is? Als je paniekerig raakt als je geen app kan downloaden lijkt me dat niet zo handig, straks is je batterij leeg of je heb je geen verbinding oid en heb je niet hetgeen waar je zo op gerekend had.



Mijn advies: vertrouw op jezelf. En anders op de info op station, medewerkers op stations, en Parijzenaars.
Alle reacties Link kopieren
Voor het traject charles de gaulle naar het centrum moet je met de rer, daarvoor moet je een los kaartje kopen.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben juist van plan om te gaan fietsen. Ik heb gehoord over een soort witte-fietsen plan. Je betaalt een vast bedrag per dag dat je er gebruik van maakt en het eerste half uur betaal je niks voor de huur. Je zet de fiets dan weg, doet je ding, pakt een (evt. andere?) fiets en gaat weer verder. Lijkt me prachtig, maar iemand er ook ervaring mee??
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik die fietsen nooit. Hou er rekening mee dat Parijs niet plat is! Er zijn wel heel veel plekken waar je die fetsen kan pakken en achterlaten. Volgens mij zijn er ook genoeg fietsen beschikbaar. Maar fietspaden kennen ze nauwelijks dus fietsen is niet overal een pretje.
.
Alle reacties Link kopieren
Wat een goede tips geven jullie, super!

Die Ratp app ziet er goed uit op mijn telefoon.

Voel me een stuk geruster al



@ducktape: Zal de citymaps2go ook eens bekijken.
"Well behaved women rarely make history"
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 21-06-2015 18:30
Reden: privacy
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizz schreef op 13 juli 2014 @ 13:56:

[...] Mijn advies: vertrouw op jezelf. En anders op de info op station, medewerkers op stations, en Parijzenaars.Je hebt gelijk Frizz. Als ik daar ben zal het ook wel helemaal goedkomen en kan ik achteraf zeggen dat het me alles is meegevallen
"Well behaved women rarely make history"
Alle reacties Link kopieren
quote:Sjoez schreef op 13 juli 2014 @ 14:10:

[...]





Je hebt gelijk Frizz. Als ik daar ben zal het ook wel helemaal goedkomen en kan ik achteraf zeggen dat het me alles is meegevallen Haha mooi zo! En goed voorbereiden is ook gewoon onderdeel van de voorpret hoor, dat snap ik. Veel plezier in Parijs!
Alle reacties Link kopieren
quote:Tessaa schreef op 13 juli 2014 @ 14:05:

Pas wel op dat je smartphone niet gestolen wordt als je op een druk station uitgebreid op je app staat te kijken!



Daar ben ik altijd wel alert op, wáár ik hem gebruik.

Net zoiets als die zgn behulpzame lui die je op veel drukke plekken ziet waar het stikt van de toeristen, die wimpel ik altijd resoluut af!
"Well behaved women rarely make history"
Alle reacties Link kopieren
Trip advisor heeft fijne app. Kan je ook reisgids vinden gratis. Ben zelf net terug uit Parijs. Ik had ook de 100% app erop
Alle reacties Link kopieren
Ik had paris visite voor 5 dagen. Was echt goedkoopst. Goedkoper dan die carnets
Alle reacties Link kopieren
Dat ga ik nog even uitzoeken, een carnet of paris visité. Ik wandel graag, dus denk dat een carnet voordeliger uitpakt voor mij.

Ik kijk er erg naar uit iig! Het is pakweg 18 jaar geleden dat ik in Parijs was.
"Well behaved women rarely make history"
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je echt aanraden om met de bus te gaan ipv de metro. Dan zie je nog wat onderweg en je hoeft niet al die lange ondergrondse gangen te lopen en al die trappen op en af. Als het warm is, is het ook niet te harden in de metrostations.

Als je een kaartje in de bus afstempelt mag je er anderhalf uur mee reizen en overstappen op andere bus of tram (je mag alleen niet met dezelfde bus terug, of uitstappen en dan weer met dezelfde bus verder). Als je overstapt moet je het kaartje wel opnieuw afstempelen.

De rapt geeft goede busadviezen en op die kaart die ik noemde staan alle haltes heel precies aangegeven. In de bus zelf hebben ze tegenwoordig gps, er wordt steeds gezegd wat de volgende halte zal zijn en dat verschijnt ook op een display, dus reizen met de bus is net zo'n makkie als met de metro. Bij de haltes staat aangegeven hoe lang het duurt voor de volgende bus komt, meestal niet meer dan 5 hooguit 10 minuten.

Ik ga bijna nooit meer met de metro

Als je moe bent van het lopen is het ook heerlijk om in een bus te stappen en een rondje sight-seeing te doen. Buiten de spits is er meestal wel een zitplaats vrij.
.
Alle reacties Link kopieren
Je bent geweldig Impala!

Ik ga zowel onder als boven de grond reizen, dan ben ik er zo achter wat mij het best bevalt.

Idd wel zo leuk om te zien waar je rijdt.



Ik zag net de weersvooruitzichten...het wordt erg warm!
"Well behaved women rarely make history"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven