Wij spelen al 4 delen lang Farmerama. Wie ook?

28-11-2013 01:18 2996 berichten
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.



Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.



Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:



SV:

suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:

tulpen gulden. Een speciale punt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:

Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad

WAC:

wortel appel chutney, een ambachtsproduct (vanaf level 40) die je 2 extra gewassen op levert per akker

PPJ:

Pompoenjam, een ambachtsproduct die je 1 extra gewas oplevert per akker.

CAT:

courgette appeltaart, een ambachtsproduct die goed is voor 60% extra EP op je gewassen.

Wortelbrood,

een ambachtsproduct dat goed is voor 20% extra EP op je gewassen

EP:

Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:

Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:

Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:

Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:

tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:

Een extra veld waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:

Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event

Sterren:

Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje

IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:

elke dag mag je 1 keer gratis aan het rad draaien. Levert je elke dag wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Bommel:

Elke dag kan je naar bommel te herkennen aan een uitroepteken. Dat is een schaap die samen met jou een virtueel taartje eet en dan zo blij is dat hij je een prijs geeft. Dat is altijd je dagelijkse draai aan het rad en wat extra. Denk hierbij er goed om dat je kans hebt op extra EP voor een korte periode. Het is dus handig bommel pas te openen als je veel kan binnenhalen ook omdat hij zeer zelden zelfs knechten geeft voor een korte tijd.

Als je een dag niet inlogt kan bommel nog wat meer waardevolle dingen geven.

Knechten:

Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.



Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Sowheee.. duiven en ooievaars.. ik heb wel het voer



Leuk Tindin.. ik stuur je een uitnodiging. En Mniekske ook weer. Mijn boerennaam begint met Hallo







Ik schiet lekker op met de schateiland quest, moet ik zegge. Ik zou alleen wel graag een duidelijk overzicht hebben van welke sieritems baha-bananen geven ipv gewone EP. Ik heb nu maar 1 item op het eiland staan dat bahapunten geeft.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Het wolkenpaleis geeft in ieder geval ook Baha-EP's, als je het op Baha zet of op schat-eiland....en de toverboom ook.....
Alle reacties Link kopieren
Event is klaar, nu eerst maar eens even snel een paar honderd konijnen produceren, want bij de eerstvolgende babyboom wil ik nu eindelijk weleens mijn konijnenquest afkrijgen

Schieten jullie ook al op met het event?
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het event ook goed. Denk dat-ie morgenavond klaar is. Ik ga je ook toevoegen als buur tindin. Is het echt een jaar geleden dat je ermee opgehouden bent? Lijkt veel korter.



Hoe komen jullie aan die duiven en ooievaars?
Alle reacties Link kopieren
Duiven en ooievaars kunnen via de myst.stallen bemachtigd worden....

Maar je moet ook wel een beetje geluk hebben, misschien.....
Alle reacties Link kopieren
Ah ok, ik mijn myst. eventstallen nog niet neergezet, dus wie weet!
Alle reacties Link kopieren
Lag me gisteravond in bed te bedenken dat het myst. stekjes zijn en geen myst. stallen. Dus voorlopig geen ooievaars en duiven op mijn farm. En de stekjes vergeet ik ook steeds te planten. Event is wel af! Hoe ver zijn jullie?
Alle reacties Link kopieren
Hier is het event ook klaar en ook ik vergeet steeds mijn myst.stekjes te zetten. Heb nu ook weer net geoogst en geplant, dus probeer ik er maar weer vanmiddag aan te denken......
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het eigenlijk wel rustig dat ik niet met het event bezig was. Wel lekker steeds mest verkopen, dus kon ik weer allerlei kopen voor het schateiland, bijvoorbeeld.



het rare vind ik, Wies, dat je dus van bijvoorbeeld een aap in een eenzaam verblijf ook geen baha-ep krijgt. Bij de uitleg staat dat je bij veel nieuwe items (van events) baha-ep zult krijgen, maar dat is ook al niet zo. Nu krijg ik alleen baha-ep van de toverboom.

Het wolkenpaleis heb ik niet.

En om nu alles van de siertuin af te halen om er achter te komen wat wel en wat niet baha-ep geeft, vind ik ook wat omslachtig. Een lijstje ergens zou leuk zijn



Verder vraag ik me af of ik het schateiland wel verder 'kaal' wil maken, want ik vind 'm begroeid zo mooi
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc ... n_US#gid=1



Dit is een link voor een lijst met alle sier-items er op en hoeveel ze waard zijn....

De items voor BAha-EP's staan aangegeven met BEP....

Misschien heb je daar iets aan, Dreamer???
Alle reacties Link kopieren
Wiesje, dat is helemaal wat ik bedoel! En ik zie dus dat ik maar 1 item heb, dat BEP geeft. Die staat nu (nog) op een wolkenrij.



Waar vind je zoiets nou? Want ik heb wel gezocht.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een beetje struinen op het forum en toen gezocht bij de verschillende FAQ's

Maar ik ben heel blij, dat je er iets aan hebt....
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het event hoogstwaarschijnlijk ook afkrijgen. Fijn, want ik ben niet eens de eerste dag begonnen



Verder wil ik zo snel mogelijk levelen op de baha, zodat ik binnenkort het nieuwe speelveld vrij kan spelen.

(Kan ik trouwens ergens zien wat ik heb gekocht van mijn gouden bananen?? Die heb ik alle 40 in de eerste 10 minuten dat ik weer begon te spelen uitgegeven, maar ik vind nergens meer terug waaraan!)
Alle reacties Link kopieren
@Tindin, in de tempel kun je zien, wat je allemaal hebt gekocht en voor hoeveel.....
Event is hier ook af. Ben nu bezig met de gewassen er zijn nog een paar questen die ik nog af kan maken met die gewassen dus ben daar druk mee. Weer even een doel das wel leuk.
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe uitdagingen voor Baha, ziet er best wel interessant uit :-D http://nl.board.bigpoint.com/farmerama/ ... ost3860204
Alle reacties Link kopieren
Jeeej.. Kamelen fokken. Nu eerst zover komen (nog 4x levelen.. dus sja.. )
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Leuk, nieuwe quests voor baha.. Ik was helemaal blij, totdat ik zag dat ik voor de Groene Thee 45 + 27 gouden bananen nodig heb (ik heb er nu 3) en dan vervolgens voor de Citroengras ook nog eens 30. Los van het feit dat ik voor het fokken van de kamelen 20 nodig heb. En voor het schateiland heb ik nog hibiscus en koffie nodig, bij elkaar ook bijna 50 gouden bananen. Al met al: ik heb m'n baha-uitdaging wel weer te pakken .. Ze zijn al wel druk aan 't tapijten knopen



(maar ik zie nog geen quest om die tapijten in te leveren?)
Later is nu
Ik vind het leuk! Morgen en zondag door middel van de bb de kamelen fok quest maken. Heb er zin in.



Heb lang niet genoeg gb om alles vrij te spelen maar heb dus de fok en de thee gekozen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap er niets van, moet ik nu eerst voor 45 gouden bananen die nieuwe tempel openmaken? En dan nog eens ik weet niet hoeveel bananen voor citroen en thee? Hoe kun je aan zoveel bananen komen??? Die krijg je toch alleen bij het levelen? Of mis ik iets?
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat mis je niet Azur. Ik ga, als ik eindelijk zoveel bananen heb, eerst maar voor de fok, want daarmee haal je natuurlijk weer bep binnen voor levelen en daar krijg je dan weer bananen voor. En die fok heb je dus eerder. Maar dat event kan ik dus echt niet aan meedoen, met m'n schamele 3 gouden banaantjes. Beetje jammer.



Jammer ook dat ik het niet eerder wist, want ik had net zo'n fokdoosding voor de apen gekocht. Had ik dat niet gedaan, had ik nu kamelen kunnen fokken.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Meestal begrijp ik wel hoe de spelelementen in elkaar zitten maar die apentempel vind ik toch erg ingewikkeld hoor.

Ik weet nog steeds niet waaraan ik mijn eerste 45 gouden bananen heb uitgegeven!!! Ik heb/kan niets extra's als voordat ik weer begon met spelen.

Kan er ergens een bug zijn geweest ofzo? Kan ik iets hebben geactiveerd waarvoor je ook nog iets anders nodig hebt? Ik snap het niet.



Inmiddels ben ik weer 5 keer geleveld op de baha (niet slecht op pak weg een week, al zeg ik het zelf ) Ik heb dus weer 25 bananen. Wat is het slimst om ze aan uit te geven? Kamelenfok? Nieuw tempeldeel? Nieuw speelveld?
Alle reacties Link kopieren
@Dreamer...... voor de kamelenfok heb je maar 20 gouden bananen nodig hoor, daar hoef je niet de nieuwe level voor te openen.......
Alle reacties Link kopieren
Weet ik Wies, maar ik heb er maar 3. Bananen dus. En tegen die tijd dat ik nog 4x geleveld heb, is het event al voorbij, gok ik

Daarna komen er natuurlijk gewone quests voor in de plaats.



Ik weet niet precies hoever je bent, Tindin, dus kan zo niet zeggen wat ik zou doen. Heb je het veld al vergroot? Dat zou wel mijn eerste optie zijn, denk ik. Zijn daar je eerste bananen aan opgegaan, bijvoorbeeld?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Jippieieee, heb mijn wonderlamp staan, quest is gedaan......

Nu begonnen met de groenethee-quest.......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven