Wij spelen al 4 delen lang Farmerama. Wie ook?

28-11-2013 01:18 2996 berichten
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.



Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.



Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:



SV:

suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:

tulpen gulden. Een speciale punt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:

Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad

WAC:

wortel appel chutney, een ambachtsproduct (vanaf level 40) die je 2 extra gewassen op levert per akker

PPJ:

Pompoenjam, een ambachtsproduct die je 1 extra gewas oplevert per akker.

CAT:

courgette appeltaart, een ambachtsproduct die goed is voor 60% extra EP op je gewassen.

Wortelbrood,

een ambachtsproduct dat goed is voor 20% extra EP op je gewassen

EP:

Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:

Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:

Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:

Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:

tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:

Een extra veld waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:

Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event

Sterren:

Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje

IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:

elke dag mag je 1 keer gratis aan het rad draaien. Levert je elke dag wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Bommel:

Elke dag kan je naar bommel te herkennen aan een uitroepteken. Dat is een schaap die samen met jou een virtueel taartje eet en dan zo blij is dat hij je een prijs geeft. Dat is altijd je dagelijkse draai aan het rad en wat extra. Denk hierbij er goed om dat je kans hebt op extra EP voor een korte periode. Het is dus handig bommel pas te openen als je veel kan binnenhalen ook omdat hij zeer zelden zelfs knechten geeft voor een korte tijd.

Als je een dag niet inlogt kan bommel nog wat meer waardevolle dingen geven.

Knechten:

Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.



Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!



Veel plezier!
Leuk weer volle maan! Ik ben nog heel ver van de kraaienfok verwijderd, maar ga gewoon vol goede moed weer gewassen kweken voor de kraaienfok.
Wiesje bedankt voor je lieve duifje en cadeautje. Ik heb er zeker wat aan gehad!
Alle reacties Link kopieren
Heel, heel graag gedaan mniekske.....
Alle reacties Link kopieren
Morgen begint er weer een nieuw event........met drop-items....



http://nl.board.bigpoint.com/farmerama/ ... p?t=324417



En de bijbehorende FAQ



http://nl.board.bigpoint.com/farmerama/ ... p?t=324419



Ziet er best wel gaaf uit, weer nieuwe uitdagingen er bij.....
Alle reacties Link kopieren
Het is gelukt met de tablet om farmerama erop te spelen. Je kunt een photon browser downloaden met flash. Je moet wel elke keer de flash activeren en je krijgt er reklame bij maar goed om even te oogsten gaat het prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd hoe dat event werkt, van de uitleg snap ik nooit zoveel. Heb de kardemom gezaaid en zie vanavond wel
Later is nu
Ik ben weer terug van vakantie en zojuist weer begonnen met het event. Leuk!
Alle reacties Link kopieren
Welkom terug IBI, heb je een fijne vakantie gehad?

Hier ook druk begonnen met event, spannend, weer iets nieuws erbij....
Ik ben ook druk bezig met het event. Heb vakantie dus lekker veel tijd. Leuk event, ook met het nieuwe stukje erbij.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor nieuw stukje en hoe krijg ik een picknick deken? Ik snap ut nie



Ik heb al gevonden dat je een textielmolen nodig hebt, maar die kan ik dus ook niet vinden.



gevonden.. maar dat vond ik dus niet echt duidelijk, eigenlijk.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanmorgen de faq er nog maar even bijgepakt. Ik had het idee dat ik wat miste. Klopte dus. nu moet het goed gaan komen
Alle reacties Link kopieren
Ik schiet ineens lekker op met de jammakerij. Nog even en ik maak mijn eigen WAC
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dat is fijn, dreamer.
Alle reacties Link kopieren
En ik heb nog eens gekeken wat je krijgt bij het event, dat is niet zoveel, of wel? Zie ik weer iets over het hoofd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de beloningen best oké..... paasjam, WAC, 12 susimest....

Paasjam is ook best een grote prijs en ook nog knechtencoupons, best wel de moeite waard, .....

Maar eigenlijk ga ik meer voor de prestatie, om het event af te krijgen, dat vind ik leuk...
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ben druk met m'n jammakerij, vandaar dat ik het lastig vind me af te laten leiden

En dan kan ik zelf WAC maken! Heb wel weer wac ingezet en vind het toch altijd wat krom, wac inzetten om wac te verdienen



heb ik de panda, kan ik de eetstokjesfabriek nog niet maken, want ik mis 1 penseel. Heb dus al wel alle gereedschapskisten van event binnen, inclusief de supervoer.



Maar geen penseel. En ik had laatst heel veel suikerriet gekweekt, had het in gedachten bamboe genoemd.. Dat schoot niet op, qua pandavoer
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Noujaa.. ben ik op het volgend level van de jammakerij, kan ik geen wac maken en ook geen recept kopen



Bij de FAQ van de jammakerij staat wel WAC voor 199 TG (dus daar moet ik nog éven voor sparen, heb 40 ) maar in de winkel staat het er niet bij
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
@Dreamer, heb je wel even je scherm ververst of opnieuw ingelogd?

Wil ook nog wel eens helpen......

Je kunt het best even wachten totdat er aanbiedingen zijn in de groothandel, dan kun je het recept kopen voor 99TG

Je kunt ondertussen wel vast een enorme voorraad maken van hazelnoten, uien en paddestoelen, want daar heb je behoorlijke hoeveelheden voor nodig om WAC te maken..... en heeeel veel wortelen en tomaten, dus je kunt al wel vast voorbereidend werk doen
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat voorbereidende werk was ik al mee bezig.. uitloggen en in loggen, lijkt de pc op m'n werk wel



Ik zie wel andere recepten staan, die ik eerst niet had, maar ik zie dat dan een andere keer wel.



En ik zie dan wel wat het eerst komt, de aanbieding in de groothandel of de 199 TG (ik denk het eerste )



bedankt!
Later is nu
Ik ben net weer geleveld op de baha. Nog 5 keer, en dan kan ik de volgende tempelruimte vrijspelen, en dan nog een heleboel keer volgens mij om de haven vrij te spelen.
Alle reacties Link kopieren
Wat duurt dat lang he Mniekske. En er is volgens mij geen 'wijsheid' welk product je het best het eerst kunt aanschaffen. Ja, het eiland is wel handig, want weer een quest, maar bij de 5e heb je wel veel nodig, dat je misschien nog niet hebt (mogelijk al eerder)
Later is nu
Ja dat maak het inderdaad lastig. Omdat levelen zo lang duurt wil je de goede keuze maken, maar ja wat is die goede keuze he.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk vind ik het best wel meevallen, hoe snel je iedere keer kunt levelen op Baha, gewoon simpelweg zaaien en oogsten en de dieren geven ook best wel wat punten, iedere keer.

Ik zit al vrij hoog op Baha, moet dus steeds meer punten wegwerken, en soms wil ik ook weleens zuchten, ging het maar wat sneller, maar eigenlijk valt het best wel mee (vind ik)
quote:wiesje123 schreef op 15 juli 2014 @ 18:34:

Welkom terug IBI, heb je een fijne vakantie gehad?

Hier ook druk begonnen met event, spannend, weer iets nieuws erbij....



Ik heb een heerlijke vakantie gehad, lief dat je het vraagt.



Dreamer, gefeliciteerd met het behalen van level 4 van de jamfabriek. Jammer dat je het recept niet hebt zeg! Was wel al heel heel lang geleden te winnen in een onwijs moeilijk event destijds. Ergens is het wel gemeen dat mensen die het toen niet gehaald hebben of bv. op vakantie waren of mensen die toen nog niet speelde geen mogelijkheid hebben om het recept te verkrijgen zonder TG te besteden. Ik las een tijd terug de tip om het recept ook te winnen te laten zijn bij Renzo maar Renzo zelf is ook al weer heel lang geleden.
Je hebt ook wel gelijk hoor Wiesje, het valt wel mee.

Maar omdat ik heel lang niet heb gespeeld ben ik het overzicht een beetje kwijt en moet ik voor mijn gevoel nog super veel vrijspelen op de baha. En ik ben ook gewoon niet zo goed met geduld haha.

Gelukkig gaat het event best goed. Ik heb een tijdje geleden het PPJ recept gekocht en hoewel WAC natuurlijk sneller gaat is het met PPJ ook goed te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven