Wij spelen al 4 delen lang Farmerama. Wie ook?

28-11-2013 01:18 2996 berichten
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.



Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.



Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:



SV:

suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:

tulpen gulden. Een speciale punt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:

Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad

WAC:

wortel appel chutney, een ambachtsproduct (vanaf level 40) die je 2 extra gewassen op levert per akker

PPJ:

Pompoenjam, een ambachtsproduct die je 1 extra gewas oplevert per akker.

CAT:

courgette appeltaart, een ambachtsproduct die goed is voor 60% extra EP op je gewassen.

Wortelbrood,

een ambachtsproduct dat goed is voor 20% extra EP op je gewassen

EP:

Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:

Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:

Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:

Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:

tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:

Een extra veld waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:

Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event

Sterren:

Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje

IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:

elke dag mag je 1 keer gratis aan het rad draaien. Levert je elke dag wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Bommel:

Elke dag kan je naar bommel te herkennen aan een uitroepteken. Dat is een schaap die samen met jou een virtueel taartje eet en dan zo blij is dat hij je een prijs geeft. Dat is altijd je dagelijkse draai aan het rad en wat extra. Denk hierbij er goed om dat je kans hebt op extra EP voor een korte periode. Het is dus handig bommel pas te openen als je veel kan binnenhalen ook omdat hij zeer zelden zelfs knechten geeft voor een korte tijd.

Als je een dag niet inlogt kan bommel nog wat meer waardevolle dingen geven.

Knechten:

Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.



Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 23 augustus 2014 @ 12:08:

Ik zag het.. maar ik spaar m'n TG voor de WAC



Krijg je daar ook meldingen van, als die in de aanbieding is?

Jazeker.... als er aanbiedingen zijn in de groothandel....

Zal ik je een seintje geven als die aanbiedingen er aan komen?
Alle reacties Link kopieren
Nou graag! Misschien dat ik dan zelfs tg koop, als,ik niet genoeg heb. Ik wil zelluf doen, WAC maken
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Heeft er iemand stekjes gekocht? Ik heb een aardbeienboom gekregen, verder niet veel bijzonders.
Alle reacties Link kopieren
@Rose, hier ook een aardbeiboom, een mispel en een japanse kers, ben er wel blij mee, oja en een pijnboom.......

Vandaag gaat het nieuwe forum online, ben benieuwd of alles meteen goed zal werken.....
Alle reacties Link kopieren
Morgen begint er een nieuw event..... Het middeleeuwen-event!!



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... kel.10901/



En de FAQ die er bij hoort....



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ent.10865/
Alle reacties Link kopieren
Oei, mais, moerbessen, basilicum.. dat zijn nou net gewassen, waar ik niet zoveel van heb. Peren, koeien en kalkoenen daarentegen..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Haiii.. iedereen druk bezig met het event?



Ik zit vooral te kijken naar wat ik vooral wil hebben. Heb daarom level 1 als eerste gedaan, supervoer! Ga nu op weg naar level 3 wat ik 2 WAC kan verdienen



Daarna zie ik wel hoever ik kom.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het op dezelfde manier als dreamer. Ik kijk wat ik hebben wil en dat lever ik in.
Alle reacties Link kopieren
Nog 1 baha level en ik kan óf kamelen óf panda's gaan fokken
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat weer jammer is bij het event: je kunt er wel op bahamarama voor zaaien/oogsten, maar je krijgt dus weer geen BEP. Wel een beetje een gemiste kans, eigenlijk.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
hier lukt het best wel met event!

Ben nu bezig met laatste opdracht, hoop vandaag klaar te zijn met de eventgewassen, dan nog iets langs er in en dan morgen afronden.

Dat wil ik ook geaag, want morgen ga ik een week op vakantie en staat mijn farm een week op een laag pitje.

Dan kan ik ook een week niet in de gaten houden of er uitverkoop inde groothandel is Dreamer, dit ivm je recept voor WAC...

Volgende week zaterdagavond ben ik weer present
Mooi zo wiesje fijne vakantie gewenst!
Alle reacties Link kopieren
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 29 augustus 2014 @ 11:13:

Mooi zo wiesje fijne vakantie gewenst!Dank je wel IBI en jullie allemaal nog veel succes met het event, moet toch wel lukken??
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie Wies!



Ik zal zelf kijken of er uitverkoop is dan
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie, Wiesje!
Vergeten jullie niet dat de volle maan zo begint? 24 uur dit maal.
Alle reacties Link kopieren
Volle maan?

Oh.. goed dat je het zegt, ik zou net anjers in gaan zaaien! Bedankt! Keek vannacht omhoog en zag nog een halve maan, dan verwacht ik dat hier niet
Later is nu
Ah kijk gelukkig maar dat ik het dan schreef en jij toevallig hier keek. Geen idee wanneer het echte volle maan is, meestal loopt dat idd. vrijwel gelijk.
Alle reacties Link kopieren
Het is volgende week volle maan, 9 september



Ik vergat het trouwens gisterenmiddag wéér. Zie je m'n posttijd van gisteren? Toen duurde mijn gewas nog 5 minuten, ik denk 'ik log uit' want ik zie nieuwe events en bijvoorbeeld de volle maan dan altijd pas na opnieuw inloggen. 's Avonds rond 9 uur kwam ik weer terug op de boerderij Ook vanmorgen ging het niet helemaal naar behoren... maar ik heb nog wat gedaan
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve allemaal, ik ben er weer, was een heeeeeel fijne week.

Ik zal meteen de kalender van september hier neerzetten, is dat een ideetje???



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... iten.1576/
Alle reacties Link kopieren
Wat een goed ideetje Wies

Welkom terug! Fijn dat de week fijn was. Boerderij (en ons) niet gemist?



Ik heb net weer geleveld bij Baha en kan gaan fokken, zie ik dat er helemaal geen fok-events zijn voor panda's en kamelen? Wat heb ik er dan aan dat ik kan fokken? Niets toch?



Ik heb thuis computerproblemen, ja, mijn fout. We hebben een nieuwe en ik heb in mijn enthousiasme tijdens het downloaden van iets op iets verkeerds geklikt. Internetten is nu een uitdaging, slalommen tussen de pop-ups door, terwijl de addblocker aanstaat Steeds als je op wat klikt, reactiescherm van viva bijvoorbeeld, komt er weer een nieuw tabblad met allerlei zinloze informatie. ~zucht~ Man gaat ermee aan het werk, maar hij heeft er op zijn account minder last van, dus heeft geen haast. Gelukkig staat de oude, die van mij niet weg had gehoeven, er nog naast en kan ik in elk geval 1x per dag oogsten en zaaien.

(wat je maar belangrijk vindt)
Later is nu
Dreamer, die is er wel hoor. Voor de panda heet die: de uitverkorene en voor de kameel kamelenkaravaan. Misschien worden die alleen zichtbaar als je het fokken echt hebt vrijgespeeld?



Jammer van je volle maan gewassen, ik ben aardig opgeschoten volgende keer kan ik de nieuwe quest ervan afmaken.

Wat vervelend van je computer!



Wiesje, welkom terug!



Ik ben erg blij met mijn mysterieuze stallen. Ik had er 14 gekocht waarvan ik 2 egels heb, 2 hanen en een ooievaar! Mis alleen de kikker nog.
Alle reacties Link kopieren
Wow, goed bedeeld Ikbenik! Ik heb er niet eens naar gekeken, sparen he, voor mn wac gelukkig doet de film het nu goed.



Oh, dat zou kunnen, dat je ze pas ziet bij vrijspelen.. Hmm ik wilde kijken waar ik het meest bij kan scoren.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
wow. goed IBI, dat jij de haan hebt, ik ben daarentegen weer 3 kikkkervijvers rijker....

Morgen begint het nieuwe strip-event, dus hier de aankondiging + de FAQ, nu met het nieuwe forum ziet alles er wel iets anders uit.....



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... orm.11194/



En de FAQ



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ent.11112/
Alle reacties Link kopieren
Ik ben enthousiast begonnen met het eventgewas, maar zie dat ik bij het eerste al 1000 komkommers ook in moet leveren. Jeetje.. ik heb hier eigenlijk helemaal niet zo'n zin in, merk ik.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven