World of Warcraft

10-06-2010 10:46 492 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo!



Zijn er hier meer mensen die wow spelen?

lijkt me leuk om erover te praten en misschien/eventueel samen te spelen!

Ik heb een lvl 56 hunter en een lvl 19 druid..(horde)

wat vind jij van wow?

Totaal aantal stemmen: 91

leuk! (63%)
echt iets voor nerds! (25%)
beetje saai (12%)
Heb je al Heirlooms?
Alle reacties Link kopieren
Yep. Daar level je immers ook sneller mee he?
Yup. 30% sneller als je 3 pieces hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind alleen die jurk zo stom! Roze met doodshoofdjes! (ja ik weet het... slechtste reden ever!)



Kun je jurken niet verfen ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Nee, Annelize dat kan niet. Je mag Dye (=verf) alleen gebruiken bij het maken van jurkjes, niet bij al gemaakte jurkjes. Tja...
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Haha, dankje Hans. Ik wist het ook wel, maar ik hoopte dat er wellicht toch nog een manier was.



Hoe is het met jullie chars?
Slecht. Ik heb al meer dan een maand niet meer gespeeld. Heb er op de één of andere manier geen zin meer in.
Alle reacties Link kopieren
Ik speel af en toe. Ik speel de laatste tijd een Facebook-spel: Café World en ik ben wat met mijn Blackberry aan het prutsen.



Toch maar even een overzicht van een aantal karakters waar ik kort geleden mee gespeeld heb:

- level 85 Troll Balance/Restoration Druid. Dat is mijn tweede level 85, naast mijn level 85 Draenei Frost Mage;

- level 73 Worgen Feral Combat/Restoration Druid. Een tweede Restoration Druid? Jazeker! Ik heb wat met healen;

- level 73 Goblin Marksmanship Hunter. Goblin is niet mijn favoriete ras, dus ik schreeuwde van de daken dat ik haar niet verder zou levelen dan 20. Natuurlijk kon ik - zo'n freak als ik ben - niet aan mijn woord houden dus ik speelde, en speelde en speelde, en voordat ik wist is ze level 73.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
@Xion: wow komt in vlagen. Zo speel ik het weken niet, dan kijk ik weer eens en zit ik weer midden in de handel/quest/verbetering van gear etc. Kwestie van een doel vinden.



Ik heb alleen maar chars bij de Aliance. Is Horde leuk? Is er eigenlijk een verdeelsleutel hoeveel mensen er bij de A en hoeveel mensen er bij de H zitten?



Ennuh, wat ik me eigenlijk ook al tijden afvraag, maar te lui ben om uit te zoeken, is er eigenlijk een samenvatting van het verhaal van wow? Ik heb ooit eens opgevangen dat ze een film willen maken van het spel?
Ik vind Horde leuk, heb altijd het gevoel dat op Horde wat meer volwassen spelers zitten. Ik vind de hoofdsteden ook een stuk leuker dan die van de Alliance.



Ik weet niet hoeveel mensen er Horde en Alliance spelen, zal wel gelijk zijn schat ik.



Voor een samenvatting moet je Hans ff vragen, die weet dat .
Alle reacties Link kopieren
oooh Haahaaans....?
Alle reacties Link kopieren
Dat wil per realm verschillen. Soms is op een realm de verhouding ongeveer 1 op 1, d.w.z. ongeveer even veel Alliance- als Horde-spelers, maar soms is de verhouding erg scheef, 4 op 1 (ofwel 4 keer zoveel Alliance-spelers als Horde-spelers, ofwel 4 keer zoveel Horde-spelers als Alliance-spelers).



Ikzelf vind Horde even leuk als Alliance. Vroeger was mijn voorkeur voor Horde groter dan voor Alliance, maar nu denk ik mijn interesse ongeveer gelijk is.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
En Hans, heb je toevallig ook de samenvatting van het verhaal rondom wow? Er was eensch... enzo?



Wat ik me trouwens ook afvraag: soms zie je spelers rond lopen die een groene titel hebben, maar niet zozeer npc zijn, maar echte players. Hoe zit dat? Waarom hebben ze dat, en hoe krijg je dit?
Dat wil zeggen dat ze PVP aan hebben en dus aangevallen kunnen worden. Kan je aanzetten als je met je rechtermuisknop klikt op je icoontje/avatar linksboven.
Alle reacties Link kopieren
Ah, dat verklaart een hoop. Dankjewel! Echt, wat valt er nog veel te leren over dit spel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelize schreef op 26 juni 2011 @ 19:25:

En Hans, heb je toevallig ook de samenvatting van het verhaal rondom wow? Er was eensch... enzo?

De zogeheten Warcraft Universe is extreem uitgebreid. Dat kan ik niet eventjes in een bericht op dit forum uitleggen. Je kunt je verdiepen in bepaalde rassen, waarbij Night Elves en Blood Elves gemeenschappelijke historie hebben, ondanks dat ze bij verschillende factions horen. Je zou bij Wowpedia (opvolger van Wowwiki) een gebied of ras als zoekterm intikken, en dan kom je de achtergrond van dat gebied of ras te weten.



quote:Wat ik me trouwens ook afvraag: soms zie je spelers rond lopen die een groene titel hebben, maar niet zozeer npc zijn, maar echte players. Hoe zit dat? Waarom hebben ze dat, en hoe krijg je dit?

Je kunt twee dingen bedoelen:



1. De kleur.

De kleur geeft de PvP-status van de speler aan:

Blauw = de speler is PvP disabled. Jij kunt hem niet aanvallen. Bij deze kleur wordt geen verschil gemaakt tussen faction.

Groen = de speler is PvP enabled en kan worden aangevallen. Jij bent van dezelfde faction, dus jij kunt hem niet aanvallen. Een speler van de andere faction kan dat wel. Jij bent groen voor hem;

Geel = de speler is PvP enabled, maar jijzelf bent PvP disabled. Jij bent blauw voor hem. Jij kunt hem aanvallen, maar omgekeerd niet;

Lichtblauw = de speler is PvP disabled en - volgens mij - is lid van dezelfde guild als jijzelf;

Lichtgroen = de speler is pvP enabled en - volgens mij - is lid van dezelfde guild als jijzelf;

Rood = de speler is PvP enabled, en jijzelf ook. Dat wil zeggen dat jij hem kunt aanvallen, maar hij kan jou ook aanvallen.

Het aanvallen kan alleen als jij niet in Sanctuary territoria zit. Dit overrulet de bovenstaande regels en mechaniek.



Wanneer gaat je PvP-vlag aan? Als:

1. je /pvp intypt;

2. als je een "gele" speler aanvalt;

3. als je een Contested (geel) of vijandig (rood) gebied binnengaat (alleen op PvP-servers en op RP-PvP-servers);

4. als je een vijandelijke hoofdstad binnengaat. Op Normal en RP servers is dat van een Neutral gebied. Op PvP en RP-PvP servers kwam je al van vijandelijk gebied dus je PvP-vlag was al aan;

5. als je een speler gebufft hebt die PvP enabled was, terwijl jijzelf dat niet was.



Wanneer gaat je PvP-vlag uit? Als:

- als je in vriendelijk, neutraal of Sanctuary gebied bent, en je hebt 5 minuten lang niets van het bovenstaande gedaan (dat is één van de punten 2 t/m 5 hierboven). Je vlag mag niet m.b.v. /pvp aangezet zijn;

- als je gaat vliegen op een transportmiddel bij Flight-Masters.



2. De tekst tussen < en >

Een speler die lid is van een guild heeft de naam van die guild tussen < en > staan.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Wauw! Bedankt Hans. Dat is nog eens een antwoord. Het ging idd om onderdeel 1. Nu begrijp ik de overige kleuren ook weer wat beter.



Weet je toevallig of er een website is waar het verhaal wel wordt uitgelegd? Bijvoorbeeld het verhaal van de creatures uit Outland, die Azeroth willen overnemen, maar tegengehouden worden door die poort etc? En hoe Arthas slecht werd en uiteindelijk the Lich King is geworden? En waarom Deathwing opeens te voorschijn kwam. Vind ik wel leuk om te weten.



Ik zal me in ieder geval eens verdiepen in de geschiedenis van verschillende rassen.
Alle reacties Link kopieren
Okee, misschien ben ik prima in staat om het zelf te vinden: Lich King
Alle reacties Link kopieren
Jeeeeej, de nieuwe patch is uit! Ben weer helemaal bij. Leuk dat ik weer wat betere gear heb kunnen halen van mijn justicepoints. Zit er weer helemaal in!
Alle reacties Link kopieren
Hmm.. misschien moet ik hem ook weer eens opsnorren.. blijf mailtjes krijgen dan ik 10 dagen gratis terug mag.. en daarna ben ik het toch wel weer zat :P



Ik had een Taurus die Kroketje heette, met een beertje als huisdier die Mosterd heette haha
Ik ben in Northrend aan het levelen (80) en op een gegeven moment kom ik helemaal geen quests meer tegen. Wil dat zeggen dan ik weer een uitbreiding moet aanschaffen? Had verwacht dat ik nog wel even door kon spelen met Warth of the Lich King.
Alle reacties Link kopieren
Chatterly,



Ik denk dat je dan aan Cataclysm toe bent. Daarna kun je naar Mount Hyjal en Vashj'ir. Dat zijn level 80-81 gebieden. Met WotLK kun je nog Heroics doen en raids zoals Naxxramas (de eenvoudigste raid) en Ulduar[25] (een andere wat moeilijker raid die me te binnen schiet).



Maar de meeste level 80s zijn daar niet zo geïnteresseerd in, dunkt me. Ze gaan naar Mount Hyjal en Vashj'ir om te levelen naar 85.
World of Warcraft: Legion
Bedankt Hans. Ik denk niet dat ik het helemaal snap. Wat zijn Heroics? En raids speel je toch in een guild?



Ik heb altijd gedacht dat je met deel 1 meteen door kon levelen naar 80.
Alle reacties Link kopieren
Heroics zijn de moeilijker versies van dezelfde instances in WotLK en Cata. Voor WotLK Heroics moet je 80 zijn, voor Cata Heroics 85. Van Vanilla instances bestaan geen Heroic versies, maar wel van Deadmines en Shadowfang Keep. Van Zul'Gurub en Zul'Aman bestaan alleen maar Heroic versies.



Het spel stimuleert raids te doen met een guild, en je krijgt daar extra Achievements voor, maar dat hoeft niet.



Met Vanilla kon je alleen maar 60 worden. Met TBC 70, met WotLK 80 en nu met Cata 85. Maar onlangs heeft Blizzard iets bijzonders gedaan: Het heeft Vanilla en TBC softwaretechnisch samengevoegd. Je krijgt TBC er automatisch bij als je WoW koopt, want het is sinds kort gratis. Voor WotLK en Cata moet nog worden betaald.
hans66 wijzigde dit bericht op 03-07-2011 01:56
Reden: Versies, niet versions. Soms heb ik de Engelse taal in mijn kop als ik over WoW heb. :)
% gewijzigd
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Hans, bedoel je met vanila de eerste versie van wow? Ik ben pas ingestapt sinds wotlk.



Hoi Opa Sokkenpop!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven