Zonder toestemming filmpje geplaatst op you tube

21-10-2014 09:26 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
plein18 wijzigde dit bericht op 21-10-2014 14:17
Reden: herkenbaarheid
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lees dit eens.



http://www.helpwanted.nl/ ... ing-Helpwanted.nl-PDF.pdf



Op http://www.meldknop.nl/Pesten/Nare_filmpjes staat het volgende:

Op YouTube kun je een filmpje "markeren". Dan klik je op het vlaggetje "markeren" onder het filmpje. Je kunt daarbij een reden aangeven waarom jij vindt dat het filmpje verwijderd moet worden. Kies dan voor: "haatdragende of beledigende inhoud" en daarna voor: "pesten". Dan krijgt YouTube een melding dat het filmpje gemarkeerd is. Hoe meer mensen zo'n melding doen hoe groter de kans is dat ze het filmpje weghalen. Hiervoor moet je wel een account hebben bij YouTube.
Hele bijzondere gang van zaken. Kan me voorstellen dat je daar niet blij mee bent en ik vind ook dat de organisator het had moeten melden. Heb je van hun al een reactie?



Ik denk dat je er in de praktijk niet heel veel aan kunt doen helaas.
Alle reacties Link kopieren
Hai TO, lastige situatie! Je hebt misschien een kans omdat een besloten congres was, maar gelijk halen is in zo'n geval bijna onmogelijk. Ik zou voor jezelf afwegen hoeveel tijd je hier aan wilt besteden. Hoe lang ben je in beeld en hoe 'erg' is wat je zegt? Als je een onderdeel bent van een langer filmpje dan is het vrij onwaarschijnlijk dat het mensen opvalt.
Alle reacties Link kopieren
Mala 8 : bedankt voor de link.Ik ga het invullen.



Zoishet : Ik denk dat de organisator niet op de hoogte was. Het congres was voor vakmensen, maar er was de mogelijkheid om binnen te 'sluipen'. Dat heeft Geen stijl dus gedaan.

Ik bedenk me wel een 2e keer voordat ik voor de camera antwoord geef.
Zag je geen roze Geenstijl-microfoon dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:vivamila schreef op 21 oktober 2014 @ 11:14:

Zag je geen roze Geenstijl-microfoon dan?



Ik kijk geen programma's van Geen stijl,dus microfoons herken ik niet en ook de andere deelnemers van het congres niet, want die gaven ook antwoord.Het was ontzettend druk tijdens de pauze.Als je dan ineens een microfoon voor je gezicht krijg, dan geef je antwoord.Zeker als je denkt dat het bij het programma hoort.

Er werden bij de workshops en lezingen ook opnamen gemaakt.Je verwacht dan in de pauze (aparte ruimte van de lezingen) dat de interviewers ook bij de organisatie horen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Plein18 schreef op 21 oktober 2014 @ 11:27:

[...]





Ik kijk geen programma's van Geen stijl,dus microfoons herken ik niet en ook de andere deelnemers van het congres niet, want die gaven ook antwoord.



Hoe kom je tot die conclusie? Zou het niet kunnen dat anderen het gewoon niet erg vinden/vonden om GS te woord te staan?



Waarom denk je trouwens dat media niet mogen filmen op een besloten bijeenkomst? Besloten betekent niet noodzakelijk geheim. Zoals jij het vertelt waren ze daar in ieder geval niet bepaald stiekem aan het filmen/rondvragen, maar gewoon openlijk.
Alle reacties Link kopieren
1 tip: wendt je in been geval tot Geenstijl zelf met een verzoek tot verwijdering. Voor je het weet heb je eigen topic en ben je nog verder van huis.



Is dit eerlijk en fair? En mag dit zomaar? Nee. Maar daar trekt Geenstijl zich niet altijd iets van aan.
Vrees dat je weinig kan doen, ook niet vanuit of via organisatie, want kan me niet voorstellen dat ze zonder toestemming daar rondliepen met camera en microfoon. Het was geen verborgen camera of iets dergelijks.
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 21 oktober 2014 @ 11:43:

[...]





Hoe kom je tot die conclusie? Zou het niet kunnen dat anderen het gewoon niet erg vinden/vonden om GS te woord te staan?



Waarom denk je trouwens dat media niet mogen filmen op een besloten bijeenkomst? Besloten betekent niet noodzakelijk geheim. Zoals jij het vertelt waren ze daar in ieder geval niet bepaald stiekem aan het filmen/rondvragen, maar gewoon openlijk.



Misschien vonden sommige deelnemers het niet erg om met Geen stijl te spreken.Ik denk wel , dat sommige deelnemers na het zien van het filmpje spijt van hun bijdrage hebben.

Ik zou het niet erg vinden om in een nieuwsrubriek mijn mening te geven, dus ik heb niks tegen alle media.

's Morgens werd er bij de ingang gecontroleerd of je een aanmeldingsbewijs bij je had.Later op de dag werd dat niet meer gedaan.Zo is Geen stijl naar binnen gekomen.

Ik heb de organisator van het congres al gemaild over de aanwezigheid van Geen stijl.
Alle reacties Link kopieren
Als het het filmpje is wat ik heb gezien, zou ik het ook niet leuk vinden nee



Ik denk dat je er niet veel aan kunt doen, tenzij je er een tijdje mee bezig wilt zijn. Volgens mij is het niet zo makkelijk om een filmpje van YouTube af te krijgen.
anoniem_200270 wijzigde dit bericht op 21-10-2014 12:16
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
x
Toevoeging; als dat hem is zou ik het laten rusten. Makkelijk scoren van GS. Er komen gelukkig geen namen in voor en zoiets verdwijnt snel in de krochten van internet.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivamila schreef op 21 oktober 2014 @ 12:17:

Toevoeging; als dat hem is zou ik het laten rusten. Makkelijk scoren van GS. Er komen gelukkig geen namen in voor en zoiets verdwijnt snel in de krochten van internet.Inderdaad, mensen zijn het zo weer vergeten. Ze vinden het filmpje niet als ze je naam googlen.
Alle reacties Link kopieren
Intussen telefonisch contact gehad met de organisator.Die had al meer klachten van andere deelnemers gehad.Ze kunnen er helaas niet aan doen.
Vervelend maar kan je niet zoveel tegen doen ben ik bang. Ook als Youtube het filmpje verwijderd zal het op Geenstijl blijven staan. En die gaan dat echt niet offline halen...



Er komen geen namen in voor, ik zou het dus gewoon laten rusten....
Zou het maar weghalen TO, i.v.m. herkenbaarheid enzo. Door andere topics weet ik je leeftijd ook, dus dan kan ik je al sneller 'herkennen'.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, ik heb het even gegoogled nav dit topic. Erg pijnlijk inderdaad! Ik zou het gewoon laten voor wat het is, aangezien je al gebeld hebt en ze er niets aan kunnen doen. Meer ophef vindt Geen stijl alleen maar geweldig.
Alle reacties Link kopieren
TO, ik zou de omschrijving maar even weghalen. Ik heb het nu ook makkelijk kunnen vinden. Het is inderdaad een beetje stommig en pijnlijk, maar zo heel erg is het niet toch? Dagelijks laten ze meerdere van dit soort fragmentjes zien en daarbij zag ik geen namen zichtbaar.

In vervolg dus met een boog om een roze microfoon heenlopen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven