beeldscherm laptop stuk

25-09-2014 11:33 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vreselijk aan het balen. Het beeldscherm van mijn laptop is stuk. Als ik het scherm aanzet zie je een soort van barst. Op het scherm zelf is geen krasje te zien. Ik ben megazuinig op mijn laptop, vervoer hem in een degelijke laptoptas. Ik heb er nooit mee gesmeten of iets dergelijks. daar was dat ding echt te duur voor. Net de helpdesk gebeld, die zeggen dat het niet binnen de garantie valt, omdat er waarschijnlijk druk van buitenaf op is uitgeoefend. Ik baal dus als een stekker, heb de laptop sinds juni. Zucht.

Kan ik dit aan de verzekering opgeven of is dit echt een gevalletje dikke vette pech?
Nou, ik zou me niet zo snel af laten schepen door die winkel; zeker niet als je er erg zuinig mee ben. Lekker makkelijk van die zaak.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch proberen dit op de garantie te verhalen. Neem aan dat je die nog wel hebt als de laptop van juni is.



Oh, niet goed gelezen. Je hebt WEL garantie! Die lui kunnen echt niet door de telefoon zien of er druk op uitgeoefend is.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
https://www.consuwijzer.n ... uct-binnen-garatieperiode
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik moest een foto opsturen, maar aan de hand van mijn beschrijving zei die jongen dat het door druk van buitenaf komt. Ik al uitgelegd dat ik het ding niet als touchscreen gebruik, maar hij was er stellig van overtuigd. Ik heb nog geen reactie op mijn gemailde foto. Ben benieuwd, maar ik vind dus ook dat ze zich zo er wel erg makkelijk vanaf maken.
Alle reacties Link kopieren
Thnx Tickel, kan ik wellicht gebruiken!
Enorm balen zeg! Is er geen losse toets omhooggekomen die de barst heeft veroorzaakt. In dat geval lijkt het me wel onder de garantie vallen.
Dit valt niet onder de garantie! Zulke schade kan alleen ontstaan door drukvat buitenaf. Bij mij kwam het doordat mijn zoontje erop ging staan. Het viel wel onder mijn inboedel verzekering, dus check dat ook even.
Alle reacties Link kopieren
quote:olivia1 schreef op 25 september 2014 @ 12:14:

Dit valt niet onder de garantie! Zulke schade kan alleen ontstaan door drukvat buitenaf. Bij mij kwam het doordat mijn zoontje erop ging staan. Het viel wel onder mijn inboedel verzekering, dus check dat ook even.De helpdesk zegt dat dit komt door druk van buitenaf, niet TO.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ja en de helpdesk heeft gelijk. Garantie voor als er iets mis is gegaan tijdens de productie van de laptop, niet voor schade veroorzaakt door gebruiker of een ander persoon.
Alle reacties Link kopieren
quote:olivia1 schreef op 25 september 2014 @ 12:19:

Ja en de helpdesk heeft gelijk. Garantie voor als er iets mis is gegaan tijdens de productie van de laptop, niet voor schade veroorzaakt door gebruiker of een ander persoon.Er kan evengoed een connector stuk zijn of slecht contact maken.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
nogmaals een bevestiging op de opmerking van de helpdesk medewerker, barst in scherm valt niet onder garantie

en het is aan de fabrikant om een garantie verzoek inte willigen

dus spreek nogmaals op normale toon met de helpdesk, en probeer een manager te spreken om de laptop om geruild te krijgenn, nee heb je, ja moet je zien te krijgen, heb op helpdesk gewerkt, als je die mensen normaal behandelt, dus niet als een gek schreeuwt, en een klacht laat opnemen door een manager heb je een kans,.ze hebben tenslotte garantie voorwaarden
Alle reacties Link kopieren
Maar jij ziet op het scherm zelf geen kras of barst zitten? Alleen als de laptop aan is?



Ik heb wel een keer met een beeldscherm gewoon een complete rij dode pixels gehad, compleet willekeurig. Dat wordt natuurlijk wél gewoon vergoed.



Garantie is overigens niet voor "als er iets mis gaat tijdens de productie". Garantie is er voor als het product binnen redelijke tijd kapot is gegaan. Hoeft niet eens een productiefout te zijn, kan ook gewoon stom toeval zijn.
Alle reacties Link kopieren
Al eerder gezegd , probeer het onder je inboedel verzekering.

Veel apparatuur is tegenwoordig gedekt.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Het gesprek met de helpdesk ging overigens op normale gesprekstoon. Schreeuwen of kwaad worden tegenover hen werkt vaak averechts.

Nog steeds geen reactie op mijn mailtje met foto gehad.

Ik ga straks mijn verzekering eens bellen.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt zeker nog rechten, laat je niet piepelen! Lees je even in op Consumentenbond.nl en Consuwijzer.nl. Daar vind je ook mooie voorbeeldbrieven.

Het komt er op neer dat er naast de verkopers- of fabrieksgarantie nog altijd de wettelijke garantie is. Je hebt de laptop nog geen half jaar, dit betekent dat jij níet hoeft te bewijzen dat de beschadiging niet jouw schuld is. De verkoper moet dit gewoon voor jou oplossen, kosteloos. Als reparatie niet lukt vervanging.

Als ze moeilijk blijven doen kan je een pittige brief schrijven. En als dat niet werkt kan je naar een geschillencommissie als de verkoper is aangesloten. De kosten zijn laag, de uitspraak bindend.
anoniem_206836 wijzigde dit bericht op 25-09-2014 14:37
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet
Alle reacties Link kopieren
quote:olivia1 schreef op 25 september 2014 @ 12:14:

Dit valt niet onder de garantie! Zulke schade kan alleen ontstaan door drukvat buitenaf. Bij mij kwam het doordat mijn zoontje erop ging staan. Het viel wel onder mijn inboedel verzekering, dus check dat ook even.Dit! Ik zou het direct bij de inboedel claimen en niet meer met de fabrikant verder communiceren.
Alle reacties Link kopieren
quote:ferdinandje schreef op 25 september 2014 @ 14:35:

Je hebt zeker nog rechten, laat je niet piepelen! Lees je even in op Consumentenbond.nl en Consuwijzer.nl. Daar vind je ook mooie voorbeeldbrieven.

Het komt er op neer dat er naast de verkopers- of fabrieksgarantie nog altijd de wettelijke garantie is. Je hebt de laptop nog geen half jaar, dit betekent dat jij níet hoeft te bewijzen dat de beschadiging niet jouw schuld is. De verkoper moet dit gewoon voor jou oplossen, kosteloos. Als reparatie niet lukt vervanging.

Als ze moeilijk blijven doen kan je een pittige brief schrijven. En als dat niet werkt kan je naar een geschillencommissie als de verkoper is aangesloten. De kosten zijn laag, de uitspraak bindend.Zo gaat het helaas niet. Dat zou te makkelijk zijn. Er is schade ontstaan en de laptop is er niet zomaar mee gestopt.
Alle reacties Link kopieren
@ zonnestraal De hamvraag is hoe het scherm kapot is gegaan. Dat weet jij niet, dat weet ik niet. Als de schade van buitenaf komt, en dus voor rekening van TO, kan ze niet veel doen.

Als ik de OP zo lees kan de schade ook van binnenuit komen. Ze spreekt van een 'soort van barst', niet van een fysieke, voelbare barst. Waarom zou een scherm niet spontaan kapot kunnen gaan? Oververhitting ofzo, ik ben geen laptop-expert...jij wel?
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet
Alle reacties Link kopieren
quote:ferdinandje schreef op 25 september 2014 @ 14:56:

@ zonnestraal De hamvraag is hoe het scherm kapot is gegaan. Dat weet jij niet, dat weet ik niet. Als de schade van buitenaf komt, en dus voor rekening van TO, kan ze niet veel doen.

Als ik de OP zo lees kan de schade ook van binnenuit komen. Ze spreekt van een 'soort van barst', niet van een fysieke, voelbare barst. Waarom zou een scherm niet spontaan kapot kunnen gaan? Oververhitting ofzo, ik ben geen laptop-expert...jij wel?Ja dat is misschien nog een optie inderdaad. Maar aan de andere kant ook weer vrij onwaarschijnlijk. Ik ben daarom ook wel benieuwd hoe dit gaat aflopen. Maar hoe dan ook, in beide gevallen kan TO het gewoon vergoed krijgen, daar gaat het uiteindelijk om.
Alle reacties Link kopieren
Het scherm zelf is krasvrij, de gehele laptop is krasvrij. Ik ben al in gesprek met de verzekering.

Hoe de barst is ontstaan weet ik echt niet. Het enige wat ik kan bedenken is dat de harde achterkant van het scherm een tik heeft gehad van bijv.een kastpunt terwijl de laptop in de tas zat. Maar daar zou zo'n ding toch tegen moeten kunnen lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
''Ik heb het apparaat ter reparatie aan de ondernemer aangeboden. Uit het door de reparateur ingestelde onderzoek zou zijn gebleken dat het scherm is gebroken door een oorzaak van buitenaf, stoten of vallen. Ik ontken dat. Er is niets bijzonders met het apparaat gebeurd. Ik ben er altijd zeer zorgvuldig mee omgegaan. Buiten het gebroken scherm is er nergens een beschadiging te zien. Het is mijns inziens niet mogelijk het scherm te breken zonder dat er een zichtbare beschadiging aan het frame ontstaat. De ondernemer moet bewijzen dat de schade is ontstaan door een oorzaak die niet aan hem is toe te rekenen, aangezien het gebrek zich binnen 6 maanden na de levering heeft geopenbaard. De ondernemer is naar mijn mening niet in dat bewijs geslaagd.''

bron

Misschien heb je er wat aan.

.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet
Alle reacties Link kopieren
quote:ferdinandje schreef op 25 september 2014 @ 23:39:

''Ik heb het apparaat ter reparatie aan de ondernemer aangeboden. Uit het door de reparateur ingestelde onderzoek zou zijn gebleken dat het scherm is gebroken door een oorzaak van buitenaf, stoten of vallen. Ik ontken dat. Er is niets bijzonders met het apparaat gebeurd. Ik ben er altijd zeer zorgvuldig mee omgegaan. Buiten het gebroken scherm is er nergens een beschadiging te zien. Het is mijns inziens niet mogelijk het scherm te breken zonder dat er een zichtbare beschadiging aan het frame ontstaat. De ondernemer moet bewijzen dat de schade is ontstaan door een oorzaak die niet aan hem is toe te rekenen, aangezien het gebrek zich binnen 6 maanden na de levering heeft geopenbaard. De ondernemer is naar mijn mening niet in dat bewijs geslaagd.''

bron

Misschien heb je er wat aan.

.Misschien handig om te zeggen dat dit de uitspraak was: "Op grond van het voorgaande is de commissie van oordeel dat de klacht ongegrond is."



Ik heb ook weinig hoop voor TO. Ik denk dat je een betere kans hebt bij je eigen verzekering. Maar niet geschoten is altijd mis.
Alle reacties Link kopieren
quote:ferdinandje schreef op 25 september 2014 @ 14:35:

Je hebt zeker nog rechten, laat je niet piepelen! Lees je even in op Consumentenbond.nl en Consuwijzer.nl. Daar vind je ook mooie voorbeeldbrieven.

Het komt er op neer dat er naast de verkopers- of fabrieksgarantie nog altijd de wettelijke garantie is. Je hebt de laptop nog geen half jaar, dit betekent dat jij níet hoeft te bewijzen dat de beschadiging niet jouw schuld is. De verkoper moet dit gewoon voor jou oplossen, kosteloos. Als reparatie niet lukt vervanging.

Als ze moeilijk blijven doen kan je een pittige brief schrijven. En als dat niet werkt kan je naar een geschillencommissie als de verkoper is aangesloten. De kosten zijn laag, de uitspraak bindend.Je hoeft dan misschien niet aan te tonen dat het niet je eigen schuld is, maar als zij kunnen aantonen dat het wel jouw schuld is, krijg je natuurlijk niets. Als je bijv iets kapot laat vallen heb je echt geen wettelijke garantie hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven