internet zonder bellen en zonder kabel

04-01-2008 13:33 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu internet van planet internet via de telefoonkabel. Hiervoor moet je ook een vast telefoonabonnement van kpn hebben. Ik gebruik mijn vaste telefoon eigenlijk nooit en wordt er alleen maar op gebeld door telefonische enquetes etc. Als ik zelf iemand wil bellen gebruik ik eigenlijk altijd mijn mobiel.



Eigenlijk wil ik het liefst een andere vorm van internet, die wat sneller en wat goedkoper is en waarbij ik geen kpn abonnement nodig heb.

Het internetabonnement mag geen downloadlimiet hebben, moet voor meerdere computers tegelijk toegankelijk zijn en eventuele software moet geschikt zijn voor zowel windows als macintosh.



Internet via de tv-kabel is niet mogelijk. Er ligt hier geen tv kabel en ben niet bereid te betalen voor het doortrekken van de tv kabel naar bovenin de flat (waar ik woon).



Weet er iemand welke vorm van internet er voldoet aan mijn eisen?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zijn de enige opties: telefoon, kabel, satelliet, WiFi of UMTS. Je zou dus een satellietschotel kunnen nemen, maar dat kost ook geld natuurlijk. En die abonnementen zijn volgens mij ook niet goedkoop, en je kunt maar één computer tegelijk gebruiken. Dat zal dus geen optie zijn voor je.

UMTS misschien? Is ook duur, dat wel.



Ik heb wel eens gelezen dat het mogelijk is om zonder KPN-abonnement je aansluiting te gebruiken voor ADSL, maar dat schijnt niet helemaal zonder problemen of kosten te verlopen.
Alle reacties Link kopieren
Orange heeft wel internet zonder dat je een kpn abo nodig hebt, of dat ook kan zonder telefonie weet ik eingenlijk niet. Maar als dat niet zo is kun je nog het goedkoopste pakket nemen en dan betaal je veel minder dan voor telefonie van kpn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een knp abo.

Alleen is het een geheim nummer en heb ik er geen eens een telefoon op aangesloten ;-)
Alle reacties Link kopieren
Yoyo,



zijn andere opties niet goedkoper?

Wat voor KPN abo heb jij dan? Ik heb op dit moment ook nog KPN en ik hoop dat ik na de verhuizing over kan stappen op iets dat goedkoper is. Ik vind de KPN zo ontzettend duur.



Is mobiel bellen goedkoper dan KPN bellen?

Ik bel nu heel vaak vanaf mijn KPN lijn naar een mobiel nummer.Mijn mobiel is nu nog pre-paid.
Alle reacties Link kopieren
JoJootje (jeetje zeg, hou het even overzichtelijk, yoyo en JoJootje :) )

Is dat abonnement (volgens mij van T-Mobile) waarbij je thuis voor een vast tarief belt, en uit huis met mobiel tarief, niets voor jou?
Alle reacties Link kopieren
(..)
anoniem_43033 wijzigde dit bericht op 04-01-2008 15:25
Reden: ik ben aan het knoeien, sorry
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Doet danmaar gewoon Telfort Internet, de KPN "lijnhuur" is inbegrepen.. :applause:

Ziet kopje: "voordelen internet"



'Supersnel internet tot 20 Mb, afhankelijk van beschikbaarheid op jouw adres

Vast laag maandbedrag

Gratis basismodem t.w.v. ¤ 69,-

Geen extra kosten voor gebruik van de vaste lijn

Geen aansluitkosten

Eenvoudig zelf te installeren

5 gratis mailboxen van 50 MB

5 e-mailadressen per mailbox'




eerst wel ff 'n postcode check doen X-D
Alle reacties Link kopieren
speedlinq (.nl) is ook goed, 20mb voor volgens mij maximaal 25 euro per maand, voor 5 euro extra kun je ook nog bellen zonder dat je kpn nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
Speedlinq is opgeheven betreffende af te sluiten abonnementen & valt sindskort onder telfort.nl :worship:

Gelukkig maar, wat 'n **************, /************ & 'n ongelovelijke ********* Klantenservice zeg, ben blij dat ik daar van verlost ben!
Alle reacties Link kopieren
ok.. grappig, ik heb het al langere tijd en werkelijk 0 aan problemen gehad.

Maar je hebt ongetwijfeld helemaal gelijk mbt die klantenservice.
Alle reacties Link kopieren
,
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Orange Internet Abonnement. Maar moest daarbij dus wel een telefoonverbinding betalen (geloof 5 euro in de maand). heb daar verder geen telefoon bij. Volgens mij moet je voor ADSL of Kabel wel een aansluiting hebben, maar je hoeft daar natuurlijk geen abonnement bij af te nemen (voor telefoon of TV). Werkt bij ons hartstikke goed op de telefoonlijn (ADSL). Zelf even een verlengkabel gehaald bij Praxis...
Alle reacties Link kopieren
Planet biedt ook gewoon ADSL zonder vaste telefonie aan (ADSL Only). Je betaald dan niet meer voor je vaste aansluiting bij KPN. Voordeel is dat wanneer je bij je provider blijft je je eigen mailboxen kan behouden.
Alle reacties Link kopieren
Wat je ook neemt, neem geen #. Dat is echt dramatisch...een gewaarschuwd mens telt voor twee...
Alle reacties Link kopieren
quote:SonicDeathMonkey schreef op 16 september 2010 @ 00:52:

Wat je ook neemt, neem geen ONLINE. Dat is echt dramatisch...een gewaarschuwd mens telt voor twee.........op een topic waar 2 jaar geleden om advies werd gevraagd
Alle reacties Link kopieren
Daar gaat het toch niet om, kennelijk zijn er nog meer mensen die het lezen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven