laptop voor dochter

10-09-2014 10:19 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dochter krijgt laptop.. Haleluja ..



Ik ben dus op zoek.. Maar mijn eisen zijn de hare niet ..



Zij wil:



netflix kijken

SIMS3 (en straks ook 4) spelen

Youtube filmpjes kijken

skype

en uiteraard wat tekstverwerking , powerpoint etc. voor school ..



Ze wil het alleralleralleraller liefst een MacBook.. De nieuwe zijn boven budget maar bij Leapp kan je ook gebruikte kopen, iemand daar ervaring mee ? Welke variant moet ik dan kopen zodat ze nog even vooruit kan ?



En mocht het geen Macje worden..



Waar moet ik dan op letten ?



Zelf had ik al bedacht:



15 " scherm

Processor i3 ?



Welk merkt bevalt jullie en/ of raden jullie aan..



Budget is max. 500
Max 500? Doe jezelf een plezier en vergeet de macbook.
Alle reacties Link kopieren
Bij leapp heb je gebruikte wat nog goed schijnt te zijn.. Ik heb daar dus geen ervaring mee, wellicht iemand hier wel ? Een nieuwe kan ze vergeten, tenzij ze zelf de helft bijpast.. en dat kan ze nu niet..
Alle reacties Link kopieren
Als zij er een krijgt van jou, zijn jou eisen belangrijker lijkt mij.

Tof dat zij weet wat ze wilt, maar als ze echt een macbook wilt, zou ze bij moeten leggen. belangrijkste (voor een laptop voor school) is dat er Word op kan, veel opslagruimte en een goede processor. Als ze zoiets als journalistiek of HKU gaat doen, schijnt een mac wel handig te zijn. Maar ik heb daar geen ervaring in.



Ik zou trouwens niet zo snel voor een tweedehands gaan. Ik kan dit niet zo goed beargumenteren. Meer het gevoel dat ik er bij heb.
I've got nothing to do today but smile.
quote:poldervrouw schreef op 10 september 2014 @ 10:24:

Bij leapp heb je gebruikte wat nog goed schijnt te zijn.. Ik heb daar dus geen ervaring mee, wellicht iemand hier wel ? Een nieuwe kan ze vergeten, tenzij ze zelf de helft bijpast.. en dat kan ze nu niet..

Ook de helft van een nieuwe is geen 500,-



Waarom moet het een mac zijn? Met wat ze wil is iedere simpele B-merk laptop al meer dan goed genoeg.
Tjonge. Ik zou hard lachen bij zulke ideeën.
Alle reacties Link kopieren
Waar gaat ze 'm gebruiken? Als ik haar 'eisen' zie gaat dat niet om het klassieke laptop gebruik van overal kunnen werken en veel ermee zeulen. Waarom dan zo'n klein scherm?



CPU zegt niet zoveel, geheugen is belangrijker maar met wat zij wil kan ieder nieuwer exemplaar prima. Bedenk ook of er een dvd/cdrom speler/brander in moet zitten, hoeveel usb ingangen je nodig hebt etc.



Wil je per se MS Office gebruiken? Of mag dat ook een equivalent in de cloud zijn? Dan is bijvoorbeeld een chromebook een goed alternatief.



Daarom zou ik eerst bedenken of het apparaat veel thuis zal liggen of juist altijd in een tas zit, in openbare gelegenheden wordt gebruikt etc. Voor het eerste gebruik kun je kiezen voor een groter, iets minder 'degelijk' apparaat, als ze er veel mee gaat slepen gaan gewicht, grootte maar vooral ook degelijkheid wel een rol spelen.



Mac via Leapp kun je prima doen, bedenk wel of je dan echt een laptop hebt die aan haar wensen voldoet of dat dat eigenlijk niet belangrijk is zolang het maar een mac is



Ik heb zelf een macbook air, die heb ik helemaal niet nodig maar na 20 jaar tweedehandsjes en laptops van de zaak mocht het van mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Voor een beetje youtube filmpjes kijken en een spelletje spelen heb je geen mac nodig hoor, heeft je dochter je daarvan overtuigd? Kan ze überhaupt met dat besturingsprogramma omgaan? Hoe het zij, voor 500 euro ga je mac vinden. Gewoon een simpele HP of Acer is meer dan voldoende voor zulk minimaal gebruikt.
Ik zou voor een 17" scherm gaan. Dat kijkt zoveel fijner dan een klein scherm.
Ik zou je aanraden een nieuwe laptop te kopen voor 500 euro ipv een tweedehands mac. Met een nieuwe laptop kun je zeker 3 jaar, waarschijnlijk langer, vooruit en voor 500 euro zijn er genoeg modellen die aan jouw (en je dochters) eisen voldoen.



http://www.mediamarkt.nl/ ... 3,1412777.html?langId=-11



Deze bijvoorbeeld. Heb je in je budget ook rekening gehouden met een office pakket en anti-virus software?
Alle reacties Link kopieren
Laatst voor een kind met dezelfde soort wensen een laptop gekocht van Dell, voor iets minder dan 500 euro. Omdat ik zelf jarenlang goede ervaringen heb met een Dell laptop en met de service, en omdat het ook in die kwaliteitscategorie een van de voordeligste was.
Alle reacties Link kopieren
Een chromebook zou ik nooit voor kiezen.



Mocht ze toevallig ooit een specifiek programma nodig hebben dan zit ze met een probleem. Op een Chromebook kan alleen standaardsoftware geactiveerd worden.

Val je met je wensen buiten deze standaard dan is het jammer maar helaas.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Even reageren:



MIjn eisen waren/zijn een supersnelle laptop met groot scherm omdat ik veel grafisch doe , veel photoshop etc.. dus ik heb daarvoor een pittige laptop aangeschaft.. Dat is voor haar niet nodig..



waarom wil ze een mac: Ze heeft via school 4 jaar lang een MacBook gehad, toen ging school over op boeken. Ze kan dus lezen en schrijven met die Mac. Nu werkt ze op mijn laptop (windows) en dat is verder prima, maar ze heeft , logisch, de wens uitgesproken voor die Mac. Moppert veel op windows (wat ik dan wel weer logisch vind.. Apple is, ook wat mij betreft, vele malen gebruikersvriendelijker dan windos).



Waarbij ik direct duidelijk was.. Dat bedrag is voor mij niet bespreekbaar.. Ze heeft wel wat gespaard maar niet genoeg.. Dus .. vandaar de optie via Leapp.. Dus niets verwend nest of wat dan ook.. Puur omdat ze daar het meeste ervaring mee heeft en zij het fijner vindt werken dan een Windows laptop. Grappig dat er hier direct wordt gedacht dat mijn dochter stampvoetend door het huis loopt met IK WIL EEN MAC .. en dat ze vast een verwend nest is met allerlei eisen..



Software: we hebben Norton antivirus die op meerdere pc's kan worden geinstalleerd, nog 1 licentie over , dus dat is al voor elkaar. Office hebben we ook zelf, aangeschaft via surfspot. Maar ze maakt nu gebruik van de cloud versies zodat ze op school ook bij haar spullen kan.



Chrome book wil ze liever niet, omdat je daar dus geen sims op kan spelen of films kan kijken (kan geen cd/dvd in) en dat doet ze dus erg graag..



17" scherm vindt ze zelf onzin. Mede omdat het ding volgend jaar ook mee naar het HBO moet.. (ze gaat niets grafisch of journalistieks doen, ze gaat de technische kant van de zorg op)..



Ik ga dus kijken naar een windows laptop, 15 " . Processor dacht ik zelf een i3 , is snel genoeg toch ?



HP heeft mijn zoon en daar zijn we niet zo tevreden over.



Patchouli_ welke Dell heb jij gekocht ?
Voor de dingen die zij er op wil is het onzin om zo'n dure Macbook te kopen ook al kan ze er mee lezen en schrijven.

Windows went vanzelf.
Onzin. Windows is gewoon waardeloos vergeleken met OSX van Apple. Daar hoeft het meisje geen verwend nest voor te zijn, gewoon verstandig en praktisch.



Ik zou proberen een goede tweedehands MacBook op de kop te tikken en het aankoop bedrag boven de Eur 500,- voorschieten. Dan kan je dochter met haar bijbaantje maandelijks bij jou aflossen. Idee?
Alle reacties Link kopieren
Windows cursus volgen? Macbook is vele minder gebruiksvriendelijk. Veel dingen moet je apart kopen dan er gewoon een download van te krijgen.

Zelf heb ik een toshiba, (deze overleven veel gesleep van op en neer naar school) Acers zijn ook goed.

Daar zou ik het eerder in gaan zoeken dan in een mac. Sorry dat jij akkoord gaat met ''zij wil een mac want dat is ze gewend'' vind ik raar.

Als scholier moet je juist blijven bijleren. Plus veel werkplaatsen werken later gewoon met windows!

Kan ze het beter nu leren dan op werk aangeven dat ze niks van windows snapt..
Alle reacties Link kopieren
Apple geeft kortingen aan studenten, dus volgend jaar zou ze met haar studentenpas een Mac met korting kunnen kopen. Als je nu een Windows koopt, dan kan ze die volgend jaar verkopen en dat geld bijleggen voor een Mac. Ik vind het overigens volstrekt logisch dat ze een Mac wil
Alle reacties Link kopieren
Veronica, ik geloof dat jij het niet zo goed leest.. Ik zeg nergens dat ik akkoord ga, maar als ik haar daarmee en plezier doe en het valt binnen het budget én het is goed spul waarom niet..



Ze kan wel met windows overweg (ze moet wel, want ze werkt met mijn laptop, maar ze vindt nu eenmaal Mac prettiger.. Ook bepaalde software (Pages) vindt ze erg fijn.. WIndows is niet zaligmakend ook al ben je er aan gewend..



Ze snapt het allelmaal prima maar heeft voorkeur, en dat mag.. Of ik er in mee ga is weer wat anders..
Alle reacties Link kopieren
Oke, dan is mijn advies dit

http://www.usedproducts.nl/vestigingen/



geen reclame ofzo. Haal het dadelijk weg. Maar ik heb hier al meerdere malen tweedehands elektronica spullen gehaald. Dit werkte altijd enorm goed. Plus je krijgt 3 maanden garantie op wat je koopt.

Het hangt er van af van week tot week wat er is, maar ze verkopen ook laptops voor een redelijke prijs. Misschien nog steeds wat extra's dan je budget, maar dit kan je dochter mogelijk dan een beetje bijleggen?
Alle reacties Link kopieren
Let erop dat de meeste hogescholen windows gebruiken en de meeste docenten niet weten hoe ze documenten in een ander format moeten openen. Geen idee hoe lastig dat is vanaf apple naar windows, maar als het niet vanzelf gaat is het voor velen al te lastig. Er moet tegenwoordig veel digitaal ingeleverd worden.
Alle reacties Link kopieren
dank je veronica.



En Nev.. Je kan documenten opslaan in een formaat wat ook in windows geopend kan worden, Maar bijv . Pages kan niet in Powerpoint maar wel in Word..



Word voor Mac en Word voor Windows verschilt niet zo veel..



Maat dat weet ze iig..



Ik ga eens aan de google..
De sims 4 kan niet op een MacBook.
Alle reacties Link kopieren
O echt ? Olivia.. Nou dat is dan makkelijk ha ha.. Als ze wil Simmen moet ze wel op windows blijven .. Jammer de bammer..
En de nieuwe MacBooks hebben ook geen CD driver meer, dacht ik?

Al zou je sowieso geen nieuwe aanschaffen toch?
Mac is echt niet heel handig voor haar eisen hoor.. Spellen zijn niet gemakkelijk te spelen op een mac, al dan helemaal niet.



Heb je al overwogen om er 1 te laten samenstellen? Ik zou in ieder geval in een goede videokaart investeren, want die heeft ze wel nodig gezien haar eisen. Je hebt ze van 50 tot ver over de 1000. Maar ik bedoel een beetje een gemiddelde die een spel als de sims meer dan prima aankan. Want vergeet niet dat als er wordt gezegd dat een laptop bijv. de sims kan spelen en netflix aankan, dat dat niet inhoudt dat de laptop daadwerkelijk fijn en optimaal werkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven