verkenner.exe gestopt, en nu?

20-08-2014 09:17 6 berichten
In taakbeheer - processen heb ik per ongeluk het proces verkenner.exe gestopt. Als ik nu mijn laptop aanzet, krijg ik de achtergrond van mijn bureaublad/het Windowsstartscherm te zien, maar verder niks! Dus geen windows startknop en geen bureaubladicoontjes.



Ergo, ik kan he-le-maal niks meer doen op mijn computer....



Weet iemand hoe ik dit op kan lossen??
Alle reacties Link kopieren
In je systeembeheer een oudere versie van een paar dagen geleden aanklikken. Dus even een datum kiezen voordat je de verkenner per ongeluk hebt uitgezet.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Zo makkelijk had ik het niet verwacht, maar het werkt!!
PC herstarten? Verkenner.exe hoort zichzelf te (her)starten na crash maar dat is blijkbaar niet gelukt.
Alle reacties Link kopieren
CTRL+ALT+Delete, dan bij taskmanager rechtsboven op file (bestand) klikken en dan new (nieuw) en dan explorer.exe (verkenner.exe) intikken. Sorry ik weet niet zeker hoe het in het nederlands heet.



**Mosterd**
Alle reacties Link kopieren
Qstix,



In het Nederlands komt het erop neer dat je bij Taakbeheer linksboven op Bestand moet klikken en dan op Nieuw... of Uitvoeren..., en dan explorer.exe intikken.



Ik heb dat probleem een paar keer gehad met Windows 8 op mijn laptop (Windows 8 is niet goed geschikt om op een laptop te draaien, 8.1 weer wel), maar dan helpt afsluiten (of gewoon de aan-/uitknop ingedrukt houden) wel. Met Windows 8.1 behoort dit probleem tot het verleden.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven