wat betekent TO?

14-08-2014 09:46 39 berichten
Haai iedereen,



Het zal vast een heeeeeeeele domme vraag zijn... maar ben hier nieuw en sommige afkortingen kan ik even niet plaatsen.

Wat betekend TO? het zal vast een ojjaa reactie worden als ik het hoor maar tot nu toe ben ik er nog niet achter hahaha..



Groetjes Do
Topic opener....
Ok.. ja daar had ik lang over na kunnen denken maar daar had ik niet op gekomen! thanks!
Alle reacties Link kopieren
BetekenT
DYSlexie.. het spijt me
quote:dootjenootje schreef op 14 augustus 2014 @ 09:56:

DYSlexie.. het spijt meDyslexie? Maar werkwoordspelling is gewoon regeltjes volgen, kan een dyslect ook leren!
ok.. dus slecht in spelling en een dyslect... haha
Alle reacties Link kopieren
Domme vragen bestaan niet. Domme antwoorden wel, Sorry hoor maar vallen over een D of T? Wat maakt het uit, we snappen toch waar het om gaat.
Pluk de dag voor je in een vaas eindigt.
Alle reacties Link kopieren
En OP betekent 'Openingspost', m.a.w. het eerste bericht van een topic.
Power to the people
THankss!!!! kan ik dit topic ook weer verwijderen? heb nu antwoord op mijn vraag..
Alle reacties Link kopieren
Het is helemaal niet dom om het te vragen. Het antwoord heb je al. Er is op overig een topic Do and Don`ts, een topic voor en over nieuwe forummers. Veel tips, uitleg, afkortingen enz.



Erg leuk en handig topic. Mocht je het willen lezen en niet kunnen vinden, dan zoek ik het wel even voor je op.



En verder welkom en veel plezier hier op het forum.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
TO (soms TS) Topic Opener of Topic Starter



OP Openins Post.



Andijvie; Vraag over de huishouding.



Mosterd; een reactie die al (tien keer) gegeven is.



Trol; een onderwerp waarin niemand gelooft.



Op de pijler overig vind je een topic van de mods, als je dit wilt laten sluiten of verwijderen moet je daar een verzoekje indienen. Verwijderen doen ze overigens bijna nooit, tenzij je praaivesie (privacy) in gevaar is.
Alle reacties Link kopieren
quote:dootjenootje schreef op 14 augustus 2014 @ 10:24:

THankss!!!! kan ik dit topic ook weer verwijderen? heb nu antwoord op mijn vraag..



Nee verwijderen kan niet, als er niet meer gereageerd wordt dan zakt het topic vanzelf weer.



Topics kunnen alleen maar verwijderd worden door de moderators, dat gebeurd alleen als de privacy van de TO in het geding is .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Betekent.
Als je antwoord hebt en niet meer wilt reageren sluit je af met een berichtje;



Slotje.



Dan snapt iedereen dat het klaar is voor jou. Wat overigens niet per definitie betekent dat het ook klaar is voor ons .
En spellingspolitie, die begrijp je wel denk ik hè? Fijn dat daar zich meteen wat voorbeelden van gemeld hebben
Slotje is toch: ik doe als TO niet meer mee, dus feel free om off topic te gaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:dootjenootje schreef op 14 augustus 2014 @ 09:46:

Haai iedereen,



Het zal vast een heeeeeeeele domme vraag zijn... maar ben hier nieuw en sommige afkortingen kan ik even niet plaatsen...

Het is zeker geen domme vraag als je gewoon iets niet weet. Laat de domme vragen maar aan mij over.
OT is ook niet onbelangrijk, betekent Off Topic (als mensen gaan schrijven over dingen die niets met het onderwerp te maken hebben, is hier niet toegestaan officieel)
quote:wachtpost schreef op 14 augustus 2014 @ 10:42:

[...]





Het is zeker geen domme vraag als je gewoon iets niet weet. Laat de domme vragen maar aan mij over.



Domme vragen;



*Mijn vriend slaat me maar ik houd zo van hem. Wat moet ik doen?

Deze komt, in verschillende variaties, ongeveer 4x per week voorbij. Iedereen weet wat je dan eigenlijk zou moeten doen, maar dat is niet het antwoord dat de TO wil horen.



*Ik ben één dag overtijd, ben ik nu zwanger?

Ook deze komt met de regelmaat van de pil klok terug.



*Ik ben zwanger, maar ik wil geen kindje én geen abortus. Wat nu?

Minimaal één keer per maand. Helaas zijn er in dit geval geen pasklare oplossingen, al probeert wel iedereen te bedenken wat ze in de situatie van de TO zélf het verstandigst zou vinden.



Voor de rest vind ik het met de domme vragen hier eigenlijk best meevallen. Meestal wordt er naar meningen gevraagd. En ow, meningen, daar zijn we heel goed in .
quote:Merisi schreef op 14 augustus 2014 @ 10:52:

OT is ook niet onbelangrijk, betekent Off Topic (als mensen gaan schrijven over dingen die niets met het onderwerp te maken hebben, is hier niet toegestaan officieel)



Dat vind ik wel vaak een lastige. Want kijk alleen al naar dit topic. Of naar je eigen berichtje. Je bent in principe OT want het onderwerp is TO.



Maar als je dan het topic leest dan hoort het wel gewoon bij de reacties. Dus OT wordt meestal wel toegestaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:GreetBilspleet schreef op 14 augustus 2014 @ 10:29:

Betekent.Dit is dus mosterd. En offtopic (want daar gaat het niet om).
.
quote:Exces schreef op 14 augustus 2014 @ 11:04:

[...]





Dat vind ik wel vaak een lastige. Want kijk alleen al naar dit topic. Of naar je eigen berichtje. Je bent in principe OT want het onderwerp is TO.



Maar als je dan het topic leest dan hoort het wel gewoon bij de reacties. Dus OT wordt meestal wel toegestaan.



Klopt als een bus



Oh, en hihihi schrijven als je iets grappig vind zijn velen hier ook niet zo dol op.
'Ik heb geen aandelen' is ook een belangrijke.

Je zou toch maar voor 'spam' worden aangemerkt terwijl je gewoon een reactie geeft waarin je een bepaald soort product of merk aanprijst zonder direct reclame te maken. Dat laatste mag nl niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Merisi schreef op 14 augustus 2014 @ 10:52:

OT is ook niet onbelangrijk, betekent Off Topic (als mensen gaan schrijven over dingen die niets met het onderwerp te maken hebben, is hier niet toegestaan officieel)En de afkorting voor On Topic? Ook OT?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven