yoomla template kopen v.s. nieuwe laten ontwikkelen

29-09-2014 09:20 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie wil advies geven over het volgende: het bedrijf waar ik werk heeft meer dan 10 websites die op dit moment werken met joomla 2.5 en allemaal dezelfde indeling/vormgeving hebben. Wel allen met hun eigen kleuren/huisstijl.



Voor een nieuw bedrijf willen we een nieuwe responsive website laten maken in joomla 3.0. En daarna de andere websites ook overzetten in het nieuwe design.

Ik heb op Yootheme een mooie template gevonden die qua indeling prima is. Heb wel wat kleine aanpassingen op het bestaande ontwerp.



websitebouwer 1 zegt dat de aanpassingen die ik wil, prima te doen zijn. En dat een bestaande gekochte template ook altijd aan te passen is naar wat je wil. Kosten 55 euro/uur



websitebouwer 2 zegt dat het geen goed idee is om een bestaande template te kopen omdat én niet origineel bent én je achteraf bijna niets kan aanpassen. Of het kan wel maar kost heel veel tijd. ZIj willen een nieuw ontwerp bouwen in Gantry Framework, wat ik niet ken. Kosten 60 euro/uur.



Alles bij elkaar opgeteld. Offerte websitebouwer is 2x zo duur als websitebouwer 1 dus we neigen naar de goedkoopste uiteraard. Maar als we dadelijk met een mooie website zitten waar de uitbreidingsmogelijkheden toch enorm klein blijken te zijn, dan zitten we ook met een probleem....
Alle reacties Link kopieren
Wat is het bedrag wat je totaal aan dit project kwijt wil dan?



Dan kan ik beter inschatten wat een goede keuze is
Alle reacties Link kopieren
Joomla templates kun je altijd aanpassen. Dingen toevoegen, weghalen etc. Wel zit je binnen een bestaande template een klein beetje vast aan standaard indeling die er al is. Maar zelfs de gratis templates zijn te verbouwen. (Zelf ervaring mee) De betaalde templates hebben meer opties dan de gratis dus ik vermoed dat website bouwer twee een lulverhaal ophangt om meer geld te kunnen verdienen.

Als je een website custom made laat bouwen ben je altijd veel meer geld kwijt en ja dan kun je het natuurlijk helemaal zo maken als je wilt...de website bouwer schrijft dan gewoon de site die jullie aangeven te willen hebben.

Echter dat wil dus niet zeggen dat een joomla template niet kan voldoen aan wat jullie willen.
Alle reacties Link kopieren
Optie 2 is in mijn ogen een kulverhaal.



Ik zou gaan voor een kleine aanpassing in een bestaande template. Er zijn echt duizenden gratis templates te vinden, dus je hoeft ze zelfs niet te kopen, je moet alleen iets verder kijken dan je neus lang is. Dus niet alleen op de Joomla site zelf.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
De zaken die ik aan wil passen in bestaande template:

yootheme.com/demo/joomla/tasty



- de achtergrondkleur / geen hout

- invoegen van een google-maps plattegrond op de contactpagina

- Het lijstje nieuwsberichten in de rechterkant (ipv die wine of the week bijvoorbeeld), niet zoals nu in het midden

- een pagina met een foto-gallery

- een plugin om youtube-filmpjes toe te voegen.



Mijn lijstje aanpassingen zijn volgens websitebouwer 2 echt niet te doen in een bestaande template van yootheme. Vandaar dat ik zijn zelf gebouwde toestand nodig had, die dus meer dan 2x zo duur is. (600 vs 2000 euro)



websitebouwer 1 heeft wel extra op de offerte gezet:

"geavanceerde tekstverwerker"

Is dit nog niet standaard ingebouwd?



Zowiezo heb ik mijn bedenkingen bij websitebouwer 2... Hier werkt mijn werkgever al jaren mee samen. Voor een nieuwe website gebruiken ze normaal een van de 10 gerealiseerde websites, andere kleuren/ andere headers, nieuwe domeinnaam en that's it. Factuur: zo'n 1000 euro.



Ik werk hier pas een half jaar dus heb mijn werkgeven aangegeven dat hij altijd teveel betaald heeft Dus de gunfactor naar websitebouwer 1 is op dit moment ook iets hoger. Vandaar dat ik wat onafhankelijk advies nodig heb!
Alle reacties Link kopieren
Hmmz..als ik dit zo zie, zit ik in de verkeerde business. Ik heb geen Programming of ICT gestudeerd, maar de dingen die je beschrijft zou ik ook voor je kunnen doen. Ik ben gewoon een doorsnee tante-trut zeg maar...Als ik dat soort dingen voor bedrijven ga doen en er een rekening van ¤500 voor kan sturen, kan ik bakken met geld verdienen met iets wat die mensen eigenlijk zelf kunnen..

Ik blijf me verbazen over de afzetterij in sommige sectoren.



Het enige wat een klein beetje werk zou kosten is de youtube plugin..pagina's toevoegen, of kolommen verplaatsen en een googlemaps dingetje toevoegen is kinderspel. Heb ik met mijn eigen website ook gedaan.



Ik vermoed dat de geavanceerde tekstverwerker betekent dat ie een stukje in de code moet toevoegen om bijvoorbeeld de youtube plugin te kunnen maken. Maar als je wilt weten wat dat is, zou ik het hem gewoon vragen. Lijkt me niet onredelijk toch?



Mijn advies: bouwer 2 = exit.



En: vraag gewoon nog 1 of 2 andere offertes op. Dan weet je of bouwer 1 goed zit met zijn prijs en of de andere bouwers ook aangeven de wijzigingen te kunnen maken die je wilt ipv een hele nieuwe site te bouwen.
Alle reacties Link kopieren
Geen joomla en is dat niet gratis dan?

Iig is het geen beste site die je er mee maakt.



Ik typ te langzaam

Dat lijstje is best simpel. En idd een ieder die wel eens een site maakt kan dat wel.

Maar ik ken niemand met een beetje verstand die joomla gebruikt eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:koekie1980 schreef op 29 september 2014 @ 13:44:

De zaken die ik aan wil passen in bestaande template:

yootheme.com/demo/joomla/tasty



- de achtergrondkleur / geen hout

Dit mag geen enkel probleem zijn

- invoegen van een google-maps plattegrond op de contactpagina

Heeft niets met template te maken, is een AddOn

- Het lijstje nieuwsberichten in de rechterkant (ipv die wine of the week bijvoorbeeld), niet zoals nu in het midden

Is denk ik een Backend functie, heeft niets met de template van doen dan

- een pagina met een foto-gallery

Heeft niets met template te maken, is een AddOn

- een plugin om youtube-filmpjes toe te voegen.

Heeft niets met template te maken, is een AddOnHet is dus alleen die achtergrond die iets met de template te maken heeft. De rest heeft helemaal niets met de template te maken.
Niet geschoten is altijd mis
- Het lijstje nieuwsberichten in de rechterkant (ipv die wine of the week bijvoorbeeld), niet zoals nu in het midden



Is denk ik een Backend functie, heeft niets met de template van doen dan



Lijkt me een widget ala Twitter. Vraag ze of er een mogelijkheid is om RSS feeds in te bouwen
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 30 september 2014 @ 12:51:

Geen joomla en is dat niet gratis dan?

Iig is het geen beste site die je er mee maakt.



Ik typ te langzaam

Dat lijstje is best simpel. En idd een ieder die wel eens een site maakt kan dat wel.

Maar ik ken niemand met een beetje verstand die joomla gebruikt eigenlijk.



Wat gebruiken ze dan wel?



Wij gebruiken joomla omdat er vervolgens 4 personen zijn die de websites vullen-bijhouden die nul html-kennis hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 30 september 2014 @ 13:04:

[...]





Het is dus alleen die achtergrond die iets met de template te maken heeft. De rest heeft helemaal niets met de template te maken.Dank voor je antwoorden! !!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven