Welkom. Je laatste bezoek was donderdag 17 mei 2012 06:42.

Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Tips
  3. Doen
  4. ex vrouwen.

Dit onderwerp heeft 15 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 18-03-2012 12:05.

[ ex vrouwen. ]

Ga naar een onderdeel

1. Wie heeft er ook te maken met ex vrouwen van hun man/ vriend, die er altijd maar op uit zijn om alles te verstoren? Hoe gaan jullie daar mee om?

1. Zijn ze nu man geworden? Transsexuelen?

2. Ja, ik ben er één. Wat wil je weten?

Ga in therapie!

3. Ja wat wil ik weten, moet je alles altijd maar accepteren?

4. Tja, als je kiest voor een gescheiden man met kinderen, krijg je de ex er gratis bij. Heeft hij zo'n slechte smaak in vrouwen dan?

Ga in therapie!

5. vrouwen zijn nu eenmaal rancuneus en hebben een onweerstaanbare behoefte aan wijvennijd. Dus dit probleem is een natuurlijk gevolg

6. Hoi, hier een ervaringsdeskundige van 2 ex-vrouwen ;-)

De ex uit m'n vorige relatie, was goed te doen, ondanks de verhalen en aantijgingen van mijn ex. Alles ging in goed overleg, goede duidelijk communicatie (vond ik i.i.g. wèl, mn ex-partner dacht er anders over...Dat was een 'bijzondere' situatie zal ik maar zeggen, ahhaha) Er was 1 kind in het spel.

Heb inmiddels een nieuwe relatie (1 jaar) en mijn huidige vriend heeft een draak van een ex. In eerste instantie ga ik nooit af op wat anderen van iemand vinden, want dat wil ik zelf 'ervaren' Maar het sumiere en kleine topje van de berg wat mijn vriend in het begin van onze relatie heeft verteld over zijn ex...zit een hele grote zware ijsberg onder. My God!

Wat er ook gebeurd, altijd handelen in belang van de kinderen en als het om jezelf gaat, probeer er dan niet in mee te gaan.

skeete wijzigde dit bericht op 27-02-2012 11:32 met 56%: teveel details...

7. @ FliTz: pardon?! Jammer dat je er zo over denkt. Er zijn ook een hoop vrouwen die minder tot niet rancuneus zijn en weinig tot geen last hebben van wijvennijd.

8. KahlanAmnell
    Afbeelding van KahlanAmnell
    23-01-2012, 22:56

quote:
    FliTz schreef op 18 januari 2012 @ 01:00:
    vrouwen zijn nu eenmaal rancuneus en hebben een onweerstaanbare behoefte aan wijvennijd. Dus dit probleem is een natuurlijk gevolg
    :puke:

Ah know`t, tha shunt

9. Mijn vriend zegt zijn ex echt nooit meer terug te willen, bij ons is alles veel beter, leuker gezelliger en we passen beter bij elkaar. Ik heb dit andersom ook met mijn ex, maar zijn ex blijft constant in mn hoofd hangen. Ze probeert wel eens contact te zoeken, maar ik heb dat liever niet! Ik wou dat ik haar eens uit mn hoofd kon zetten!!

10. Heb ik ook erg last van gehad. Vind ex een vreselijk mens, maar kan er voor mezelf goed mee omgaan nu en maak me er een stuk minder druk om.
    Op stiefmoeders.nl vind je veel lotgenoten. (klinkt een beetje zwaar, maar denk dat je snapt wat ik bedoel)

11. Hoe er mee om te gaan? Proberen naast je neer te leggen en zoveel mogelijk te negeren. Zelf positief blijven en je nergens mee bemoeien.

Vond ik ook een tijd lang moeilijk, vooral als ik zie dat er over de hoofd van een kind hele gemene spelletjes worden gespeeld en het uiteindelijk alleen maar om macht en geld gaat.

Ik hou in mijn achterhoofd dat ex later als kind groot is, uit mag leggen wat ze heeft gedaan en waarom. Zit een goed stel hersens in mijn bonusdochter dus die vragen komen gegarandeerd.

Tip van zwolleneesje is een goeie, op dat forum kun je vragen stellen gericht op jouw situatie zonder direct veroordeeld te worden en er niet getwijfeld wordt aan je goede bedoelingen als nieuwe partner.

12. En dat je bij een gescheiden man met kinderen, ook zijn ex erbij krijgt, klinkt mooi. Maar je kunt het ook omdraaien, zij krijgt jou er ook bij. Lijkt al iets anders he?!
    Onderschat niet de zware taak van stiefmoeder. Je mag nergens over beslissen, je nergens mee bemoeien, maar ondertussen wel de scherven ruimen van de bende die is aangericht door biomam en biopap. Het is en blijft ondankbaar werk, want je doet het nooit goed.
    Je hoeft niet alles te pikken van zijn ex - zeker niet als het op jou gericht is - maar zaken mbt de kinderen zijn tussen jouw man/vriend en zijn ex.

13. quote:
    gewoonsuz schreef op 15 maart 2012 @ 19:29:
    En dat je bij een gescheiden man met kinderen, ook zijn ex erbij krijgt, klinkt mooi. Maar je kunt het ook omdraaien, zij krijgt jou er ook bij. Lijkt al iets anders he?!
    Onderschat niet de zware taak van stiefmoeder. Je mag nergens over beslissen, je nergens mee bemoeien, maar ondertussen wel de scherven ruimen van de bende die is aangericht door biomam en biopap. Het is en blijft ondankbaar werk, want je doet het nooit goed.
    Je hoeft niet alles te pikken van zijn ex - zeker niet als het op jou gericht is - maar zaken mbt de kinderen zijn tussen jouw man/vriend en zijn ex.

Had ik maar een ex die dat ook vond. Mijn ex laat de overdrachten aan zijn (alweer) nieuwe vriendin over en drukt zijn snor.
    Ik ben zelf vriendin van geweest en vond de ex van mijn toenmalige partner aardig. Ik zag de miscommunicatie tussen hen, die positie heb je als buitenstaander. Ex vond het haar verschrikkelijk. Soms gaf ik mijn toenmalige partner gelijk en soms de moeder van zijn kinderen. Waar 2 vechten hebben 2 schuld. Ik geloof niet zo in gestoorde ex-en namelijk.

Inmiddels ben ik zelf ex-vrouw en heb te maken met een (alweer) nieuwe partner van ex. Ik vind haar erg lief voor mijn kind. Maar ook lastig dat zij de overdrachten op zich neemt en ex zijn snor drukt. Ik heb niet om haar gevraagd en zij niet om mij. Maar gewoon aardig tegen elkaar doen, lijkt me het minste. Zij zal vast de meest verschrikkelijke verhalen over mij horen. Ik hoop dat ze ook zelf na kan denken. En zolang ze lief voor mijn kind is, hoop ik dat zij een blijverdje is.

14. quote:
    FliTz schreef op 18 januari 2012 @ 01:00:
    vrouwen zijn nu eenmaal rancuneus en hebben een onweerstaanbare behoefte aan wijvennijd. Dus dit probleem is een natuurlijk gevolg
    Wat een onzin. Ik weet niet waar je dat op baseert. Ik kan het zo ongeveer beter met de partner van mijn ex vinden, dan met mijn ex zelf.

Marahbloem wijzigde dit bericht op 18-03-2012 11:52 met 13%

15. quote:
    Marahbloem schreef op 18 maart 2012 @ 11:50:
    [...]

Had ik maar een ex die dat ook vond. Mijn ex laat de overdrachten aan zijn (alweer) nieuwe vriendin over en drukt zijn snor.
    Ik ben zelf vriendin van geweest en vond de ex van mijn toenmalige partner aardig. Ik zag de miscommunicatie tussen hen, die positie heb je als buitenstaander. Ex vond het haar verschrikkelijk. Soms gaf ik mijn toenmalige partner gelijk en soms de moeder van zijn kinderen. Waar 2 vechten hebben 2 schuld. Ik geloof niet zo in gestoorde ex-en namelijk.
    Inmiddels ben ik zelf ex-vrouw en heb te maken met een (alweer) nieuwe partner van ex. Ik vind haar erg lief voor mijn kind. Maar ook lastig dat zij de overdrachten op zich neemt en ex zijn snor drukt. Ik heb niet om haar gevraagd en zij niet om mij. Maar gewoon aardig tegen elkaar doen, lijkt me het minste. Zij zal vast de meest verschrikkelijke verhalen over mij horen. Ik hoop dat ze ook zelf na kan denken. En zolang ze lief voor mijn kind is, hoop ik dat zij een blijverdje is.

Helaas, ze zijn er wel degelijk. Ontkennen van deze types kan ook niet, er zijn ook genoeg gestoorde mensen zonder kinderen, dus waarom niet met?

Wat de communicatie tussen nieuwe vriendin van ex en jou, ik zou er voor tekenen als het bij mij zo kon gaan. Dat ik de communicatie tussen vriend en zijn ex kon voeren. Want tussen die twee botert het niet. Ze hebben inderdaad allebei hun aandeel maar met ex van vriend valt niet te communiceren.

Al is bemiddelen sinds kort ook niet meer mogelijk want ineens heeft ex besloten dat ik de oorzaak ben van hun discussies. Even ter verduidelijking, zij ging vreemd en kon het beter krijgen en vertrok. Vriend heeft mij een jaar daarna ontmoet... Ik heb het zelf ook meerdere keren voor haar opgenomen maar ben daar mee opgehouden toen ik zag hoe slecht ze is voor het kind.

Het gaat haar namelijk alleen maar om geld, de rest is bijzaak. En dat is mijn ogen, aardig gestoord. Zeker als vriend maar modaal verdient en zij denkt wel 1000 euro te kunnen scoren. Ze doet en laat wat ze wil en wij moeten door uitspraken van kind achter grote wijzigingen komen. Nooit kan een gesprek gaan over het welzijn van het kind, binnen een minuut gaat het weer om geld. Aardig ziek in d'r hoofd dus. Maar zoals ik bij eerder topics ook al meldde, zij mag dit later aan haar kind gaan uitleggen. Dat papa uitknijpen, zich lekker machtig voelen en geld hebben belangrijker was dan het kind.

Marahbloem, vind dat jij hier echt super in staat, ook naar vriendin van je ex toe. Dat zouden echt meer exvrouwen moeten doen, dan werd het leven wat gemakkelijker voor iedereen. een nieuwe vriendin is niet per definitie bij voorbaat fout en een exvrouw is ook niet per definitie slecht. Ik wou dat er aan vriend een ex hing zoals jij, met jouw insteek. Dan zou iedereen door 1 deur kunnen. Ik blijf het hopen, wie weet ziet ze ooit het licht.