Entertainment alle pijlers

ADSL met een ISDN aansluiting

27-05-2007 11:50 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga binnenkort verhuizen en krijg dan van mijn werk een ISDN aansluiting. Nu heb ik begrepen dat ik op via ISDN ook ADSL kan aansluiten. Maar dat de snelheid afhankelijk is van de afstand tot het het KPN kastje. Heb geprobeerd dit op te zoeken, maar ik kan het niet vinden. Weet iemand misschien waar ik dit op internet kan vinden?



Een tweede vraag: heeft er iemand ervaring met ADSL via een ISDN aansluiting?



En de laatste vraag: wat is nu een goede ADSL provider? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik vind het wel belangrijk dat het internet redelijk snel is, maar ik ga geen computerspellen erop spellen, en ik download eigenlijk ook nauwelijks. Ja soms een liedje, maar geen films.



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren


Ik ga binnenkort verhuizen en krijg dan van mijn werk een ISDN aansluiting. Nu heb ik begrepen dat ik op via ISDN ook ADSL kan aansluiten. Maar dat de snelheid afhankelijk is van de afstand tot het het KPN kastje. Heb geprobeerd dit op te zoeken, maar ik kan het niet vinden. Weet iemand misschien waar ik dit op internet kan vinden?



Een tweede vraag: heeft er iemand ervaring met ADSL via een ISDN aansluiting?



En de laatste vraag: wat is nu een goede ADSL provider? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik vind het wel belangrijk dat het internet redelijk snel is, maar ik ga geen computerspellen erop spellen, en ik download eigenlijk ook nauwelijks. Ja soms een liedje, maar geen films.



Alvast bedankt!







op: moet natuurlijk weg

spellen = spelen



Suffe spelfouten ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zowel ISDN als ADSL. De ISDN-aansluiting hadden wij al vóórdat we ADSL kregen. Zodat we tegelijk telefoneren/achter de pc konden.



Voor zover ik altijd begreep, heb je voor ADSL helemaal geen ISDN nodig, voldoent een analoge lijn prima. Ik heb geprobeerd om de ISDN terug te laten zetten naar een analoge aansluiting, maar dit ging mij volgens de KPN €75 kosten! En ik moest dan weer extra kosten maken om een analoge lijn te laten activeren. Heel omslachtig allemaal, ik laat het voorlopig maar zo... Alhoewel het maandtarief ISDN (€6,69) prijzig is.



Wat betreft ADSL: ik heb een abonnement voor internetten à €15,95 per maand bij Tiscali . Prima abonnement, goeie verbinding, geen klachten, goed bereikbare helpdesk voor vragen.



Succes, en vraag echt even na of je niet gewoon adsl met een analoge verbinding kan hebben, da's veel goedkoper!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je antwoord BobdeBouwer, maar mijn werkgever betaald de ISDN aansluiting, want ik krijg van hun een fax apparaat thuis. Dus voor mij maakt het qua kosten niet uit. En aangezien die ISDN aansluiting er dan toch is, maakt het voor mij niet uit. Ik neem sowieso geen huistelefoon.



Ik ga zeker even bij Tiscali kijken. Ik hoor daar wel meer goede verhalen over.
Alle reacties Link kopieren
Het zou wel mogelijk moeten zijn.  Er staat alleen weinig info over op internet geloof ik. Het beste advies zou je dan alleen bij KPN kunnen krijgen. Ik zou absoluut daar even naar toe bellen.

Groetjes,

Romy
Alle reacties Link kopieren
Romy bedankt voor je reactie. Ik heb idd al met iemand van KPN gesproken en die vertelde me dat het idd mogelijk is. Misschien dat ik om die reden wel bij een provider van KPN te gaan zitten (HetNet, Planet enz)
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me idd beter om via een provider van kpn internet af te nemen. Ik heb dat zelf ook en eigenlijk heb ik nooit klachten.



Het is vaak wel ietsjes duurder, maar eigenlijk ben je dan ook wel gegarandeerd van een goed werkende aansluiting. Een vriendin van mij had ooit eens via speedlink internet en dat eindigde in een televisie uitzending bij Radar. Hahaha...en met haar vele anderen die toen klachten hadden.



Voor mij niks anders meer dan KPN. Binnenkort komt hier ook digitenne beschikbaar en het eerste wat er bij mij dan uitgaat is UPC.



Groetjes,

Romy
Alle reacties Link kopieren
De maximaal haalbare snelheid is inderdaad afhankelijk van hoever je van de wijkcentrale zit. Maar als jij via een provider een pakket probeert aan te vragen waarbij de snelheid niet gegarandeerd kan worden dan krijg je vanzelf de melding dat het aangevraagde pakket niet mogelijk is ivm afstand van de wijkcentrale.



Hier kun je trouwens zien hoever je van de wijkcentrale zit:



En hier dé site voor kwaliteit/kwantiteitvergelijkingen (al maakt het allemaal niet zoveel uit volgens mij): http://www.iping.nl/
Alle reacties Link kopieren
Dank je Aluna! Ik heb het even gechecked en ik zit op ongeveer 1300m van de centrale. Is dit een beetje een redelijke afstand voor snel internet?



Jij ook bedankt Romy!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben zowel ISDN en ADSl omdat wij een bedrijf aan huis hebben. Wij hebben de KPN als provider, omdat na onze verhuizing onze oude provider het niet voor elkaar kreeg een ADSL aansluiting te realiseren en dat is niet handig (zacht uitgedrukt) met een bedrijf die afhankelijk is van internet. Overigens vind ik de KPN niet goedkoop.



Qua snelheid is het voor ons voldoende.
Alle reacties Link kopieren
Zat ik een heel bericht te typen, klapt de stroom er uit... :(



Wij hebben ISDN en ADSL. Het ISDN al sinds we hier wonen, ivm bedrijf aan huis. We gebruiken de extra lijnen alleen niet en faxen gaat via de pc tegenwoordig, in het sporadische geval dat dat nodig is. ADSL is van Speedlinq, verder geen klachten over. We willen alleen graag besparen en zijn niet zo weg van de afhankelijkheid van KPN, dus wilden we opzeggen.



Inderdaad, het afsluiten van de ISDN kost € 75,- euro. Vind ik al te gek voor woorden, maar oké, het is KPN en die gaan nu eenmaal voor de centen... Ergste is dat het omschakelen zo achterlijk lang moet duren (?), dat we voor een week of 6 (!) zonder internet komen te zitten. Tja, gezien het eerder genoemde bedrijf aan huis (IT-branche) is dat dus geen optie... Dan maar vast aan KPN tot we gaan verhuizen en helaas geen Orange ADSL+ telefonie, wat we eigenlijk willen.



We hebben zelfs overwogen om er dan maar tijdelijk kabelinternet bij te nemen, maar daar zit je minimaal een jaar aan vast en om dat op een fatsoenlijke snelheid te krijgen (upload moet hoog zijn voor het werk van mijn vriend), kost dat ook zo 40 euro in de maand. :(



Niet alle ADSL/telefonie-aanbieders kunnen de combinatie maken met ISDN, dat was voor ons ook het probleem met Orange, omdat we internet én bellen wilden gaan afnemen bij hun.
Alle reacties Link kopieren
Met 1300 meter afstand zit je goed hoor en kun je ook de hogere snelheden behalen.



Het kost inderdaad veel geld om ISDN (=ISDN2) om te laten zetten naar PSTN maar er is wel een alternatief.

Je kunt ISDN2 laten omzetten naar ISDN1, dit kost niets en het maandelijks tarief van een ISDN1 abonnement is gelijk aan dat van een PSTN (analoog) abonnement.

En ook de KPN kan dat verzorgen.

Je kunt dan trouwens ook je ADSL behouden (anders moet dat afgesloten worden en opnieuw aangevraagd worden) en je kunt hetzelfde modem behouden.
Alle reacties Link kopieren
- en je zit niet zonder internet.



Laat je goed informeren jufandrea, ze bieden dit alternatief nog niet zo heel lang en niet iedereen weet dat het kan volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Aluna, kan die ISDN1 dan wel in combinatie met een andere aanbieder van ADSL/telefonie? Het ging er om ISDN niet kon icm Orange, omdat KPN dan die lijn niet wil vrijgeven oid. Ook bij wel afsluiten à 75 euro kwamen die problemen, want dan moeten ze blijkbaar zo iets ingewikkelds doen dat het weken moet duren. Ongetwijfeld heeft het er mee te maken dat je liever geen klant meer wilt zijn bij KPN en dat zij liever hebben dat je nog heeeeeel lang aan ze vast zit... :(

Het bleef een vaag verhaal voor mij (vriend heeft zich er in verdiept), maar na diverse telefoontjes naar Orange en KPN was er geen oplossing helaas. Het is ongeveer een 3/4 tot een half jaar geleden dat we hier naar aan het informeren waren. Inmiddels zijn we naar een ander huis aan het kijken, dus loont het de moeite niet meer om nog over te stappen, waarschijnlijk.
Alle reacties Link kopieren
Het heeft ermee te maken dat het veel tijd kost om ISDN over te zetten naar PSTN en ik denk dat je een analoge lijn wil bij de nieuwe provider?

Dan zal je lijn inderdaad omgezet moeten worden ongeacht of het ISDN1 of 2 is.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! Een collega heeft ook ADSL via de ISDN lijn en dat gaat prima. Om problemen te voorkomen ga ik via KPN ADSL nemen. Tja en tegen de tijd dat ik ergens anders ga werken, wordt de ISDN lijn sowieso stopgezet en dat zou mijn werkgever dan moeten betalen. Dus tot die tijd ga ik het op deze manier doen.



Heeft er iemand ervaring met internet via HetNet?
Alle reacties Link kopieren
hoi

ik had ook altijd isdn omdat ik met meerdere huisgenoten heb gewoond.

Idd dat abonnement is duur en ook het omzetten.

Wat ik heb gedaan is het volgende. Ik heb tiscali internet met telefonie genomen. Zo kon ik KPN opzeggen====> kost niks.

Ik betaal geloof ik tien euro aan kpn nog (via tiscali) voor het in stand houden van de telefoonlijn en ik bel gratis naar alle vaste nummers.

Voor mij de oplossing.

Maar dit werkt dus alleen wanneer je je isdn aansluiting dus niet meer nodig hebt.

Van tiscali krijg je trouwens ook meerdere telefoonnummers, dus als het daarom gaat is het nog wel mogelijk.



Internet via isdn gaat trouwens prima, hoef je niet perse voor bij kpn te gaan zitten hoor. Gewoon even een hlepdesk bellen van de betreffende provider en vragen hoe en wat! Succes
Alle reacties Link kopieren
HetNet is wel goed maar het is ook een internetverbinding via het KPN netwerk. De kwaliteit van de lijn zal dus niet veel verschillen dan die van bijvoorbeeld Planet of xs4all.

Je zou eventueel nog kunnen kijken naar de kwaliteit en het tarief van de helpdesk.
Alle reacties Link kopieren
Ellun en Aluna, bedankt voor jullie reacties!



Ik zit nu te denken aan Tiscali, hoor veel goede verhalen hierover. Van een collega hoorde ik dat XS4All de beste helpdesk heeft, maar ja die is overall wel duurder dan Tiscali. Ik moet alleen nog even wachten met de aanvraag, omdat ik het telefoonnummer nog niet weet
Alle reacties Link kopieren


Het heeft ermee te maken dat het veel tijd kost om ISDN over te zetten naar PSTN en ik denk dat je een analoge lijn wil bij de nieuwe provider?

Dan zal je lijn inderdaad omgezet moeten worden ongeacht of het ISDN1 of 2 is.





Orange internet en telefonie gaat om ADSL en Voip, hiervoor moeten ze de lijn eerst analoog maken geloof ik ja... Om je nummer te behouden, moet je een tientje per maand betalen (wat Orange aan KPN moet betalen om die lijn te gebruiken, ben je in principe nog niet van KPN af!).



Het geeft in principe geen probleem om ISDN en ADSL te combineren, het probleem ontstaat pas als je die ISDN niet meer wilt... Voor ons is die 75 euro ook niet het grootste obstakel geweest (door de besparing heb je dat in 3 maanden weer terugverdiend), maar het zonder internet komen te zitten. Als je ergens anders zou gaan werken, TO, dan betaalt je werkgever wel het opzeggen, maar ik weet niet of je er probleemloos doorheen komt. Het zal wel schelen als je je ADSL ook bij 1 van de KPN-aanbieders hebt en houdt, dan zijn ze vast ineens veel makkelijker.



Wat ik niet snap: als ISDN 'aanzetten' van de ene op de andere seconde gebeurt, waarom kan dat met uitzetten dan niet? Het lijkt me een kwestie van knopjes en schakelaars (misschien zelfs virtuele)... nog KPN-profs aanwezig hier?
Alle reacties Link kopieren


Wat ik heb gedaan is het volgende. Ik heb tiscali internet met telefonie genomen. Zo kon ik KPN opzeggen====> kost niks.

Ik betaal geloof ik tien euro aan kpn nog (via tiscali) voor het in stand houden van de telefoonlijn en ik bel gratis naar alle vaste nummers.

Voor mij de oplossing.

Maar dit werkt dus alleen wanneer je je isdn aansluiting dus niet meer nodig hebt.

Van tiscali krijg je trouwens ook meerdere telefoonnummers, dus als het daarom gaat is het nog wel mogelijk.



Hoi Ellen,



dit snap ik dan even niet, want wat jij beschrijft is precies wat wij ook wilden: van ISDN+KPN af en een internet&telefonie abonnement afsluiten bij iemand anders.

Hierbij kwamen dus de kosten van 75 euro voor het afsluiten en de 'helaas 6 weken zonder internet'-problemen voor ons, waardoor we het niet hebben gedaan. Bij jou kostte het niks en je hebt steeds verbinding gehad?
Alle reacties Link kopieren
ISDN uitzetten kan wel van de één op de andere seconde mits er géén ADSL signaal op de lijn zit. Zit dit er wel dan moet dat er eerst afgehaald worden (2 a 3 weken), vervolgens kan ISDN omgezet worden naar analoog (kan inderdaad in een uur) en vervolgens moet ADSL weer opnieuw aangevraagd worden voor de analoge lijn (ook 2 a 3 weken) ...bij elkaar dus 4 tot 6 weken.
Alle reacties Link kopieren
Ok, dan snap ik een beetje waar het vandaan komt! :)
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Kijk eens op www.xs4all.nl

Misschien iets voor jou?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag ADSL via Tiscali besteld. Dus ik hoop dat alles naar behoren gaat werken. Iedereen nog bedankt voor de reacties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven