Entertainment alle pijlers

Engelse boeken kletshoek

18-04-2014 19:09 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Zelf lees ik veel en graag, maar eigenlijk altijd in het Engels. Helaas, niemand in mijn omgeving doet dit ook. En ik wil graag lekker kletsen over boeken die ik gelezen heb of juist nog graag wil lezen en leuke tips krijgen. Hopelijk zijn hier ook ladies die graag Engelse boeken lezen en daarover willen kletsen.



Wat ik zoal op de boekenplank heb staan (series)



Harry Potter

Hunger Games

Fallen

Twilight

Percy Jackson

Eragon

A Song of Ice and Fire

Starcrossed

The Mortal Instruments

Beautiful Creatures

Divergent

The Chronicles of Narnia



Zoals je ziet lees ik graag series, maar heb niet echt iemand om erover te kletsen.

Ook lees ik veel chickflicks zoals die van Sophie Kinsella en Rachel Gibson



Mijn vraag is dan ook: Wat lees jij en wat raad je aan.
She needed a hero. So that's what she became.
Alle reacties Link kopieren
In dit rijtje hoort dan ook:

Ranger's apprentice

Gone



Niet dat ik ze zelf heb gelezen, maar ik zie ze net als jouw boeken nogal vaak in de klas voorbij komen.
Alle reacties Link kopieren
vergeet 50 shades of grey en het vervolg niet
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Zijn dat allemaal fantasy boeken?



Zelf lees ik ook veel Engels, maar meer detectives, geschiedenis en kunst etc.



Fijne schrijvers voor detectives:

Elizabeth George

Kathy Reichs

Tess Gerritsen

Karin Slaughter



Literatuur:

John Steinbeck

Donna Tartt

DBC Pierre (vernon god little)
Alle reacties Link kopieren
Wanneer een boek oorspronkelijk in het Engels is geschreven, lees ik het meestal wel in het Engels. Ben nu bezig in de legend trilogy van Marie Lu. Goed spannende young adult dystopische boeken.



Maar hiervoor las ik IJstijd van Maartje Wortel.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Outlander series van Diana Gabaldon
Alle reacties Link kopieren
Karin Slaughter vind ik ook echt heerlijke boeken. Volgens mij was er niet zo lang geleden weer een nieuwe uitgekomen.



Legend trilogy ken ik nog niet, maar klinkt op zich wel goed. Hoor er meer over.



Mijn favoriete genre is eigenlijk geschiedenis, maar dan modern gemaakt. Ik heb nu Percy Jackson gelezen, wat om de Griekse mythologie draait en Starcrossed draait daar ook om. Dat vind ik echt heerlijke boeken om te lezen. Geschiedenis vind ik sowieso heel erg interessant. Net zoals in Eragon, wat zich ook afspeelt lang lang geleden. En A Song of Ice and Fire. Ridders, Royals en Kastelen zeg maar.
She needed a hero. So that's what she became.
Alle reacties Link kopieren
The collector van John Fowles. Ik heb 'm ooit voor het eerst gelezen voor mijn lijst en zo nu en dan duik ik 'm toch weer op

Ietwat gedateerd maar toch heel gaaf. Eerste deel bezien vanuit een ontvoerder en tweede helft vanuit de ontvoerde
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Witchchild ga je dan vast ook heel leuk vinden.
quote:enchantedjewell schreef op 18 april 2014 @ 19:34:

Karin Slaughter vind ik ook echt heerlijke boeken. Volgens mij was er niet zo lang geleden weer een nieuwe uitgekomen.



Legend trilogy ken ik nog niet, maar klinkt op zich wel goed. Hoor er meer over.



Mijn favoriete genre is eigenlijk geschiedenis, maar dan modern gemaakt. Ik heb nu Percy Jackson gelezen, wat om de Griekse mythologie draait en Starcrossed draait daar ook om. Dat vind ik echt heerlijke boeken om te lezen. Geschiedenis vind ik sowieso heel erg interessant. Net zoals in Eragon, wat zich ook afspeelt lang lang geleden. En A Song of Ice and Fire. Ridders, Royals en Kastelen zeg maar.Misschien vind je Marion Zimmer Bradley ook wel mooi. Ik heb ooit boeken van haar gelezen over Avalon (King Arthur). Die hebben ook dat mysterieuze.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wollstonecraft schreef op 18 april 2014 @ 20:06:

[...]





Misschien vind je Marion Zimmer Bradley ook wel mooi. Ik heb ooit boeken van haar gelezen over Avalon (King Arthur). Die hebben ook dat mysterieuze.Oh ja, die, die was ik helemaal vergeten.
quote:Mevrouw75 schreef op 18 april 2014 @ 20:10:

[...]





Oh ja, die, die was ik helemaal vergeten.Dag collega, ik heb ze heel lang geleden gelezen, maar ik denk dat ze wel bij TO's interesse in mystiek en avontuur passen.
Alle reacties Link kopieren
Lees je ook wel eens boeken die niet verfilmt zijn?
Er is ook een schrijfster die een stel boeken heeft geschreven met vrouwelijk hoofdpersonen uit het heden die een connectie krijgen met vrouwen uit het verleden. Zij worden als het ware die persoon. Je leest dan een verhaal van nu en een verhaal van toen, en die verhalen worden verweven.

Ik kom nu niet op haar naam, zodra ik er weer op kom zal ik hem posten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven