Entertainment alle pijlers

Eurovisie Songfestival Anouk - Birds

10-03-2013 19:57 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen wordt officieel het nummer van Anouk gepresenteerd.



Voorproefjes en radio opnames zijn al op internet te vinden.

http://www.youtube.com/watch?v=qIEny8vJ99w



Ik heb hoop, jullie?
Wat een deprimerend nummer zeg. Heb het vandaag al een paar keer gehoord op de radio maar my god, ik zou blijna het raam van mijn kantoor uit springen.
Alle reacties Link kopieren
Het doet mij denken aan een jaren 50 liedje. Beetje Doris-Day achtig. Daarbij is het vrij afgevlakt en lijkt het emotieloos gezongen.



Ik zou het brengen met een groot orkest.. bombastisch.. met harde drums. En dan Anouk inderdaad met een oogverblindende lange jurk met een split en haren opgestoken. Klassieke uitstraling. Dan zou het best nog wel eens iets kunnen worden.
quote:LouisaVuitton schreef op 12 maart 2013 @ 14:37:

Volgens mij is dit een grote grap van Anouk en legt zij later, na het ES, uit dat zij dit ook geen goed nummer vond, maar wilde iedereen op het verkeerde been zetten .



Ik vind het ook geen mooi nummer. Iets in de geest van- 'r you kidding me- had er veel beter bij gepast.



Ze schijnt het ook een soort van grap te vinden. En al haar vrienden vinden het stom.

Lekker dan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het nummer heeel erg mooi, met name het refrein .......



Of het ES materiaal is, durf ik niet te zeggen, maar ze kon wel eens opvallen èn scoren tussen al het overdreven andere muzikale geweld.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Mooi nummer, vooral het refrein. Het voelt voor mij niet als een songfestivalnummer, geen brug (nou ja, een bruggetje), geen climax. Maar wie weet. Ze heeft een dijk van een stem en met de juiste attitude wordt het misschien nog wel wat.



Beschamender dan Sieneke zal het in ieder geval niet worden.
quote:Eindeloos schreef op 12 maart 2013 @ 15:46:

Ik vind het nummer heeel erg mooi, met name het couplet.......



Of het ES materiaal is, durf ik niet te zeggen, maar ze kon wel eens opvallen èn scoren tussen al het overdreven andere muzikale geweld.Nou, dan vinden we samen al bijna het hele nummer mooi.
Alle reacties Link kopieren
quote:zoembaya schreef op 12 maart 2013 @ 15:50:

[...]





Nou, dan vinden we samen al bijna het hele nummer mooi.



, ik lees jouw posting, en schrik van mezelf, hoe kan ik couplet schrijven als ik refrein bedoel ??

Ik ben echt naar school geweest hoor.........

Geen muziekschool, dat dan weer niet.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zeker niet het beste nummer van Anouk, maar echt heel slecht vind ik het ook niet. Misschien gaat ze ons nog verrassen en heeft ze op het moment supreme opeens een roch arrangemant eronder gezet en gaat ze als vanouds flink te keer. Hoe dan ook, erger dan Lordi, Sieneke of Joan Franka kan niet en ik ben al blij dat ze niet Gerard Joling of zoiets sturen.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Schitterend zoals ze iets brengt wat niemand van haar , verwacht, vind het zelf een mooi nummer. Een artiest die live klinkt als op zijn of haar plaat, of ik er nu van hou of niet, vind ik zowiezo al een goede artiest.

Kon ons zomaar eens heel erg gaan verbazen.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Het nummer is niet echt toegankelijk en nogal bombastisch. Dat koor moet ze er zeker uitlaten. Bij een killersong verwacht ik een spetterend rocknummer of een lied wat zo de top 40 inkan. Niet dit. Dus weer geen finaleplaats dit jaar, ze doen het erom de Tros. Lijkt wel matchfixing.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Als ze in iedergeval maar niet VALS gaat zingen straks.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
quote:Mutsje78 schreef op 12 maart 2013 @ 17:27:

Als ze in iedergeval maar niet VALS gaat zingen straks.



Wat heel makkelijk gaat bij een nummer als dit.



Ik vind het nogal saai. En de vibrato's niet mooi.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Het zal best een kwalitatief goed nummer zijn... wat de experts zeggen. Anouk zal het ook goed presenteren, daarvan ben ik overtuigd. Maar ik wil het toch vooral mooi vinden en dat vind ik het helaas niet. Het is niet wat ik onder een knaller versta. Euphoria, dat is een knaller. Stardust vind ik persoonlijk mooier. Jammer dat ze die niet in hebben gezonden.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend nummer.
Alle reacties Link kopieren
Het nummer, ik weet het niet ben er nog niet over uit, wie weet valt het juist op tussen 2 rondborstige Oostblok dames met steenkolen Engels ...I Laf joe...en er een mooi orkest neer te zetten (wat niet mag).

Stiekem zal de Tros zich hier misschien ook om verkneukelen. Ze hebben een keer naar `het volk" geluisterd en slaan wellicht weer volledig de plank mis. Kunnen ze volgend jaar rustig zeggen: "nou, kijk ook Anouk sturen maakt niets uit" en krijgen we volgend jaar weer vreselijke liedjes in een voorronde en uiteindelijk een duet van Terror Jaap en Anneke Grönloh door de strot gedouwd want dat vind de Tros zo enig...
Alle reacties Link kopieren
Sonfestival is toch een nichterig camp evenement, dus hadden "wij" beter iets passends kunnen sturen, Gordon of een Hollandse Village People of zo
Alle reacties Link kopieren
Zo te lezen verwachten mensen niks, dus kan 't alleen maar meevallen
Alle reacties Link kopieren
Vogeltjes vallen van het dak. Ladidadidadida.......



Echt, hoe saai kun je een liedje maken?
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Maar even serieus: ik ben dus de enige die het bericht over de tussenstand bij de bookmakers had gelezen? Dat ze bij één eerste staat en bij anderen derde? Ik weet niet hoor, maar dat hebben we al jaaaaaaren niet voor elkaar gekregen...



Ik begin te denken dat wij hier met z'n allen wansmaak hebben gezien alle ontzettend negatieve reacties hier... Echt zonde.



Misschien juist wt we de afgelopen jaren fout deden: krampachtig proberen een 'knalnummer' in te sturen in plaats van gewoon een heel mooi liedje.
De studioversie klinkt al wel aangenamer, maar het is niet veel meer dan eentonig voortkabbelende achtergrond muziek. Niet iets met 'n 'wow' factor.
Alle reacties Link kopieren
Tja, over smaak valt niet te twisten.

Ik vind het in ieder geval een jankerig zeur nummer.

Wanstaltig bijna
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Als de jury vooral uit hetero mannen bestaat, gaan we vet scoren met zo'n geile blonde stoot
quote:sannen schreef op 12 maart 2013 @ 21:40:

Maar even serieus: ik ben dus de enige die het bericht over de tussenstand bij de bookmakers had gelezen? Dat ze bij één eerste staat en bij anderen derde? Ik weet niet hoor, maar dat hebben we al jaaaaaaren niet voor elkaar gekregen...



Ik begin te denken dat wij hier met z'n allen wansmaak hebben gezien alle ontzettend negatieve reacties hier... Echt zonde.



Misschien juist wt we de afgelopen jaren fout deden: krampachtig proberen een 'knalnummer' in te sturen in plaats van gewoon een heel mooi liedje.



Ik kan me wel eerdere juichkritieken, voordelige prognoses etc. herinneren hoor en dat het dan niks werd. Glennis zou volgens kenners en bookies ook hoge gaan gooien en kwam niet door de voorronde heen.



Hoewel ik het dus ook een beeldig liedje vind laat ik me daar niet te veel door beïnvloeden. Ik hoop dat mevrouw Anouk gewoon lekker meedoet, niet haar bevallige ass tegen de krib gooit en het niet als een grote grap beschouwd en dat de bookmakers gelijk krijgen.
quote:snoopylynn schreef op 12 maart 2013 @ 21:49:

Tja, over smaak valt niet te twisten.

Ik vind het in ieder geval een jankerig zeur nummer.

Wanstaltig bijna



Dat vond ik van o.a. Sieneke, de 3J's en die genante Toppers. Daar schaamde ik me kapot voor, als SF liefhebber zijnde.

Smaken verschillen inderdaad. Ik ben dan weer blij dat we weer eens een aanvaardbaar nummer inzenden.
Alle reacties Link kopieren
quote:quattro35 schreef op 12 maart 2013 @ 23:00:

Als de jury vooral uit hetero mannen bestaat, gaan we vet scoren met zo'n geile blonde stoot



Precies. En ze kan nog echt zingen ook!

Zegt wel niks bij het Eurovisie SF, maar ik vind het gewoon leuk dat Anouk het op zich neemt en ga er na vele jaren niet, weer eens naar kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven