Entertainment alle pijlers

Eurovisie Songfestival Anouk - Birds

10-03-2013 19:57 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen wordt officieel het nummer van Anouk gepresenteerd.



Voorproefjes en radio opnames zijn al op internet te vinden.

http://www.youtube.com/watch?v=qIEny8vJ99w



Ik heb hoop, jullie?
Alle reacties Link kopieren
Haar 'keus' om niet naar feestjes te gaan vind ik behoorlijk narcistisch.
Duss....
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel een mooi nummer eerlijk gezegd, maar als ik zo op youtube naar andere inzendingen luister denk ik dat ze geen schijn van kans maakt.
Alle reacties Link kopieren
Waarom? Wat voegen die feestjes toe? Het gaat toch om het liedje!!!

(Tsja ik weet, dat je tegenwoordig MOET netwerken om ergens te komen. Maar geef haar groot gelijk (onzinnig energieslurpend gedoe).

Aangezien we de laatste jaren niet gescoord hebben, kunnen ze wat mij betreft Armand sturen. Maar nu Anouk vrijwillig gaat, vind ik het ineens wel leuk en ga ik nog kijken (en hopen) ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Anouk vervelend. Ik vind het geen fijne, symphatieke vrouw en ik vind dat ze zeiknummers schrijft/zingt.

Maar goed... Ze gaat het toch doen! Prima.



MAAR."..."..



Waarom met dit nummer?
Duss....
Alle reacties Link kopieren
Waarom koos ze geen nr. Alla girls?
Duss....
Alle reacties Link kopieren
Waarom lag dit nummer al jaren op de plank als het zo fantastisch was?
Duss....
Omdat dat er dus gewoon bij hoort Mooc. Als je aan zoiets meedoet dan hoort daar bij dat je je land vertegenwoordigt op de diverse feesten en bij promotiebijeenkomsten. Een week kramp in de kaken van het lachen naar camera's, kramp in je armen van het andere kandidaten omhelzen en kramp in je stembanden van het interviews geven en stomme vragen beantwoorden. Part of the deal.



Wil je dat niet, moet je vooral níet meedoen aan dat specifieke festival. Het is geen Pinkpop of zo, waar je een paar nummers zingt en klaar. Het is één groot marketingspektakel en je wordt een week geleefd als deelnemer, dat weet en begrijpt iedereen die er aan meedoet.



Gaan roeptoeteren dat je daar 'geen zin in' hebt is behoorlijk arrogant en geen reclame voor Nederland, terwijl ze daar is om dat land te vertegenwoordigen.

Was ze slim geweest dan gaat ze er heen en slaat stilzwijgend wat feestjes over. Nu gaat ze dat van te voren alweer luidkeels aankondigen. Ik vind dat dus vervelend aan haar. Die grote tater.
Vanmorgen bij Giel vertelde ze dat ze het nummer nooit eerder ergens kwijt kon voor haar gevoel. Het staat nogal een eind af van haar andere reportoire.

Ze heeft dit nummer júist daarom gekozen en juist niet voor een ander nummer.

Zei ze.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora schreef op 13 maart 2013 @ 02:35:

Vanmorgen bij Giel vertelde ze dat ze het nummer nooit eerder ergens kwijt kon voor haar gevoel. Het staat nogal een eind af van haar andere reportoire.

Ze heeft dit nummer júist daarom gekozen en juist niet voor een ander nummer.

Zei ze.



Heeft ze dit zelfde nummer niet eerder bij Giel gezongen?



Volgens mij loopt Anouk 'ons' te piepelen. Maar goed we gaan het zien. Alles beter dan sieneke.
Duss....
Alle reacties Link kopieren
Jeetje.. Dat ik zomaar overweeg om het Sf niet te gaan kijken voor het eerst in 30 jaar. Dat is ook best knap. Toch?
Duss....
Waarom ga je niet kijken Belaai? Vanwege Anouk? Ik kijk altijd, al vanaf dat ik weet dat het ESF bestaat geloof ik en ongeacht wie er meedoet voor NL. ik ben dan ook fan van het festival, niet van de deelnemers. Dan had ik in de Sieneke en Gordonjaren ook niet gekeken, want dát vond ik pas echt erg.



Anouk zong Birds een keer bij Giel inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet alle commentaren gelezen, maar ik vind het een heel mooi nummer. Ik krijg wel het idee dat iedereen nu wel hele hoge verwachtingen heeft van de uiteindelijke score op het songfestival. Een flutdeuntje met een hoog meezingehalte of een of andere rare, opvallende act er omheen heeft bij het ESF nu eenmaal een grotere kans op succes dan een goede artiest met een goed nummer.



Iedereen is nu heel enthousiast. Wat betreft Birds terecht, maar stel dat Anouk toch heel laag gaat eindigen, dan wordt ze natuurlijk weer overal afgezeken. Iedereen zou zo langzamerhand toch moeten weten dat kwaliteit bij het Songfestival geen criterium is en het dus eigenlijk niet uitmaakt of je als land een topzangeres of een kneus met een indianentooi stuurt.



Ik ga dit jaar overigens wel voor het eerst sinds jaren weer kijken (in ieder geval naar Anouk). Wie weet wordt het wel een succes,maar of dat wel of niet zo is, maakt verder weinig uit (alhoewel ik me wel kan voorstellen dat als Anouk meedoet, ze ook wil winnen).
Alle reacties Link kopieren
Het liedje valt me toch wel weer mee....maar ja, al die oostbloklanden die voor elkaar stemmen...ik denk niet dat we daar nog ooit doorheen komen.
Volgens mij doet Anouk er juist verstandig aan om zichzelf te blijven en niet als een barbiepopje in het circus mee te draaien. Dat past niet bij haar en ik denk dat ze het ook niet nodig heeft. Ze kan juist een 'buzz' creeëren door zich op te stellen als een serieuze, succesvolle en eigenzinnige artiest die al het circus en tralala links laat liggen. Een beetje 'fuck you'-attitude kan volgens mij helemaal geen kwaad, ook publicitair gezien. En dat is Anouk wel toevertrouwd.



En uiteindelijk geeft de publieksstem de doorslag, toch? Als ze er staat met een goed gezongen liedje dat de kijkers aanspreekt, dan redt ze het ook zonder die campy idioterie eromheen.



Ik ga juist vanwege Anouk weer eens naar de voorronde kijken. Eindelijk weer eens een inzending waarvan ik geen kromme tenen krijg.



De laatste goede inzending vond ik Glennis Grace, maar de ervaring leert (helaas, helaas) dat gekleurde artiesten in het algemeen slecht scoren.
Ik vind het een ontzettend slaapverwekkend nummer. Van Anouk had ik meer verwacht.
Alle reacties Link kopieren
quote:zoembaya schreef op 13 maart 2013 @ 12:56:

Volgens mij doet Anouk er juist verstandig aan om zichzelf te blijven en niet als een barbiepopje in het circus mee te draaien. Dat past niet bij haar en ik denk dat ze het ook niet nodig heeft. Ze kan juist een 'buzz' creeëren door zich op te stellen als een serieuze, succesvolle en eigenzinnige artiest die al het circus en tralala links laat liggen. Een beetje 'fuck you'-attitude kan volgens mij helemaal geen kwaad, ook publicitair gezien. En dat is Anouk wel toevertrouwd.



En uiteindelijk geeft de publieksstem de doorslag, toch? Als ze er staat met een goed gezongen liedje dat de kijkers aanspreekt, dan redt ze het ook zonder die campy idioterie eromheen.



Ik ga juist vanwege Anouk weer eens naar de voorronde kijken. Eindelijk weer eens een inzending waarvan ik geen kromme tenen krijg.



De laatste goede inzending vond ik Glennis Grace, maar de ervaring leert (helaas, helaas) dat gekleurde artiesten in het algemeen slecht scoren.

Anouk gaat haar optreden vast op haar geheel eigen manier aanpakken. Ik kan me niet voorstellen dat ze zich nu ineens aan wat voor verwachtingspatroon dan ook zal proberen aan te passen en dat moet ze ook vooral niet doen.



Bij het songfestival gaat het juist om al die campy idioterie (in de jaren 80 was dat nog wel grappig,maar het wordt met de jaren allemaal steeds tenenkrommender). Vergeleken met wat ik me van al die jaren van de Nederlandse inzendingen kan herinneren (muv Ruth Jacott en Edsilia Rombley variërend van saai tot pijnlijk slecht) zit Anouk daar qua niveau ver boven.



Wie weet zitten er in al die jury’s dit jaar ineens veel mensen met een wat betere muzieksmaak, dan maakt ze natuurlijk veel meer kans.Voor zover ik weet gaat de beoordeling en puntentelling bij het Songfestival toch altijd met jury’s van ‘deskundigen’ of is dat tegenwoordig ook met kijkers die kunnen stemmen?



Is dat echt zo, dat bij het Songefestival gekleurde artiesten over het algemeen lager scoren?
Alle reacties Link kopieren
Dit festival heeft niks met zingen maar alles met politiek te maken.
Alle reacties Link kopieren
af-schuwelijk!



dat gaan we idd niet winnen...bij het songfestival gaat het niet om

hoe mooi iemand kan zingen, of wat een briljante tekst het heeft...daar zijn we nu toch al achter?



en sowieso geen anouk fan
Alle reacties Link kopieren
http://www.youtube.com/watch?v=hSWhbl3j7FA



Ik had het nog niet met muziek erbij gehoord. Nog mooier.



Maar ik ben bang dat het gewoon weer een vrolijk deuntje voor in de kinderdisco is wat gaat winnen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik heb het nummer vanmorgen bij mijn zanglerares gezongen! Zal ik gaan? Het klonk best leuk vond ik.
Alle reacties Link kopieren
België maakt een grote kans, denk ik. Met Malta.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Maar het zal Zwitserland wel worden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Als ik niet naar de tekst luister maar alleen naar de muziek denk ik:



sneeuw

winter

kerstboom

kaarslicht

happy family aan de kerstdis

kado's

kerstsokken aan de schouw



Kortom....een kerstnummer dus



Gaan we het niet mee redden dus in mei
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Misschien ook eerst maar afwachten of Anouk tussen nu en mei niet voortijdig gaat afhaken? Het is niet te hopen, maar ze is natuurlijk behoorlijk grillig en wie weet lezen we binnenkort ergens dat ze overhoop ligt met bijvoorbeeld iemand van de Tros en opstapt. Krijgen we alsnog op de valreep iemand van de Palingpenoza of een andere Nederlandse holladiee Z-artiest als Dries Roelvink...
quote:boringbookwurm1905 schreef op 13 maart 2013 @ 13:31:

[...]



Anouk gaat haar optreden vast op haar geheel eigen manier aanpakken. Ik kan me niet voorstellen dat ze zich nu ineens aan wat voor verwachtingspatroon dan ook zal proberen aan te passen en dat moet ze ook vooral niet doen.



Bij het songfestival gaat het juist om al die campy idioterie (in de jaren 80 was dat nog wel grappig,maar het wordt met de jaren allemaal steeds tenenkrommender). Vergeleken met wat ik me van al die jaren van de Nederlandse inzendingen kan herinneren (muv Ruth Jacott en Edsilia Rombley variërend van saai tot pijnlijk slecht) zit Anouk daar qua niveau ver boven.



Wie weet zitten er in al die jury’s dit jaar ineens veel mensen met een wat betere muzieksmaak, dan maakt ze natuurlijk veel meer kans.Voor zover ik weet gaat de beoordeling en puntentelling bij het Songfestival toch altijd met jury’s van ‘deskundigen’ of is dat tegenwoordig ook met kijkers die kunnen stemmen?



Is dat echt zo, dat bij het Songefestival gekleurde artiesten over het algemeen lager scoren?



O, ik bedoelde geloof ik inderdaad Edsilia Rombley en niet Glennis Grace. Mevrouw Oosterhuis, die bedoelde ik. (ben niet zo thuis in het SF-genre)



Volgens mij is het jarenlang alleen de publieksstemming geweest maar dat leidde ertoe dat de landen met grote emigrantengemeenschappen bijna altijd wonnen (Turkije, Rusland, Balkanlanden). Ik dacht dat een paar jaar geleden de vakjury weer is ingevoerd en dat nu zowel het publiek als de jury stemmen. Of zit ik er helemaal naast?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven