Entertainment alle pijlers

Geef mij nu je angst

24-10-2014 11:42 337 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nieuw bij RTL 4



Urenlang handen wassen, vijf keer controleren of de deur wel echt dichtzit. Een dwangstoornis is bijzonder ingrijpend. In het programma Geef Mij Nu Je Angst laat Irene Moors zien hoe moeilijk het is. Samen met hulpverleners leren mensen weer grip te krijgen op hun leven. Irene: "Ik hoop dat wij de mensen in dit programma hun leven weer een beetje kunnen teruggeven".



Aanstaande dinsdag om 21.30 uur.



Gaan jullie ook kijken?

Ik weet nog niet wat ik ervan moet denken dat Irene Moors het presenteert maar we zullen het zien.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ik zag Irene gisteravond met een van de kandidaten bij Rtl Late Night Show.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik ga wel kijken (als ik het niet vergeet). Altijd leerzaam om te zien hoe anderen dingen doen.
Ik had het er met mijn dochter over en zei als grapje dat ik ook wel last van smetvrees zou willen hebben, een beetje dan. Dochter heeft zelf last van angsten dus die kon dat grapje niet waarderen

Kwam op dat tijdstip niet Een dubbeltje...?
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 24 oktober 2014 @ 11:48:

Ik had het er met mijn dochter over en zei als grapje dat ik ook wel last van smetvrees zou willen hebben, een beetje dan. Dochter heeft zelf last van angsten dus die kon dat grapje niet waarderen

Kwam op dat tijdstip niet Een dubbeltje...?Ja klopt Betje.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ik geef je er hoop voor terug..... lalallallaaaa
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 24 oktober 2014 @ 11:51:

Ik geef je er hoop voor terug..... lalallallaaaa [afbeelding]



Ik vind het een geweldig mooi nummer



Van die Meeuw, maar ook van Hazes.



(ga me nu maar bergen )



https://www.youtube.com/watch?v=wh-xIvXpBP8
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
van meeuwis wel, van Hazes niet
Alle reacties Link kopieren
quote:jajajade49 schreef op 24 oktober 2014 @ 12:06:

van meeuwis wel, van Hazes nietDan staat de goede link er
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Mylene, heb je zelf ook iets met (dwang)stoornissen? (Naast verslaving aan Viva-forum )
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 24 oktober 2014 @ 11:48:

Ik had het er met mijn dochter over en zei als grapje dat ik ook wel last van smetvrees zou willen hebben, een beetje dan. Dochter heeft zelf last van angsten dus die kon dat grapje niet waarderen

Hahahaha, ik wel!!!!
Confidence is not; "I know they'll like me". Confidence is; "I'll be fine if they don't".
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 24 oktober 2014 @ 12:09:

Mylene, heb je zelf ook iets met (dwang)stoornissen? (Naast verslaving aan Viva-forum )



Ik verslaafd? Neeeee, dat is gewoon gezonde nieuwsgierigheid dat ik hier wel eens lees en schrijf .



Nee ik heb geen dwangstoornissen. Angsten kan ik wel over meepraten.



En jij? Op de Ikea na .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Met je bijna 50.000 berichten...



Ik heb ook geen dwangstoornissen (tenminste, niets dat me het dagelijks leven in de weg staat), wel angsten inderdaad. Maar veel minder dan vroegah.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 24 oktober 2014 @ 12:18:

Met je bijna 1.000 berichten...



Ik heb ook geen dwangstoornissen (tenminste, niets dat me het dagelijks leven in de weg staat), wel angsten inderdaad. Maar veel minder dan vroegah.(ik heb al meer dan 100.000 berichten volgens mij. Mijn vorige nick mylenevalerie heeft ook zoveel berichten. Graag niet quoten want ik wis dit heul graag weer)
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
(weet ik toch)
Als ik het niet vergeet ga ik wel kijken ja. Ik heb een beetje een rare fascinatie voor zulk soort afwijkingen
Alle reacties Link kopieren
Ik

had als kind last van dwanggedachtes, nu niet meer. Is overgegaan in de

pubertijd, godzijdank. Alles moest oneven zijn qua cijfers en mijn

linkerbeen moest altijd eerst. Was nogal vermoeiend.



Ik denk niet dat ik ga kijken want ik heb zelf een angststoornis en mijn

tenen gaan krullen als ik iemand anders zie worstelen. Ik kijk ook wel

eens naar Hoarders, die hebben ook een angststoornis en dan denk ik,

pff, ik hoop niet dat ik ooit zo moeilijk word zeg. Dan ga ik maar wat

opruimen en weggooien, haha, ik wil niet zo worden!



Maar ik vind wel, alles moet weer maakbaar zijn, een angststoornis

oplossen in wat afleveringen, ik vind het erg optimistisch. Het is geen

griepje ofzo. Irene Moors vind ik niet helemaal kloppen want die is geen

bang typje, ook niet emotioneel. Maar misschien is dat juist de

bedoeling. Ik vraag me alleen af of ze zich wel in kan leven in de

mensen met een angststoornis. Ik vind het wel een beetje ramptoerisme,

want kijken willen mensen wel maar helpen? Ik zou iig nooit zelf in zo'n

programma willen verschijnen.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 24 oktober 2014 @ 12:03:

[...]





Ik vind het een geweldig mooi nummer



Van die Meeuw, maar ook van Hazes.



(ga me nu maar bergen )



https://www.youtube.com/watch?v=wh-xIvXpBP8Ik kan dat nummer niet horen zonder Ruben in mijn hoofd te hebben: http://youtu.be/QYeIVWQxcZQ
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Ik ga wel kijken. Ik heb zelf een lichte vorm van een braakfobie. Niet v,oor behandeld, maar dat ga ik misschien nog eens doen. Alleen ik heb wel eens een meisje gezien ( bij Je zal het Maar Hebben) die echt heel de dag met de braakfobie bezig was. Zo van: "Dat eet ik niet, want dan wordt ik misschien wel misselijk." Dat heb ik niet. ( Ik heb niet zo heel lang geleden nog een topic geopend met de vraag of je een spekpannenkoek van een week oud nog kon eten ahum) maar als ik eenmaal misselijk ben vind ik het wel eng. Het braken zelf ook. Ik denk altijd dat ik er in blijf. Komt ook wel een beetje doordat ik spastisch ben in mijn benen en ik dan dus geen controle kan houden over die spieren. ( Bijna) alle angsten zijn terug te voeren op het houden van controle. Dat is bij mij ook het probleem.



Alleen wordt dinsdag wel zo'n "probleem avond " dan, met eerst "verslaafd" en dan Geef mij nu je angst. Ik denk dat Irene dit wel kan. Heel wat anders dan Live for you of de TV Kantine, maar Irene heeft ook wel een serieuze kant.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
quote:jajajade49 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 12:06 van meeuwis wel, van Hazes nietNee! Juist die van Hazes... ?
Mmmm aparte smiley...
Alle reacties Link kopieren
Re_ske, heb precies dezelfde angst, grappig om te lezen dat jij dezelfde angst hebt als ik, ik ervaar het ook op die manier, al heeft het bij mij wel een andere oorzaak
Alle reacties Link kopieren
quote:gladoortje74 schreef op 24 oktober 2014 @ 14:21:

Ik vind het wel een beetje ramptoerisme,

want kijken willen mensen wel maar helpen?



Wat bedoel je hiermee? Mensen willen volgens mij best anderen helpen met hun angsten maar vaak is dat alleen weggelegd voor prof.mensen die er verstand van hebben.

Het is niet even een arm over een schouder bij iemand die `liefdesverdriet` heeft. Of een bemoedigend woordje voor iemand bij een examen. (even een willekeurig voorbeeld hoor)



Zelfs hier op het forum willen juist veel mensen behulpzaam zijn met hun eigen ervaringen of een virtuele schouder om op te huilen. Alleen zijn sommige problemen nou eenmaal te complex en heb je daar prof. hulp bij nodig.



Of bedoel jij wat anders?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
@Mylene

valerie, als er een ongeluk is, zie je toch wel vaker een heleboel

mensen die gaan staan kijken maar die gaan niet altijd meteen ook

helpen. Mensen zijn nieuwsgierig maar zappen ook zo weer verder. Ik heb

het idee dat sommige mensen naar zo'n programma kijken, er hard om

moeten lachen en in real live de mensen zouden kwetsen.



Het is wel erg intiem om op tv te laten zien, je ziet mensen op hun

kwetsbaarst. En ergens heb ik daar altijd moeite mee, mag je dat wel op

tv laten zien? Maar misschien maakt het wel verschil hoeveel ze

uitleggen in het programma. Zou ik toch moeten gaan kijken.



Ik bedoel met helpen ook niet dat mensen iets kunnen doen voor ze maar

ik bedoel meer dat mensen niet per se meer begrip gaan krijgen voor

iemand met een angststoornis door dit programma. Ik leg het misschien

niet goed uit. Ik denk niet dat de mensen met een angststoornis meer

vrienden zullen krijgen na het programma, al is dat het doel ook niet.

Ze krijgen even aandacht en dan gaat iedereen weer over tot de orde van

de dag. Maar het is voor die mensen een gevecht van vele jaren en

misschien komen ze er ook niet meer vanaf.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Vermaak is makkelijk en prettig maar een angststoornis niet, daarom vind ik ze niet zo bij elkaar passen. Zoiets
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven