Entertainment alle pijlers

Golden Oldies (nieuw seizoen)

30-08-2014 12:54 7 berichten
BNN-presentator Ruben Nicolai beleefde hartverscheurende momenten bij opnames in Duitsland van de tweede reeks Golden Oldies, waarvan de eerste aflevering vanavond is te zien. 'Het is vreselijk mooi om te doen, maar het was bij vlagen ook heel heftig en verdrietig.'



Niet alle leden van de bejaarde rockband (met tien nieuwe koorleden) haalden het grote slotconcert. ,,Twee heren moesten halverwege het avontuur wegens hartklachten terug naar Nederland voor een ziekenhuisopname. Een vreselijk verdrietige dag. Daar staat wel die onvoorstelbaar grote levenslust tegenover.''



,,Ik heb bijna wonderen zien gebeuren,'' vertelt Nicolai zonder ironie. ,,Toen we in Berlijn voor het eerst de concertzaal bezochten, zag ik in de verte ineens de 84-jarige Bram met zijn wandelstok via een paar stalen buisconstructies het toneel op klauteren. 'Man wat doe je nou!', riep ik geschrokken. Dan kijkt hij je met verbaasde ogen aan: 'Jij zei toch dat we het podium op moesten?' Echt, hoe heftiger de uitdaging, hoe meer vleugels ze krijgen.''



De reacties op de eerste tv-reeks, een van de kijkcijferverrassingen van vorig jaar, waren veelal positief. ,,Een vrouw die haar man had verloren en sindsdien haar kamer niet meer verliet, schreef ons dat ze sinds het zien van Golden Oldies weer naar buiten gaat. Dat ze zelfs weer ging solliciteren. Ik hoorde ook wel eens dat we dit niet konden maken bij 'die oudjes'. Dat je ze 'lekker op hun stoel moet laten zitten'. Ik denk oprecht dat we die fout te snel maken bij deze generatie. De Oldies (met onder meer The Who, Queen en Coldplay op hun repertoire, red.) bewijzen dat ze dus nog lang niet op zijn. Sterker, je ziet ze opbloeien.''



De bejaarde Hagenezen eindigden vorig jaar met een optreden in Koninklijk Theater Carré. ,,Eigenlijk het hoogst haalbare. Maar wat doe je als artiest wanneer je álles in Nederland al hebt gezien? Linda de Mol? Jan Smit? Juist, naar Duitsland! Maar dit is ook de laatste generatie die de Tweede Wereldoorlog heeft meegemaakt. Ik dacht vaak aan mijn eigen oma. 'Door Duitsland? Ja, in een trein met de gordijnen dicht en een slaappil op zak!' Dus ik vreesde het ergste.''



Ongepland viel dodenherdenking precies in de trip. Nicolai krijgt kippenvel als hij daaraan terugdenkt. Op een terras hield de hele groep van het programma 2 minuten stilte. ,,De meest indrukwekkende 4 mei-herdenking die ik ooit meemaakte. Enkele koorleden kwamen daarna met gruwelijke verhalen van toen over de brug. Een van hen had hier nooit eerder met iemand over gepraat. Je zag zelfs bij de cameraman tranen over zijn wangen rollen.''



Golden Oldies: The Road to Berlin is vanavond om 21.10 uur te zien op Nederland 1.



Nu al zin in, zo'n mooie serie!
Ik kende t niet maar krijg er zin van ( NAV je post)

Ik ga dus kijken vanavond !

Bedankt
In het eerste seizoen ging Ruben langs diverse bejaardenhuizen en stelde zo een koor samen die pop- en rockmuziek gingen zingen.

Echt een enorm leuk programma om te kijken. Die oudjes die langzamerhand toewerkten naar een optreden in Carre.

Nu gaan ze dus op tournee.
Alle reacties Link kopieren
Vond serie 1 inderdaad het kijken waard, serie 2 staat hier dus ook al voorgeprogrammeerd in de recorder. Hopelijk gaat men verder op dezelfde insteek, zonder te denken dat men allerlei toeters of bellen moet toevoegen. Juist de kracht van serie 1 zat hem voor mij in het gebrek aan toeters en bellen, humor, lol onderling en open en eerlijkheid van de deelnemers. Verheug me op seizoen 2 als ze dit weten vast te houden.
when you wish upon a star...
Wij kijken ook. Zo leuk die levenslustige oudjes!
Ik weet niet wat jullie vonden, wij hebben genoten!

Wat een leuk programma. Je ziet die oudjes opfleuren, weer een doel hebben. Geweldig!
Aah, wat jammer, ik wist niet dat het zou komen... Hopen dat het terug te zien is op uitzending gemist

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven