Entertainment alle pijlers

Help en homo in de klas

13-12-2010 23:26 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu op Ned.2 de documantaire "Help een homo in de klas".



Wie kijkt er ook?



http://www.human.nl/programma-36259-hel ... in-de-klas
Alle reacties Link kopieren
Ik ook, vind dat de mensen die naar de klassen gaan het in ieder geval behoorlijk goed doen.
Alle reacties Link kopieren
En ook wel schokkend dat er anno 2010 nog zo word gedacht door jongeren...
Alle reacties Link kopieren
quote:Boarn schreef op 13 december 2010 @ 23:31:

En ook wel schokkend dat er anno 2010 nog zo word gedacht door jongeren...



Lijkt me weinig verbazend eigenlijk (daardoor niet minder erg natuurlijk). Het is wel jammer dat er veel aandacht aan de allochtonen wordt besteed in de documentaire, terwijl het op het platteland volgens mij niet wezenlijk anders is.



Het fijne is dat veel van de kinderen na wat praten toch echt wel meegaan in de (immers logische) gedachtes.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat er op het platteland, door hollandse jongeren, relaxter over wordt gedacht dan door allochtone jongeren. Maar wellicht is dat ook meer geloofs gerelateerd.
Alle reacties Link kopieren
lol @ hetero-meisjes die niet van twee zoenende jongens houden. Hoe geïndoctrineerd kan je zijn...
Alle reacties Link kopieren
Ik kan uit de eerste hand vertellen dat er op het platteland veel relaxter mee wordt omgegaan dan in de randstad. In Amsterdam zijn homo's de laatste jaren bang op straat. In grubbekutsraveen niet...
Alle reacties Link kopieren
Op het platteland is het niks anders dan in de randstad.



Ik vind het niet verbazingwekkend dit hoor.
Alle reacties Link kopieren
Het is wel weer zo dat er in de docu naar voren kan dat de school die waarschijnlijk het ergste was niet op tv wilde.
Alle reacties Link kopieren
En toch vind ik het schokkend dat er door de hedendaagse jeugd nog steeds zo ontzettend bekrompen wordt gedacht. De klas lacht wanneer een jongen zegt dat homo's in elkaar geslagen moeten worden, dat ze ziek zijn en hier zelf voor kiezen. Dit geeft aan dat voorlichting vandaag de dag nog heel hard nodig is! En ook de tolerantie naar elkaar toe. Waarom kan je niet gewoon denken, fijn dat je nu weet wat je gelukkig maakt, veel plezier ermee...
Alle reacties Link kopieren
Onverdraagzaamheid wordt sowieso groter. Dus ook bij homo's. Dat is een makkelijk doelwit. Net als ieder ander die niet direct aan de 'geldende norm' van de desbetreffende voldoet.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat veel mensen toch altijd een flink portie xenofobie met zich meedragen en als puber is seks om en nabij het belangrijkste waar je aan kan denken. Daardoor is het ook net het onderwerp waar heftig op wordt gereageerd. Inderdaad is het heel belangrijk dit met voorlichting weg te nemen en je ziet ook dat veel van de kinderen er ook op reageren, behalve waarschijnlijk de meest bange types. Helaas is Nederland veel minder tolerant dan men zich voorhoudt, hoewel nog altijd wel een stuk beter dan veel andere landen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de onverdraagzaamheid ook vooral komt doordat het pubers zijn. Als je ouder wordt vind je niet alles meer raar en gek en belachelijk. Ik vond als puber ook heel veel dingen stom en raar die ik nu doodnormaal vind.



Bovendien ga je op tv niet zeggen dat je homo's accepteert. Dan en je niet hip en hoor je er niet meer bij.....
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een heul klein dorp (een soort van Kutsgrabbeveen) en hier wordt er heel relaxed over homo's gedacht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Boarn schreef op 13 december 2010 @ 23:31:

En ook wel schokkend dat er anno 2010 nog zo word gedacht door jongeren...



Ik ben helemaal flabbergasted van die docu. Wat een haat en onwetendheid is er tov homoseksualiteit.



Toen ik vroeger op school zat heb ik nooit van dit soort voorlichting gehad. Maar van huis uit deden mijn ouders volgens mij daar heel normaal over. Een vriendin van mijn moeder was lesbisch en ja die werd niet anders behandeld dan anderen. In mijn vriendenkring ook veel homo's gehad als vrienden en in die vriendenkring werd ook niet anders gedaan.



Goh, ik ben echt confuus van die pubers hoe ze over homoseksualiteit denken. Wat goed van het COC dat ze die voorlichting geven op school.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Maar ook het gemak waarmee word gezegt, dat iemand die homo is maar gewoon dood moet. En dan hoop gelach daarbij, ik vind dat echt schokkend. In dit land worden de imams die prediken dat homo's van een flat gegooid mogen worden gewoon beschermd. Er is niemand die zegt dat dat niet door de beugel kan, dat dát ook aanzetten tot haat is! Een helehoop jongen krijgen die gedachtes ook van thuis uit mee.
Toen ik 14 was, had ik een leraar Frans die niets anders deed dan zemelen over homodiscriminatie, waarvan hij zichzelf het grootste slachtoffer vond.

Zoveel gezeik, je zou er spontaan een hekel aan homo's van krijgen.



Gelukkig kende ik als puber al een heleboel leuke, gezellige homo's die nooit hierover lagen te emmeren.



In de televisieserie "Spanga's" is homodiscriminatie momenteel een hot item. Misschien de pubers daarnaar laten kijken ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven