Entertainment alle pijlers

Het geheim van een goed huwelijk

21-08-2014 18:57 94 berichten
Eind vorig jaar liet SBS weten dat ze een programma op de buis zouden brengen waarin vijf koppels – allemaal kenden ze hun wederhelft niet en vice versa – met elkaar zouden trouwen. ‘Ja, ik wil een wildvreemde’, zou ‘t heten. Maar wat blijkt? Het format is aangepast. Op Net5 is vanaf 10 september Het Geheim Van Een Goed Huwelijk te zien. Hetzelfde concept, maar dan net even anders.



Stiekem is Het Geheim van een goed huwelijk een sociaal experiment. Doel? Kijken of de wetenschap een betere matchmaker is dan wijzelf. Kim-Lian van der Meij presenteert dit pareltje.



Het Geheim Van Een Goed Huwelijk

Allereerst begint het programma met vier bruiloften van vier koppels. Twee koppels hebben elkaar al op ‘natuurlijke’ wijze ontmoet en zijn al een tijdje samen. Dan hebben we ook nog twee koppels die door de wetenschap bij elkaar zijn gebracht. Van een geurtest tot een MRI-scan? Een team van wetenschappelijke experts hebben de twee gematcht met behulp van de meest geavanceerde wetenschappelijke methoden.Saillant detail: deze koppels ontmoeten elkaar pas voor het altaar.



De grote vraag is welk koppel de meeste kans heeft om met elkaar oud te worden. Er worden geen doekjes om gewonden: de stellen gaan meteen samenwonen en worden veertien weken lang gevolgd met de camera. Hoe gaan ze om met spanningen binnen het huwelijk, hoe overleven ze een vakantie en wat gebeurt er als ze voor kinderen moeten zorgen?



Uiteindelijk zien we de koppels terug in de studio. En daar kunnen we zien welke stellen nog bij elkaar blijven en welke niet. Krijgt de wetenschap gelijk of overwint toch de natuurlijke manier van elkaar ontmoeten?





Super thrash tv, maar wie gaat er kijken? Ik wel, ik ben erg nieuwsgierig.
Die mensen trouwen toch niet echt wettelijk he?? Ik ben wel benieuwd, ik wil wel gaan kijken denk ik.
Ik denk het wel, anders is het nep
Alle reacties Link kopieren
Ik ga er ook vanuit dat het geen wettelijk huwelijk is, maar misschien zijn er toch mensen gek genoeg.



Anyway, ik ben wel benieuwd, niet heel enthousiast maar ga wel even kijken of het wat is.
Alle reacties Link kopieren
De Wetenschap kan hoogstens bepaald hebben wie de beste match was van de mensen die hadden opgegeven dat ze bereid waren om een wildvreemde te trouwen. Hoeveel zullen er dat geweest zijn? 30? Woehoe, ideale partner!
Alle reacties Link kopieren
quote:MissMartine schreef op 21 augustus 2014 @ 19:36:

De Wetenschap kan hoogstens bepaald hebben wie de beste match was van de mensen die hadden opgegeven dat ze bereid waren om een wildvreemde te trouwen. Hoeveel zullen er dat geweest zijn? 30? Woehoe, ideale partner!Aan de andere kant, dan hebben ze in ieder geval 1 ding gemeen ;)
Alle reacties Link kopieren
Dat wel natuurlijk
Lijkt me wel 'n leuk experiment om te volgen.
Alle reacties Link kopieren
Maar het gaat toch om twee verschillende programma's??
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij op zich wel boeiend, maar het zou ook een heel sensatiebelust programma kunnen worden. Utopia leek mij bijvoorbeeld ook eerst heel erg leuk, maar is echt helemaal niks.
@Lilalinda het is hetzelfde programma. Alleen komt de concurrent met een soort gelijk programma, tenminste als dat nog doorgaat.
Alle reacties Link kopieren
Net5 is toch onderdeel van SBS?



Lijkt me dat de naam gewoon nog niet bekend was, gebeurt wel vaker.
Alle reacties Link kopieren
quote:fientje1982 schreef op 21 augustus 2014 @ 21:19:

@Lilalinda het is hetzelfde programma. Alleen komt de concurrent met een soort gelijk programma, tenminste als dat nog doorgaat.

Maar hoe is het sbs format aangepast dan?

(snap er niks van en heb een kind dat zich verheugt op deze bagger)
Alle reacties Link kopieren
Ach brood en spelen en het volk is weer even afgeleid.
Dit stond er in november 2013



SBS mag het programma Het Geheim van een Goed Huwelijk uitzenden. Dat heeft de rechtbank van Amsterdam bepaald. Productiemaatschappij Red Arrow sleepte de zender voor de rechter omdat de zender het format gejat zou hebben.

De producent onderhandelde met zowel SBS als RTL over het programma Married at First Sight, waarbij stellen trouwen zonder elkaar te kennen. RTL won de strijd, waarop SBS aankondigde een dergelijk programma te maken dat Talpa voor de zender produceert. Red Arrow stapte naar de rechter.



De rechter zag dat Talpa al eerder aan Het Geheim van een Goed Huwelijk werkte en ook verschilt het programma genoeg met Married at First Sight. Daarnaast komen bij het SBS-programma verloofde koppels aan bod die elkaar wel kennen.



RTL overweegt nu om Married at First Sight niet meer uit te gaan zenden. Het Geheim van een Goed Huwelijk is vanaf begin volgend jaar te zien.
Dus ze weten 14 weken na de trouwdatum al welk huwelijk goed is en welk niet?

Alle reacties Link kopieren
quote:Ginevra schreef op 22 augustus 2014 @ 07:57:

Dus ze weten 14 weken na de trouwdatum al welk huwelijk goed is en welk niet?

ach, als het binnen 14 weken strandt... was het iig geen goed huwelijk
Alle reacties Link kopieren
Ohja, dat hebben we hier in de VS, Married at first sight. Het komt geloof ik in eerste instantie uit Zweden ofzo. Ik heb een paar afleveringen gezien, het is wel vermakelijk. Er zijn drie koppels hier - eentje waarbij zij in eerste instantie hem helemaaaal niet aantrekkelijk vond maar die trekken nu een beetje bij en lijken het wel goed met elkaar te kunnen vinden, eentje waarbij ze elkaar aantrekkelijk en aardig en leuk en fantastisch vinden alleen hebben ze allebei een vol programma met werk en hobbies en familie dus is het de vraag of ze genoeg tijd voor elkaar hebben, en eentje die elkaar fysiek erg aantrekkelijk vinden maar die verder niet echt bij elkaar lijken te passen (en ik snap dus ook niet dat het programma ze bij elkaar gezet heeft).

Ze gingen eerst trouwen, toen een paar dagen op huwelijksreis, en toen gelijk samen wonen. Ik heb ergens gelezen dat de enige compensatie die ze krijgen een maand huur is voor hun nieuwe stekje. Het duurt hier geloof ik vijf weken, dan moeten ze kiezen of ze willen scheiden of niet. Dus zelfs minder dan 14 weken!



Ik vraag me ook af of het een echt officieel huwelijk is, of dat ze het na afloop gewoon ongedaan kunnen maken (annulment) in plaats van te scheiden. Ik snap ook niet zo goed hoe ze elkaars naam nog niet konden weten, in de staat waar ik woon moet je meer dan een week ofzo van tevoren in ondertrouw en daar moet je allebei bij zijn. Maar goed, daar gaan ze niet te diep op in (en het zal ook per staat verschillen).



Ik vind het idee wel leuk om twee koppels te doen die elkaar niet kennen en twee die elkaar wel kennen, als contrast. Het is geen hoogstaande televisie natuurlijk maar wel vermakelijk
Alle reacties Link kopieren
Wanneer is dat er voor?
quote:maria1994 schreef op 22 augustus 2014 @ 16:38:

Wanneer is dat er voor?Volgende week woensdag.
Al popcorn gekocht voor vanavond? Het begint om 20.30 op Net 5.



Kim-Lian van der Meij was sceptisch tegenover het via een computer koppelen van mensen, maar gaat toch overstag door haar programma Het Geheim van een Goed Huwelijk.



"Ik stond wel heel kritisch tegenover het idee dat de wetenschap een antwoord heeft op goede matchmaking", zegt de presentatrice en actrice.

In haar nieuwe programma, dat vanavond op Net 5 van start gaat, worden stelletjes door een computer gekoppeld op basis van hun profiel.

"Ik vond dat liefde en gevoel niet zijn uit te leggen in getalletjes en cijfertjes, maar daar kom ik toch een beetje van terug."

In het programma worden twee pasgetrouwde stellen gevolgd die middels de computer zijn gekoppeld en twee die elkaar op de 'normale' manier hebben ontmoet. "Die via de computer gematchte stellen kenden elkaar niet en hadden elkaar voor de eerste ontmoeting zelfs nog niet gesproken", legt Van der Meij uit. "Ze zijn vrijwel meteen daarna getrouwd, dus het ging voor hen ontzettend snel."

Ruiken aan shirts

De stellen worden onderworpen aan allerlei tests. Zo moeten vrouwen potten met shirts van mannen openmaken en bepalen welk ze het lekkerst vinden ruiken, wordt via een MRI-scan de hersenactiviteit gemeten en moeten de stellen samen in een auto de weg vinden. "De grote vraag is natuurlijk welk echtpaar het het langst volhoudt, en of dat stel via de computer is gematcht of niet", zegt Van der Meij. Over de uitslag wil ze uiteraard nog niets zeggen.

Ook is de 33-jarige heel anders naar haar eigen relatie gaan kijken. "Ik ben niet getrouwd, maar wel al heel lang samen met dezelfde man", zegt Van der Meij, die sinds 2003 een relatie heeft met de Zweedse producent Daniël Gibson. "Ik heb vooral geleerd dat ik mijn handjes mag dichtknijpen. Ik heb mijn droompartner gevonden en ben gelukkig in de liefde. We hebben drie schatjes van kinderen. Daar ben ik heel dankbaar voor."
Alle reacties Link kopieren
Kijkt er iemand?
Ja :D

Deze dame lijkt niet heel enthousiast
Ik denk nick-lover en internetondernemert ook. Leken ook al meteen een match
Kan de wetenschap ook van maar een kant goed rekenen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven