Welkom. Je laatste bezoek was donderdag 17 mei 2012 06:54.

Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Forum
  3. Entertainment
  4. Solomon Burke overleden

Dit onderwerp heeft 30 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. Je bent momenteel op pagina last van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 10-10-2010 17:09.

[ Solomon Burke overleden - Laatste pagina ]

Ga naar een onderdeel

1. Bizar... er was een CD opgenomen met De Dijk, dinsdag zou een eenmalig concert zijn met De Dijk en Solomon Burke in Paradiso wat al lang uitverkocht was...
    ---------
    PRIVE
    Solomon Burke overleden
    SCHIPHOL - De Amerikaanse soulzanger Solomon Burke is op Schiphol overleden. Een woordvoerster van de luchthaven heeft dat gezegd. Burke kwam zondagmorgen per vliegtuig aan uit Los Angeles. Hij is zeventig jaar geworden.

Foto: Reuters
    Solomon Burke zou op dinsdag 12 oktober samen met popgroep De Dijk een concert in Paradiso in Amsterdam geven. De muzikanten zouden eenmalig samen met elkaar het podium betreden, omdat zij gezamenlijjk de cd Hold on Tight maakten. Het concert was uitverkocht. Op Hold on Tight vertolken Burke en De Dijk in het Engels vertaalde klassiekers van de Nederlandse popgroep.

Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje.

1. Ben ik met je eens Marels, het eerste wat ik dacht was dat hij de vliegreis fysiek niet trok, misschien trombose ofzo.

Maar toch, het was een fantastische zanger en ik vind het jammer dat dit zo, in de aanloop van een concert waar ze allemaal zin in hadden, gebeurd is.

2. Nwah, kweet niet, maar idd niet het schoolvoorbeeld van Sonja Bakker:
    http://media.nu.nl/m/m1fzp16ao17f_700.jpg

Ik heb geen last van stemmingswisselingen. Hij wel. Van de mijne.

3. Tuurlijk is het rot voor zijn nabestaanden enzo. En jammer voor de mensen die een kaartje voor het concert hadden. Daar zeg ik ook helemaal niks van.

Zeg alleen dat het me niet verbaast dat iemand met zo'n levenstijl (en zo'n omvang) overlijdt. Ik vind het eigenlijk nog redelijk oud dat hij 70 geworden is. Maar dat doet niks af aan het feit dat zijn dood ongetwijfeld een verlies is voor de soul-wereld.

668: the neighbour of the Beast.

4. I know Paque. En de enige beweging die hij had was het podium op strompelen. Of zelfs dat niet eens en hij liet zich met troon en al het podium op dragen.

5. anoniem185186168
    Afbeelding van anoniem185186168
    10-10-2010, 10:41

Inderdaad, zoiets verwacht je bij zo iemand al op zijn 45ste!

Wel een gek tijdstip, ja..

6. Zal wel één of andere bloedklonter losgeschoten zijn vanwege de vliegreis, als ik een gok mag wagen. Dus vind ik het ergens niet zo gek dat hij op Schiphol overleden is, maar enigzins frappant is het wel ja.

7. Hij is mij bij leven niet bekend geweest terwijl ik toch graag naar oude soul mag/mocht luisteren.

Agge lacht bende mooier. Tweeps follow 3littlebrdz Hooked.

8. Doet mij dan gelijk weer denken aan die ene forummer hier op Viva

Wanneer je geen prioriteit bent , wees dan ook geen optie !

9. Waarom was die man zo dik? Had dat een medische oorzaak, of was dat gewoon levenstijl? Als het dat laatste is, is ie idd nog behoorlijk oud geworden.

Wat zal Huub van der Lubbe zich schuldig voelen, hij was onderweg hiernaartoe voor hun.... Misschien "breekt de Dijk nu wel door" in Amerika... (alhoewel met zo'n naam wat daar "pot" betekent...)

Ook toevallig, Nada van Nie hiernaast met Afslank Totaal...

10. quote:
    Zamirah schreef op 10 oktober 2010 @ 10:41:
    Inderdaad, zoiets verwacht je bij zo iemand al op zijn 45ste!

Wel een gek tijdstip, ja..

Nee joh, ik ken 2 mensen met obesitas en daardoor diabetes en hartkwaal. Met verder nog wat andere kwaaltjes. En die leven daar al zo'n 15 en 20 jaar mee en vast ook nog wel 20 jaar langer. Die nemen "gewoon" iedere dag zo'n 10 tot 12 verschillende medicijnen voor diabetes, hart, bloeddruk, vocht afdrijving enz...Kan je, serieus, heel oud mee worden.

Slim is wat anders maar ach, zolang symptomen goed bestreden kunnen worden waarom zouden ze dan iets aan hun gewicht doen...

And think not you can guide the course of Love. For Love, if it finds you worthy, shall guide your course. Khalil Gibran

11. Hoorde net dat hij 21 kinderen heeft....... :-O

*moet er niet aan denken hoe de verwekking gegaan is... * :whoops:

In deze nette mevrouw woont een wild meisje dat uit schreeuwen wil....

12. Wat sneu. En dan op Schiphol.

Begin met het nodige. Doe daarna het mogelijke. En dan ineens doe je zomaar het onmogelijke.

13. quote:
    Noorderling1 schreef op 10 oktober 2010 @ 11:28:
    Waarom was die man zo dik? Had dat een medische oorzaak, of was dat gewoon levenstijl? Als het dat laatste is, is ie idd nog behoorlijk oud geworden.

Wat zal Huub van der Lubbe zich schuldig voelen, hij was onderweg hiernaartoe voor hun.... Misschien "breekt de Dijk nu wel door" in Amerika... (alhoewel met zo'n naam wat daar "pot" betekent...)

Ook toevallig, Nada van Nie hiernaast met Afslank Totaal...

Na ja zeg, mag toch hopen dat dat niet zo is.
    Hoe kom je erbij? :no:

Ja, dat vind ik echt.

14. Die cd gaat lopen als een trein!

Weet je wat ik wil...?

15. Stik, dringt nu pas tot me door dat ik hem idd ook op Pinkpop heb gezien, was ik alweer vergeten..

Bij mij staat ie vooral hoog in mn lijstje van soullegendes door Cry to Me. Een van mn alltime favo soulnummers.
    Mijn alltime favoriete Solomonnummer en alltime favoriete scène uit een film...

16. anoniem185186168
    Afbeelding van anoniem185186168
    10-10-2010, 12:45

quote:
    mocy schreef op 10 oktober 2010 @ 12:22:
    Wat sneu. En dan op Schiphol.
    Handig juist, kan hij meteen teruggevlogen worden.

17. quote:
    Zamirah schreef op 10 oktober 2010 @ 12:45:
    [...]
    :rofl:(Sorry Salomon)

Begin met het nodige. Doe daarna het mogelijke. En dan ineens doe je zomaar het onmogelijke.

18. Heb hem vorig jaar in Den Haag tijdens The Hague Jazz samen met De Dijk zien optreden.

By the way, North Sea Jazz sucks.

19. quote:
    Zamirah schreef op 10 oktober 2010 @ 12:45:
    [...]

:rofl:

20. quote:
    c_estelle schreef op 10 oktober 2010 @ 12:20:
    Hoorde net dat hij 21 kinderen heeft....... :-O
    En 90 kleinkinderen... zo vader, zo kinders? ;-)

21. quote:
    Zespri79 schreef op 10 oktober 2010 @ 11:10:
    Doet mij dan gelijk weer denken aan die ene forummer hier op Viva
    Wat was/is er dan met die forummer?

What\'s meant to be, will always find a way...

22. *even helemaal offtopic*

C, wat heb je een super motto!!

*terug ontopic*

Alles is mooi wanneer het echt is. (Sara Kroos)

23. Elmervrouw, bedoel je mij of Cateautje?

Indien mij....dank.... :-$

In deze nette mevrouw woont een wild meisje dat uit schreeuwen wil....

24. Wereldzanger en een beleving om bij een van zijn concerten te zijn.
    Helaas overleden maar zoals gezegd, hij heeft het nog lang volgehouden.

De beste man schreef een van de bekendste rock 'n roll liedjes uit de jaren 60 (Everybody Needs Somebody)maar door een foute recorddeal heeft ie daar nooit een cent van terug gezien. Hij is zijn verdriet gaan wegeten maar heeft nooit opgegeven. 'Don't Give Up On Me' uit 2002 is een van de beste souliedjes ooit gemaakt.

Tijdloze kwaliteit.

RIP Solomon

25. Ja, ik bedoel jou idd, maar ik had geen zin om je naam helemaal te typen.

Alles is mooi wanneer het echt is. (Sara Kroos)