Entertainment alle pijlers

The real Passion::de Mattheus

18-04-2014 21:49 52 berichten
Sorry mensen, maar ik vind de Passion die elk jaar wordt uitgezonden op de TV vreselijk: wat een kermis. Voor mij is er maar 1 Passion en dat is de Mattheus van Bach.



Wie is er ook fan? Gaan jullie ook elk jaar naar een uitvoering en wat is je favoriet?



Mijn favoriete aria is 'Mache dich mein herze rein'.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat mijn moeder het met je eens is. Die vindt de tv versie vreselijk. Vroeger toen ik klein was zette ze zo rond de paasdagen de Mattheus op, snoeihard en wij (kinderen) werden er knetter van ... Ze doet t nog steeds. Vandaag mocht ik niet bellen en niet langskomen zodat ze ongestoord kon genieten
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen naar de Mattheuspassion
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ze alletwee prachtig

Ik ben niet zo moeilijk als het op passie aankomt
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Die kermis zorgt er wel voor dat het verhaal blijft leven en dat "men" weet waar het nu eigenlijk met Pasen om draait. En dat lijkt me een zeer belangrijk pluspunt van The Passion.



Mij doe je er in ieder geval een plezier maar ik word ook blij van Jesus Christ Superstar en van The Life of Brian evenals van een Mattheus Passion.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spininhoek schreef op 18 april 2014 @ 21:54:

Ik weet dat mijn moeder het met je eens is. Die vindt de tv versie vreselijk.



Ik zou het geen tv versie willen noemen

Hooguit populistisch en commercieel. Maar ook best leuk bedacht met de teksten van NL nummers



Het staat volgens mij los van Bach, het is slechts gebaseerd op hetzelfde verhaal.
Je bent zelf een theepot
Oh leuk Bootje. Veel plezier! Wat vind jij het mooist?



En je bent niet aangestoken Spininhoek, door je moeders enthousiasme...jaar in..jaar uit?
Ik vind The Passion niks (snap de hype niet). Maar de Bach versie vind ik daarentegen wel erg zwaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gravinnetje schreef op 18 april 2014 @ 22:00:

Die kermis zorgt er wel voor dat het verhaal blijft leven en dat "men" weet waar het nu eigenlijk met Pasen om draait. En dat lijkt me een zeer belangrijk pluspunt van The Passion.



Mij doe je er in ieder geval een plezier maar ik word ook blij van Jesus Christ Superstar en van The Life of Brian evenals van een Mattheus Passion.

Hoe kon ik die vergeten!

Gisteren nog zo'n mooie ode aan gebracht in het Passion topic
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:Gravinnetje schreef op 18 april 2014 @ 22:00:

Die kermis zorgt er wel voor dat het verhaal blijft leven en dat "men" weet waar het nu eigenlijk met Pasen om draait. En dat lijkt me een zeer belangrijk pluspunt van The Passion.

Pasen dan volgens de Bjjbel, niet volgens de oorsprong van het verhaal
Je bent zelf een theepot
Jesus Kraaist Superstar is cool!
Ja natuurlijk, ieder heeft zijn smaak. En met meer dan 3 mln kijkers heeft de Passion zijn populariteit wel bewezen.



Ik vind het alleen jammer dat de Mattheus niet zoveel aandacht trekt.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp alleen niet dat of of gevoel...

Of ben ik nou zo'n hebbert met mijn 2x Passion en JCS?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:SuzanneSuus schreef op 18 april 2014 @ 22:03:

[...]





Pasen dan volgens de Bjjbel, niet volgens de oorsprong van het verhaalDe oorsprong van Pasen ligt toch in de bijbel. Over welke oorsprong heb jij het anders?
Alle reacties Link kopieren
quote:SeBastassaUnaCanzone schreef op 18 april 2014 @ 22:04:

Jesus Kraaist Superstar is cool!Vreselijk die moest ik vroeger elk jaar op goede vrijdag op de middelbare zien.
Alle reacties Link kopieren
quote:LouisaVuitton schreef op 18 april 2014 @ 21:49:

Sorry mensen, maar ik vind de Passion die elk jaar wordt uitgezonden op de TV vreselijk: wat een kermis. Voor mij is er maar 1 Passion en dat is de Mattheus van Bach.



Wie is er ook fan? Gaan jullie ook elk jaar naar een uitvoering en wat is je favoriet?



Mijn favoriete aria is 'Mache dich mein herze rein'.Ik vind de Mattheus van Bach verschrikkelijk.
Pasen in de heidense oorsprong als vruchtbaarheidsviering denk ik, gravinnetje.
quote:LouisaVuitton schreef op 18 april 2014 @ 21:49:

Sorry mensen, maar ik vind de Passion die elk jaar wordt uitgezonden op de TV vreselijk: wat een kermis. Voor mij is er maar 1 Passion en dat is de Mattheus van Bach.



Wie is er ook fan? Gaan jullie ook elk jaar naar een uitvoering en wat is je favoriet?



Mijn favoriete aria is 'Mache dich mein herze rein'.



Mijn favoriet is geen aria maar een koraal: Wenn ich einmal soll scheiden.
quote:Summerdance schreef op 18 april 2014 @ 22:07:

Ik begrijp alleen niet dat of of gevoel...

Of ben ik nou zo'n hebbert met mijn 2x Passion en JCS?Is meer een kwestie van smaak. Ik vind de liedjes in The Passion afzonderlijk wel mooi, maar dat hele gebeuren met dat kruis niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 18 april 2014 @ 22:07:

Ik begrijp alleen niet dat of of gevoel...

Of ben ik nou zo'n hebbert met mijn 2x Passion en JCS?Nee hoezo je kan het toch alle bij mooi vinden niks mis mee, zolang je JCS maar niet bij mij draaid
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 18 april 2014 @ 22:11:

Pasen in de heidense oorsprong als vruchtbaarheidsviering denk ik, gravinnetje.



Dat is toch de oorsprong helemaal niet?

Enne, mijn vruchtbaarheid vier ik in bed, meer dan 1x per jaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:LouisaVuitton schreef op 18 april 2014 @ 22:02:

Oh leuk Bootje. Veel plezier! Wat vind jij het mooist?



En je bent niet aangestoken Spininhoek, door je moeders enthousiasme...jaar in..jaar uit?



Nee, eerder een afkeer, sorry,

Maar ik vind het leuk dat zij er zo van geniet.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Pasen komt van Pesach en heeft niets met vruchtbaarheid te maken.



Ik vind de tv versie verschrikkelijk
Alle reacties Link kopieren
Pasen is inderdaad heidens. (Ostara). Pasen in het Engels; Easter.

Jezus vierde zelf al Pasen.

Het begin van de lente. Vruchtbaarheidsymbolen zoals eieren (nieuw leven) en de haas, ook een heidens vruchtbaarheidssymbool. Het verstoppen van de eieren komt daar ook vandaan. Eieren werden begraven in de akkers om zo de groei van de gewassen te bespoedigen en er zullen nog meer uitleggen mogelijk zijn. Het is een gekerstend feest, waar je wel overeenkomsten ziet. Lente --> begin van nieuw leven --> wederopstanding.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren
Sorry trouwens voor de complete offtopic.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven