Entertainment alle pijlers

Weer een liedje gezocht!

19-09-2014 19:48 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk kan iemand iets met deze geringe informatie:



Het is een ballad, ik denk uit de 80’s. Het is echt een bekend nummer, ik denk dat het op Radio 10 e.d. nog wel wekelijks kan worden gedraaid. Ik kan me bijna niet voorstellen dat het nummer anders heet dan ‘Why’, aangezien dat het enige woord is dat in het refrein voorkomt.



Voordat dat refrein begint, zingt iemand (solo) 2x dezelfde zin achter elkaar. Dan volgen er 2 slagen op zo’n grote trom en begint dus het “Whyyyy...” gezongen door meerdere stemmen. Het is gewoon een vierkwartsmaat en een vrij rustig nummer, er komt sowieso een piano-deuntje (meer een soort gepingel) steeds terug.



Ik heb al op verschillende artiesten gegoogeld, maar zonder hits voor het nummer dat ik bedoel. Ik weet in ieder geval al dat het dus niet van Fleetwood Mac is, en ook niet van Leo Sayer (daar deed het me allebei bij bepaalde stukken aan denken). Ik denk nog even na waar de stemmen nog meer op lijken, het zal sowieso een bekende band/artiest zijn. Ik heb ook al “Why-hy-hyyy” in Shazam staan blèren, maar zonder resultaat..



Wie o wie kan hier al iets mee?
Alle reacties Link kopieren
Why van Annie Lennox?
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
quote:noa schreef op 19 september 2014 @ 19:50:

Why van Annie Lennox?



Ja dat dacht ik ook



https://www.youtube.com/watch?v=FYFUqxypkbA
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
Noa, dat is 'm dus gewoon! Hahaha



Bedankt zeg, nou kan ik weer slapen! Slotje
Alle reacties Link kopieren
Nou, kan ook niet missen dan hè Charlotte Jij ook bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:jen16 schreef op 19 september 2014 @ 19:53:

Nou, kan ook niet missen dan hè Charlotte Jij ook bedankt!Graag gedaan.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Oh, mag ik hier even aanhaken? Ik ben ook op zoek naar een liedje wat ik vandaag op de radio hoorde. De volgende zinnen zitten er in: lalala you treat me like dirt. I'm sick of you, I want to be free... En dan zit er een heel stuk muziek zonder tekst in, en het klinkt wat house-achtig, begin jaren 90 denk ik.



Misschien lastig omschreven, wie o wie weet wat ik bedoel?
Oh ja, het wordt gezongen door een vrouw.
.
Black box is het volgens mij...ride on time
http://www.bay-c.co.uk/1190874307



Hier worden een heleboel mogelijke titels gegeven. Had je dat topic al gezien?
Helaas is het niet Ride on Time van Blackbox, maar qua soort muziek komt het aardig in de buurt.



@ikeaverslaafde, ik had die site inderdaad al gezien, maar daar word ik helaas niet wijzer van.



Dank voor jullie reacites!
quote:lot75 schreef op 19 september 2014 @ 22:35:

Oh, mag ik hier even aanhaken? Ik ben ook op zoek naar een liedje wat ik vandaag op de radio hoorde. De volgende zinnen zitten er in: lalala you treat me like dirt. I'm sick of you, I want to be free... En dan zit er een heel stuk muziek zonder tekst in, en het klinkt wat house-achtig, begin jaren 90 denk ik.



Misschien lastig omschreven, wie o wie weet wat ik bedoel?Welke zender en hoe laat ongeveer? Vaak kun je op de website van de zender terugluisteren.
Alle reacties Link kopieren
Kan dit de tekst zijn?



"There's a void where there should be ecstasy.

Okay, let's do it. I'm sick of you, I'm sick of you.

I'm sick of you, I want to be free ..."
Een tijdje geleden dat ik de vraag stelde maar ik heb het inmiddels gevonden: Why not jazz van BFI, deze dus: http://www.youtube.com/watch?v=cbb4Y1P-UW4

Errug fout ja... Nog bedankt voor jullie hulp!
quote:lot75 schreef op 15 november 2014 @ 22:17:

Een tijdje geleden dat ik de vraag stelde maar ik heb het inmiddels gevonden: Why not jazz van BFI, deze dus: http://www.youtube.com/watch?v=cbb4Y1P-UW4

Errug fout ja... Nog bedankt voor jullie hulp!Altijd fijn, een update met het juiste antwoord! Hoe kwam je er nou achter?
Toch maar weer de stukjes tekst die ik kende op Google ingevuld, en deze keer kwam het goede resulaat wel boven. De vorige keer niet, vreemd, maar ik ben blij.
Alle reacties Link kopieren
quote:noa schreef op 19 september 2014 @ 19:50:

Why van Annie Lennox?Dat zou ik ook denken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:jen16 schreef op 19 september 2014 @ 19:52:

Noa, dat is 'm dus gewoon! Hahaha



Bedankt zeg, nou kan ik weer slapen! Slotje Hahaha! Mooi
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven