Welkom. Je laatste bezoek was donderdag 17 mei 2012 06:58.

Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Forum
  3. Entertainment
  4. Welke thrillers (boeken) vindt jij leuk?

Dit onderwerp heeft 99 reacties, en bestaat uit 4 pagina's. Je bent momenteel op pagina last van 4.
De laatste reactie is geplaatst op 15-10-2011 16:41.

[ Welke thrillers (boeken) vindt jij leuk? - Laatste pagina ]

Ga naar een onderdeel

1. Naar aanleiding van het Chicklittopic, nu een thrillerstopic.

Omdat daar zo een leuke tips in het chicklittopic stonden.

Ik weet er is al een boekentopic maar daar komen allerlei soorten boeken te samen. Ik heb ze liever wat gescheiden.

Ik lees graag :

Saskia Noort
    Esther Verhoef
    Simone v/d Vlugt
    Lieneke Dijkzeul
    Loes Den Hollander
    Judith Visser

Iemand die nog meer Nederlandse thrillerauteurs kent?

Ik vind het eerste boek van Larsson erg moeilijk door te komen.

Qua buitenlandse thrillers hou ik van Harlan Coben.

Hehe hopelijk kan dit topic weer veel mensen en andere mensen blij maken ... en wordt er gerend naar de bieb om de boeken in huis te halen :)

Veel leesplezier!

1. MissKatie,
    Gelijk op de eerste bladzijde van de Dick Francis boeken gebeurt er wat en het eind is altijd anders dan je verwacht, dat mis ik in veel andere boeken. Daarnaast de humor, de hoofdpersoon die meestal wat mankeert, de verhaallijn. Ik heb net de allerlaatste ooit van hem gelezen en al zijn boeken meerdere keren gelezen. Ik, maar ja dat is dus heel persoonlijk, vind het heerlijke boeken. Ik hoop dan ook dat Felix door gaat met schrijven.....en dat ie het net zo goed (of beter) doet dan zijn vader!

John Grisham bijvoorbeeld vind ik ook niets, omdat je eerst een aantal hoofdstukken door moet worstelen waar iedereen in voorgesteld wordt en dan pas begint het verhaal.....Dan hoeft het van mij niet meer!

Witch87,
    die schrijver zegt mij niets, dus daar kan ik je niets over zeggen.

2. Heb ook 2 boeken liggen van Michael Robotham.
    De eerste 2 ook gelezen en die vond ik erg goed.

Karin Slaughter heb ik allemaal gelezen, alleen de laatste kan mij niet boeien.
    Ben een beetje Lena en Sarah-moe denk ik.

Frankly my dear, I don\'t give a damn

3. Koekie, het is al > 15 jaar geelden dat ik dat boek van Dick Francis las, maar ben nooit die schrijver vergeten. Volgens mij heb ik het boek gekregen en heb ik het nog. Het had wel wat inderdaad, ms. moet ik nog eens proberen datzelfde boek te lezen. Leuk he, herlezen van boeken , doe ik ook regelmatig.

Het stomste boek ooit gekregen was van Doris Lessing, ''het gouden boek''. Jaren geleden. Kreeg ik na einde van een stage. Nou vraag ik je, wie geeft nou een 22-jarige jonge vrouw zo 'n saai boek, heb het vorig jaar weggegooid en dat doe ik niet vaak. Niet gelezen uiteraard.

4. Cody McFadyen al genoemd?
    Zoooo spannend, maar ook gruwelijk. Ik heb een overijverige fantasie dus heb er zelfs nachtmerries aan overgehouden...toch ben ik nu weer in zijn nieuwste boek begonnen.

Verder Mo Hayder, Dean Koontz, Stephen King, Clive Barker, Harlan Coben...allemaal fijn leesvoer.

Opportunity does not knock, then knock again...then leave a note saying \"sorry I missed you\"

5. Bijna al mijn favorieten zijn al genoemd, behalve alles van Preston&Child. Geweldige boeken zijn dat.
    Oh en eigenlijk alles met vier sterren of meer van de vn thrillergids (crimezone)

6. Oh ja, Preston & Child, echt briljant! Heb ze allemaal in de kast staan. Zeker een aanrader als je ze nog niet kent.

Opportunity does not knock, then knock again...then leave a note saying \"sorry I missed you\"

7. Minette Walters
    Val McDermid
    Ian Rankin
    Karin Slaughter

Zijn mijn favorieten....

8. Heb net door jullie X-D 2 boeken van Harlan Coben besteld bij bol. Spoorloos en Niemand vertellen. Oh heerlijk kan niet wachten.... en morgen komen ze al ;-)

Oh ja wel

9. Lieneke Dijkzeul/ De geur van regen.

Net gelezen, verrassend, want ik kende haar helemaal niet. Ik bleef lezen. Goed geschreven ook.

10. Michael Robotham! Wow, die man kan schrijven. Altijd meerdere verhaallijnen, 'de moord' en het privestuk en valt niet meer neer te leggen als je er aan begonnen bent.

De meeste NL schrijvers vind ik niet zo, behalve Dijkzeul. De eerste twee van Esther Verhoef waren goed, laatste twee vielen heel tegen.
    Meeste Scandinavische schrijvers: ik hou ervan, in het bijzonder de reeks van Marklund. Haar hoofdpersoon is complex en intrigerend.

Patterson, stuk of 7 van gelezen, maar vind ze, sorry mensen, oppervlakkig.
    De 'Harry Bosch' reeks van Michael Connely is geweldig.
    Karin Slaughter, vinbd t mooi dat alle hoofdpersonen uit de verschillende boeken nu bij elkaar komen.

Suzanne Vermeer moet wel de meest overschatte schrijfster ooi zijn.

Zo. Dat was mijn bijdrage :)

achter de grote donderwolk schijnt heus de zon

11. quote:
    Piratesse schreef op 14 december 2010 @ 19:34:
    Suzanne Vermeer moet wel de meest overschatte schrijfster ooi zijn.
    Mee eens.

12. leuk topic, heb alleen mijn favo schrijfster niet een keer voorbij zien komen.
    patricia cornwell. je moet echter wel vanaf boek 1 beginnen. haar leven loopt als rode draad door die boeken heen. ze zijn erg spannend
    en ik ga binnenkort ook maar eens wat schrijvers/schrijfsters proberen. moet weer eens lid worden van de bieb hahaha.
    zometeen in me verlof kan ik lekker veel lezen

13. Normaal ben ik niet zo van Nicci French maar onderhuids vind ik erg goed. Die heb ik bijna in 1 x uitgelezen.

14. quote:
    missbreezer schreef op 14 december 2010 @ 20:36:
    leuk topic, heb alleen mijn favo schrijfster niet een keer voorbij zien komen.
    patricia cornwell.

o! met haar boeken over kay scarpetta is mn thrillerverslaving begonnen, dat ik haar ben vergeten joh!
    ja, heel goed zelfs, maar na boek 11 was ik t n beetje beu.
    beetje te onnavolgbaar voor mij; realisme doet mij meer dan compleet over-the-top verhalen

achter de grote donderwolk schijnt heus de zon

15. Saskia Noort,
    Karin Slaughter,
    Dean Koontz,
    Cody McFadyen
    Patricia Cornwell

16. Dean Koontz-Deur naar December!!

ff spieken, ben zo weer weg...

17. Ik vind Martine Kamphuis goed schrijven ('Vrij' is een echte pageturner). Saskia Noort vind ik echt :puke: .

Henning Mankell blijft mijn favoriet wat buitenlandse schrijvers betreft, maar ik zie hier ook wat nieuwe namen voorbij komen :cheer2: .

lila01 wijzigde dit bericht op 14-12-2010 22:30 met 12%

18. Hier een newbee in leesland. Heb afgelopen zomer mijn eerste dikke boek (500+ pagina's) uitgelezen en dat vond ik al heel wat.

Dat boek was zo dik omdat er heel uitgebreid over van alles wordt geschreven (in de zin van: hij stond op, liep naar de koelkast, haalde er een pak melk uit, gooide een beker vol en dronk het op ipv hij dronk een beker melk leeg) en dat is toch iets waardoor bij mij de concentratie verdwijnt.

Ben nu aan mijn 2e boek bezig en die is wat lastig lezen omdat de karakters terugkerend eea beleven. De juiste draad moet ik dus nog oppakken van dat boek.

Weten jullie schrijver(s) die alles niet zo uitgebreid/langdradig maken, maar die lekker vlot to the point doorschrijven?
    Het hoeven niet per se dikke boeken te zijn, als de verhalen maar wel 'op het puntje van je stoel' verhalen zijn (en het liefst ook nog verrassende wendingen bevatten).

Edit: zal er ook maar even bij vermelden om welke boeken het gaat waarover ik net schreef, dan hebben jullie (mits jullie de boeken kennen natuurlijk) ook een idee wat ik dus wel en niet fijn vind om te lezen.

1e uitgelezen dikke boek: 'Hypnose' van Lars Kepler.
    Huidige boek: 'Sorry' van Zoran Dvrenkar.

Ik heb ook Blauw Water gelezen van Simone vd Vlugt en dat vond ik op zich wel een lekker leesbaar boekje (was niet zo'n dikke), alleen het eind had iets uitgebreider gemogen.

'Chatgevaar' van Pieter Feller trouwens ook nog gelezen. Dat boekje kwam mijn nichtje eens mee aan.
    Heb dat boekje wel in 1 keer uitgelezen.

Lisa72 wijzigde dit bericht op 19-12-2010 21:46 met 26%

19. Ik houd het meest van thrillers een historisch tintje.
    Dan Brown, Katherine Neville, Steve Berry, Kate Mosse, Jörg Kastner, Preston en nog vele anderen.

Van NL-thrillers schrijvers ben ik nu bezig in De Macht van Meneer Miller van Charles den Tex. TV-serie was onlangs op tv met Daan Schuurmans. Maar het boek is véél beter !

20. Als je hem heel toevallig nog niet hebt gelezen is Ira Levins 'Een kus voor je sterft' (a kiss before dying) natuurlijk ook aanrader, de moeder aller thrillers.

Leeg

21. Kate Mosse is inderdaad fijn... Ik heb Labyrinth en Sepulchre in de kast staan. Weet iemand of de nieuwe van haar leuk is? (Wintergeest/ the Winter ghosts)

Verder lees ik veel:

James Patterson
    Karin Slaughter
    Kathy Reichs
    Jonathan en Faye Kellerman

en heb sinds kort ook Karen Rose ontdekt..

Heb inmiddels een excel-lijstje met welke boeken ik allemaal al heb, want het zijn er inmiddels zoveel! En sommigen in het NL en anderen (de meesten) weer in het Engels. Zo kan ik als ik op boekenjacht ga gewoon mn lijstje uitprinten en voorkomen dat ik 1 boek bijv in het NL en in het Engels heb.

22. quote:
    Witchke55 schreef op 09 november 2010 @ 11:04:
    Naar aanleiding van het Chicklittopic, nu een thrillerstopic.

Omdat daar zo een leuke tips in het chicklittopic stonden.

Ik weet er is al een boekentopic maar daar komen allerlei soorten boeken te samen. Ik heb ze liever wat gescheiden.

Ik lees graag :

Saskia Noort
    Esther Verhoef
    Simone v/d Vlugt
    Lieneke Dijkzeul
    Loes Den Hollander
    Judith Visser

Iemand die nog meer Nederlandse thrillerauteurs kent?

Ik vind het eerste boek van Larsson erg moeilijk door te komen.

Qua buitenlandse thrillers hou ik van Harlan Coben.

Hehe hopelijk kan dit topic weer veel mensen en andere mensen blij maken ... en wordt er gerend naar de bieb om de boeken in huis te halen :)

Veel leesplezier!

Die lees ik ook allemaal graag.
    Ook Marion Pauw, al vond ik jetset, haar laatste minder dan de rest.
    Ik ben nu bezig in Na Delphine van Siska Mulder, ook spannend en makkelijk leesbaar.

Suzannen Vermeer schrijft ook thrillers ( all inclusive) maar die vind ik wel erg Libelle achtig geschreven.
    Tineke Beishuizen vind ik helemaal te erg voor woorden

23. quote:
    witch87 schreef op 23 november 2010 @ 22:44:
    Ik heb van het weekend een boek van Jussi Adler Olsen gekocht, lijkt me erg leuk. Heeft iemand hier al boeken van hem gelezen en er een mening over?

Ja, die wilde ik net aanraden. Ik heb alle 3 de boeken die uit zijn van de serie Q gelezen. Dat zijn "De vrouw in de kooi", De Fazantmoordenaars" en "De Noodkreet in de fles". Super thrillers. Je blijft lezen. Heb besloten de hele serie maar te gaan sparen, dus hoop dat er snel meer uitkomt.

Daarnaast spaar ik al jaren de Alex Delaware boeken van Jonathan Kellerman. Heb er 16 van de 23(wil ze alleen op pocketformaat en vind het leukste om er zo tegenaan te lopen.) Die worden steeds leuker, hoe nieuwer ze zijn en ze waren al leuk om mee te beginnen.

24. thrillers die ik de afgelopen maand heb gelezen :

TIME OUT - Judith Visser : Te spannend voor woorden, deze kon ik echt niet wegleggen en had ik in een dag uit! Beetje kinky hier en daar maar daar hou ik wel van, hahahaha) Echt een aanrader!

In mijn dromen - Simone van der Vlugt : leest lekker maar een beetje saai en voorspelbaar helaas

Verstrikt - Mel Wallis de Vries : bedoeld voor een wat jonger publiek, maar las wel heel lekker!

25. Spannend en licht erotisch zijn de boeken van Charlaine Harris. Hiervan is ook de serie Tru Blood, met Anna Paquin in de hoofdrol als Sookie Stackhouse.
    Lees elk boek in een adem uit.
    Vooral leuk als je vampieren kan waarderen.

zet die telefoon uit, en je leven aan