Aardappels in vorm van hart opbakken.. Iemand tip?

22-07-2014 14:59 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond wil ik mijn vriend verrassen met het avond eten. Ik heb aardappels geschild en in plakjes gesneden. En daarvan heb ik hartjes gemaakt. Ik zou dat eerst gewoon koken en zo opdienen, maar ik bedacht net, dat het misschien leuker en aantrekkelijker, is om eerst te aardappeltjes wat voor te komen en daarna eventueel in de koekenpan opbakken.



Maar vaak als ik van aardappels aardappelschijfjes maak en dat dan opbak, worden ze vaak te zacht waardoor het of uit elkaar vallen of gewoon kapot gaan.

Normaal moet je aardappels 20 minuten koken. Maar hoe kan ik er voor zorgen dat ze niet uit elkaar vallen of kapot gaan in de koekenpan Of zou ik ze dan eventueel korter moeten voorkoken en dan opbakken? Of zou het handiger zijn om eerst dat voor te koken en het te laten bereiden in de oven?



Ik heb er ook kipvleugeltjes erbij en die wil ik ook in de oven bereiden, aangezien ik een combi/magnetron heb en die 2 dingen niet tegelijk in de over kan bereiden..



Heeft iemand een idee hoe ik dit eventueel zou kunnen aanpakken?
Niet voorkoken en ze gewoon om en om bakken.

Dan moeten ze goed blijven.
Even 5-7 minuten voorkoken en daarna opbakken. Niet te wild roeren in de pan en dan moet het goed komen.
Alle reacties Link kopieren
Nou, je moet ze dus sowieso niet eerst 20 minuten koken. Maar verder, effe serieus, dat gaat toch niks worden? En misschien maar beter ook want je vriend lacht z'n lul uit z'n broek als hij ziet wat je gedaan hebt (in ieder geval als hij het aan z'n vrienden vertelt). Dus ja, kook ze maar wel eerst 20 min. en dan nog even opbakken, lekker!
Alle reacties Link kopieren
Schattig. Jij moet nog een meisje zijn.



Maarre, dat wordt helemaal niks.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
En wat voor groen dan?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Nou ja... Ik dacht het gaat om het idee toch? Nja als dat toch geen goede idee is dan laat ik het achterwege
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je ze in de oven bakken en blijven het wel hartjes?
Alle reacties Link kopieren
Kan je geen rosti maken en dit in een silicone hartvormige vorm doen? Of een soort tortilla (aardappelpannekoek) maken in de koekenpan en dit in een hartvorm snijden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ze een minuut of zes voorkomen en dan bakken in de pan. Of ze uit elkaar vallen, ligt er ook een beetje aan wat voor aardappels je gekozen hebt. Zoals al gezegd, niet teveel met rommelen met je aardappelplakjes, dat scheelt.



Je kunt ook aardappelpuree maken en dat in hartjes spuiten op een bakplaat en dat afbakken.



Maar eten in de vorm van hartjes, ik weet niet of je vriend dat aantrekkelijk gaat vinden...
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Jullie heb gelijk, ik denk inderdaad dat het niks wordt..



Ik maak gewoon simpel eten voor nu, en zal voor de volgende keer, beter voorbereiden en iets originelers bedenken qua eten.
Ach wat schattig!



Plakjes aardappel zijn veel sneller gaar dan wanneer je ze heel of door midden kookt. Dus even vijf minuutjes voorkoken en voorzichtig afgieten. Dan voorzichtig bakken en netjes omdraaien en niet de halve pan tegelijk om willen scheppen of met de pan omgooien. Dan komt het vast goed.



Veel plezier
Alle reacties Link kopieren
quote:Azile schreef op 22 juli 2014 @ 15:05:

Nou, je moet ze dus sowieso niet eerst 20 minuten koken. Maar verder, effe serieus, dat gaat toch niks worden? En misschien maar beter ook want je vriend lacht z'n lul uit z'n broek als hij ziet wat je gedaan hebt (in ieder geval als hij het aan z'n vrienden vertelt). Dus ja, kook ze maar wel eerst 20 min. en dan nog even opbakken, lekker!Dat is ook maar een aanname lijkt me. Misschien vind de vriend van TO dat wel heel leuk. Die van mij wel in elk geval en dat is bepaald geen mietje. Wel eens bedacht dat er ook mensen zijn die dingen anders beleven?
But if you hurt what's mine. I'll sure as hell retaliate.
Alle reacties Link kopieren
volgende keer aardappelpuree maken, hartjes spuiten op bakblik (of in vormpjes)en in de oven, beetje boter en kaas eroverheen voor je ze in de oven zet zodat ze een mooi korstje krijgen



(vergeet vooral de mosterd niet, zag nu pas dat dit al voorgesteld was.)



Verder is het idee helemaal zo gek niet hoor, tegen de tijd van Valentijn zie je ook hartvormpjes om een spiegelei on te bakken voor het ontbijt op bed, en dat zou dan weer wel leuk en lief moeten zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Als je ze al in plakjes hebt gesneden hoeft hooguit de kook er heel even over. Als je ze daarna voorzichtig opbakt, moet het lekker worden.

Ik vind het wel schattig.
Alle reacties Link kopieren
Wat een schattig idee!

Waarom frituur je ze niet in een pannetje olie? Dan hou je ze wel in hun vorm hoor.

Lief van je!
Alle reacties Link kopieren
Was sowieso al aan het proberen om er hartjes van te maken, maar vindt ze een beetje mislukt.. Ik weet dat mijn vriend van verrassingen houdt, en wil op z'n tijd graag iets leuks voor hem doen.. Maar ga er de volgende keer wel meer tijd in steken
Alle reacties Link kopieren
Het ligt aan de aardappel die je hebt gebruikt. Kruimig aardappels kun je helemaal niet bakken, dat is na lang koken echt poeder. Beetje kruimig kun je bakken maar valt idd uit elkaar. Stevige aardappels kun je prima even voorkoken en dan bakken.



http://www.aardappelboer.nl/aardappelbasics/
Alle reacties Link kopieren
inderdaad, rond valentijn zie je ook altijd dat soort dingen in de winkel liggen, en met kerst zie je ook kerstboom figuurtjes van opgebakken aardappelen, en dat zou dan opeens wel goed kunnen?



Ik vindt dat het gewoon om het idee gaat, als blijk dat ik echt heel veel van hem hou.. En dan maakt het niet uit, hoeveel moeite ik er voor doet of het goed gaat of niet, maar gewoon als blijk van waardering na hem toe
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook wel eens hartjes (meloen, pannekoek) in mijn vriend (30+) zijn broodtrommel gedaan. Als geintje ;)



Werd best goed ontvangen, want z'n collega's vinden het lief. Die wilden ook graag een hartjespannekoek!
Geniet van elke dag!
Frituren inderdaad .
Alle reacties Link kopieren
Wat t beste werkt is 5 min koken (of beetgaar) daarna afgieten en af laten koelen in de koelkast , en vervolgens opbakken, dit doe ik meestal als ik figuurtjes maak met aardappels.
We all gonna die, we bleed from similar veins..
Gooi ze in de frituurpan, dan hoeven ze niet voorgekookt te worden.
Alle reacties Link kopieren
Rauwe aardappelplakjes frituren? Oh my...
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Voor een volgende keer; koop een bakblik in hartvorm, je hebt ze in diverse maten. Pak een makkelijk recept van aardappelgratin en gebruik dat blik. Handig is dan wel om een blik te nemen die je als een taartblik aan de zijkant kan open klikken, het er heel uitscheppen wordt erg moeilijk.



Verder geen kruimige aardappel gebruiken maar vastkokende.



Voor nu zou ik ze even in de magnetron doen en dan frituren of even kort in de magnetron doen en daarna in de oven. Vanavond hoef je ze dan alleen nog maar even op te warmen.



Succes.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven