Baby, allergieen en borstvoeding.

25-07-2014 22:06 8 berichten
Mijn zoontje van 8 maanden is erg allergies. Hij kan o.a. niet tegen melk, ei, soja, kiwi, banaan, pinda. En volgens mij gaan noten ook niet goed. Hij krijgt nog borstvoeding.

Dit betekend dat ik ook op dieet ben. Hij krijgt heel erg last van eczeem en jeuk anders.

Als aanvulling op mijn eigen voeding neem ik nu calcium tabletten en extra vitamine D en een multivitamine.

Ik blijf afvallen en vraag me af of ikzelf niks tekort kom.

Iemand ervaring hiermee?

Volgende week ga ik trouwens langs de huisarts met deze vraag, maar ik ben nu alvast benieuwd naar de ervaringen van anderen.
Word je begeleid door een diëtiste?



Zo niet, dan zou ik dat nu regelen. Die kan ook zorgen voor non-allergeen dieetvoeding als jij teveel afvalt.



Petje af en succes, het valt niet altijd mee!
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet overschakelen op flesvoeding?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Even simpel; eet je wel genoeg? Door borstvoeding te geven verbrand je zo 300 tot 500 calorieën per dag meer... dat is veel en als je niet wil afvallen moet je dus flink meer eten! Als ik 'normaal' zou eten wat ik at voordat ik zwanger was (ik geef nu borstvoeding) dan zou er niets meer van me overblijven
Alle reacties Link kopieren
Maar MarianneDavids, haar zoontje is allergies voor melk en soya. weet jij nog een flesvoeding soort waar hij niet allergies voor zou kunnen zijn?

Ander soort melk kan ik alleen maar aan rijstemelk denken, aangezien de nootsoorten afvallen.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst respect dat je gewoon bv blijft geven want dat zal niet makkelijk zijn onder deze omstandigheden. Heb je al advies gevraagd bij een lactatiedeskundige van de verenigng borstvoeding natuurlijk? http://www.borstvoedingnatuurlijk.nl/ Naast een forum waar je dit soort vragen kan stellen kan je via deze vereniging ook begeleiding krijgen. Succes.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Bedankt voor alle reacties!

Ik krijg nog geen hulp van een dieetiste, maar zal morgen een doorverwijzing vragen.

Ook zal ik eens advies vragen bij borstvoeding natuurlijk.

Ik wil het liefst borstvoeding blijven geven, juist ivm de allergieën.

Maar mocht het teveel ten koste gaan van mijzelf moet ik mischien iets van neocate oid bij gaan geven. Heb hier overigens geen ervaring mee en zoon is een slechte flesdrinker.

Dus dat is ook niet een hele handige oplossing...
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad respect dat je nog borstvoeding geeft, ondanks de allergieën!



Op basis van de supplementen zou ik niet direct denken dat je voedingsstoffen tekort komt, maar misschien wel calorien? Ik heb ook een soortgelijk dieet gevolgd en daar was echt niet tegenop te eten.



Ik snackte toen avocado, dadels, rijstemelk (met cacao chocomel), tortillachips, pure chocolade etc. En verder gewoon goede, gezonde hoofdmaaltijden. Verder was/ben ik vegetariër, maar ben ik bij het geven van borstvoeding wel af en toe vlees en vis gaan eten, anders werd ik ontzettend slap en te dun.



Wie weet heb je hier wat aan. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven