Cruesli of bruin brood

31-08-2014 09:08 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik eet elke ochtend en middag bruin brood.

Nu wil ik wat afvallen en dacht er aan om brood te vervangen voor yoghurt met cruesli of muesli.

Is dit een goed begin om af te vallen?

En zo ja, welke cruesli raden jullie me aan?



Veera
Ik denk dat muesli beter is dan cruesli omdat in dat laatste vaak ook zoetstoffen zitten.
Slecht plan. Gewoon bruin vervangen door volkoren met een beetje boter en mager beleg is een beter plan.
Alle reacties Link kopieren
Geen cruesli dat zit vol suiker, dus beter muesli met magere yoghurt
Alle reacties Link kopieren
Toen ik ging afvallen wisselende ik mijn ontbijt erg af. De ene keer musli met yogurt en een broodje kaas. Als ik alleen musli met yogurt eet heb ik om 9:00 al weer

trek. De andere keer 500 gram kwark. Of 2 bruine boterhammen met kaas en twee gekookte eieren.
Alle reacties Link kopieren
Cruesli is net zo gezond als koekkruimels.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Gewoon afwisselen is het beste:



Brood met kaas, yoghurt met muesli, pannenkoekjes, wafeltjes, wentelteefjes, fruitsalade, Griekse yoghurt met vijgen, yoghurt met noten, honing en bosbessen, omelet met ui en champignons etc.
Alle reacties Link kopieren
Andere ideetjes: havermoutpap met appel of blauwe bessen, cracker met gekookt ei/avocado, neem een paar keer per week een zelfgemaakte salade mee naar je werk. Cruseli zit vol met suiker, mijd dat dus1
Je kunt beter brood blijven eten. Die gesuikerde granen zijn helemaal niet goed voor de lijn en ook niet bepaald gezond. Brood met hartig eiwitrijk beleg is nog 't beste. Een eitje heeft 'n hoge verzadiging bijv.
Alle reacties Link kopieren
quote:De andere keer 500 gram kwark.500 gram kwark, als ontbijt? Wow.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hima: of twee bruine boterhammen met kaas EN twee gekookte eieren..

Grote ontbijter
Alle reacties Link kopieren
quote:redhothead schreef op 31 augustus 2014 @ 09:10:

Ik denk dat muesli beter is dan cruesli omdat in dat laatste vaak ook zoetstoffen zitten.



En let dan ook op, er zijn ook veel chrunchi muesli's tegenwoordig. Daar zit ook heel veel suiker in. Gewoon naturel muesli en dan zelf een handje ongezouten noten erdoor. Dat door de yoghurt heen.



En verder inderdaad afwisselen. Ik ontbijt de ene keer met brood, dan weer met yoghurt met muesli, dan weer met kwark met noten en fruit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Suze02, 2 minuten geleden

Hima: of twee bruine boterhammen met kaas EN twee gekookte eieren..

Grote ontbijter



Dat krijg ik op een rustig ontbijtmoment (in het weekend ofzo) nog wel weg. Maar 500 gram kwark.. Da's zo'n HELE beker!

Burp...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:ikdus2010 schreef op 31 augustus 2014 @ 09:33:

[...]

Gewoon naturel muesli en dan zelf een handje ongezouten noten erdoor. TO wil afvallen. Als je een handje noten eet a 30 gram ben je alweer 200 kcal verder. Dat schiet niet op als je nog maar aan de eerste maaltijd van de dag bezig bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat als ik 's ochtends wat noten eet, ik het de rest van de ochtend vol hoe zonder een extra tussendoortje en hongergevoel.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet iedere ochtend een bak yoghurt met muesli (eventueel met vruchten voor de afwisseling). Vult als een tierelier, geen suiker en havermout helpt ook nog eens bij je cholesterol. Is een goede vervanger voor volkorenbrood, omdat je ook eiwitten eet.

Geen cruesli pakken, zoals gezegd is dat gewoon een handje suiker met wat noten erin.
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
Muesli is idd beter. Je kunt ook nog kiezen voor brinta of havermout (bv overnight oats of pannenkoekjes). Je kunt daar allerlei fruit aan toevoegen zodat het toch zoet is.



(ongezouten) noten zijn hartstikke gezond. Daar zitten hele goede vetten in die je lichaam hard nodig heeft. Ik pak ook vaak een handje. Zit je lang vol van. Ga geen calorieën tellen. Gewoon gezond eten en letten op de hoeveelheid (toegevoegde) suiker die je binnenkrijgt.
.
Cruesli kan je vergelijken met koek. Zoveel suiker zit erin.

Beter eet je muesli en volkorenbrood
Alle reacties Link kopieren
Oh en misschien kun je op gebied van drinken ook nog heel wat winnen.

Geen frisdranken, ook geen lightproducten en ook geen vruchtendranken. Zitten boordevol suiker.

Je kunt evt wel een glaasje sap drinken, maar ook met mate. In sap zitten geen toegevoegde suikers, maar is wel erg geconcentreerd. Je 'drinkt' bij wijze van 4 sinaasappels weg in een paar slokken.



Het beste is water en (kruiden)thee en af en toe koffie zonder suiker.
.
Alle reacties Link kopieren
Indien je wilt afvallen kun je het beste zo weinig mogelijk calorieën drinken. Drink water, groene thee, ...etc.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet ook zo 500 gram kwark en heb dan uren geen trek meer.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Muesli met magere yoghurt. Gezoet met Stevia.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Cruesli hoeft niet slecht te zijn om je dag mee te beginnen, hoor. Ik eet elke ochtend een bakje (100 gr.) Griekse yoghurt 0% vet (is zeer rijk aan eiwitten, het ene merk wel meer dan het andere en vult erg goed). Ik doe daar 30 tot 40 gram Quaker vol vezel cruesli met 78% minder suiker in. Je moet om goed af te vallen een goed uitgebreid ontbijt nemen met zo'n 250 a 300 calorieën. Dan heb je de rest van de dag minder behoefte aan tussendoortjes. Uiteraard wel gewoon je middag- en avondeten en af en toe een tussendoortje kan geen kwaad. Mits je geen caloriebommen als tussendoortje neemt natuurlijk! Overigens hoef ik niet af te vallen, maar ik las dit op een website met tips om af te vallen, omdat ik iets zocht wat wel heel goed verzadigd, maar niet dik maakt.
Yes, I've made mistakes, life didn't come with instructions!
Alle reacties Link kopieren
Oja, noten zijn overigens niet per definitie slecht voor de lijn. Alleen moet je gaan voor onbewerkte noten, dus niet de heerlijke vers gebrande (in olie dus). Als je wilt afvallen moet je iets eten wat goede (natuurlijke) vetten bevat, je wordt niet per definitie dikker van vetten. Vetten uit noten zijn juist gezond en kunnen helpen bij afvallen. Zoek maar eens op via Google.
Yes, I've made mistakes, life didn't come with instructions!
Niet vervangen (maar ook geen 3 dozen per dag eten), alleen als je het echt lekker vind. Verder gewoon eten wat je lekker vind als je maar een beetje maat houd.

Van maaltijden word je niet dik, ook niet als er een beetje suiker in zit. Je wordt niet dik van bepaalde voedingsmiddelen, je wordt dik van TEVEEL. (zoals te veel slechte tussendoortjes. van 1 bakje cruesli met yoghurt word je echt niet dik)



Dat is helaas waar veel mensen de fout mee ingaan: zichzelf van alles gaan verbieden/verboden lijstjes maken en veel te strenge eetplannen waardoor ze het niet volhouden.

Bovendien weet ik uit eigen ervaring, van een te licht ontbijt krijg je zo weer honger en pak je veel sneller koek en snoep. (alhoewel nogmaals van 1 koekje word je niet dik)

Gewoon logisch nadenken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven