Cupcakes maken met vloeibare 'suiker'

19-09-2013 14:40 13 berichten
Hallo,

Ik wil graag cupcakes maken, maar dan zonder echte suiker.

Heb een flesje ' Ka'a He'e '. gekregen. Het komt uit de natuurwinkel. Staat naast de Stevia enzo.

Er staat op : " vloeibaar, natuurlijk zoet. Zuiver natuurproduct, zonder chemische toevoegingen. 5 druppels is gelijk aan 4 gram suiker of 1 suikerklontje. "

Heeft iemand dit wel eens geprobeerd in plaats van suiker?

Hoe ging dat? Smaakte het net zo goed dan als je echte suiker gebruikte?
Alle reacties Link kopieren
dat zou ik niet doen hoor. Koolhydraten horen bij het bakproces, nemen ook ruimte en gewicht in en de cake is bedoeld als traktatie.
it's a big club and you ain't in it
Ik denk dat het qua smaak misschien nog wel gaat, maar de suiker in een recept zorgt ervoor dat het beslag verhardt. Dus ik weet niet of je cupcake het uiterlijk krijgt dat je voor ogen hebt.
ik zou een lekkere volkorenboterham nemen met een klein plakje heel erg lekkere, zoete, luxe cake voor bij de koffie
it's a big club and you ain't in it
Ok, dat van ruimte en gewicht, daar zat ik ook aan te denken.

Dus dan ga ik het maar gewoon met echte suiker doen.

Heb ook geen zin om het uit te proberen, dan kan ik waarschijnlijk weer overnieuw beginnen, haha!
Als je een tray met bijvoorbeeld 20 cupcakes maakt, kan je er toch 2 met dat spul doen ipv suiker? Dus 2 porties beslag? Ben je verzekerd van in ieder geval een aantal gelukte cupcakes.
Gewoon echte suiker gebruiken! Ten 1e het is vele malen lekkerder en ten 2e komt ten goede van het beslag.

Heb nog nooit van die Ka'a He'e gehoord, is dat een merk of is het anders dan stevia? Stevia ooit eens in een gekocht, maar dat is bitter en echt niet lekker.
SoMiDi, welke stevia heb je gekocht dan?

Die in de supermarkten te krijgen is moet je inderdaad niet hebben, dat is 1% stevia en 99% vulmiddel waardoor de smaak van de stevia onderdrukt wordt door het (bittere) vulmiddel.

Ik heb zelf een klein blauw flesje bij de natuurwinkel vandaan en dat is gewoon zoet. Ik gebruik het nu alleen nog in de koffie (4 druppels is voldoende) maar ga er nog wel verder mee experimenteren.

TO, volgens google is Ka'a He'e hetzelfde als stevia, en er zijn genoeg recepten te vinden voor cupcakes met stevia. Succes!
Er schijnen mensen te zijn waarbij stevia altijd bitter smaakt, heeft met een enzympje te maken wat zij te veel of te weinig hebben.
Johanna, dat wist ik niet.

Ik heb het alleen bij de commerciële stevia, bij de bijna pure stevia van de natuurwinkel niet. Heb zelfs eens per ongeluk een druppel van mijn vinger gelikt.... dat was zelfs mij te zoet
quote:JohannaE schreef op 19 september 2013 @ 17:56:

Er schijnen mensen te zijn waarbij stevia altijd bitter smaakt, heeft met een enzympje te maken wat zij te veel of te weinig hebben.Ik wilde net schrijven dat stevia altijd een beetje bitter smaakt, maar dat ligt dus aan mij
quote:Dreamchild schreef op 19 september 2013 @ 17:52:

SoMiDi, welke stevia heb je gekocht dan?

Die in de supermarkten te krijgen is moet je inderdaad niet hebben, dat is 1% stevia en 99% vulmiddel waardoor de smaak van de stevia onderdrukt wordt door het (bittere) vulmiddel.

Ik heb zelf een klein blauw flesje bij de natuurwinkel vandaan en dat is gewoon zoet. Ik gebruik het nu alleen nog in de koffie (4 druppels is voldoende) maar ga er nog wel verder mee experimenteren.

TO, volgens google is Ka'a He'e hetzelfde als stevia, en er zijn genoeg recepten te vinden voor cupcakes met stevia. Succes!

Ik had een flesje van de G&W winkel, eigen merk. blegh!

Johanna, weer wat geleerd, ik zit dan zeker met dat enzeem!
quote:SoMiDi schreef op 20 september 2013 @ 15:41:

[...]

Ik had een flesje van de G&W winkel, eigen merk. blegh!

Johanna, weer wat geleerd, ik zit dan zeker met dat enzeem! Ik heb altijd het flesje met de blauwe dop, als je die mist bij de G&W in Hoogezand dan staat hij bij mij in de kast

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven