Cupcakes maken met vloeibare 'suiker'

donderdag 19 september 2013 om 14:40
Hallo,
Ik wil graag cupcakes maken, maar dan zonder echte suiker.
Heb een flesje ' Ka'a He'e '. gekregen. Het komt uit de natuurwinkel. Staat naast de Stevia enzo.
Er staat op : " vloeibaar, natuurlijk zoet. Zuiver natuurproduct, zonder chemische toevoegingen. 5 druppels is gelijk aan 4 gram suiker of 1 suikerklontje. "
Heeft iemand dit wel eens geprobeerd in plaats van suiker?
Hoe ging dat? Smaakte het net zo goed dan als je echte suiker gebruikte?
Ik wil graag cupcakes maken, maar dan zonder echte suiker.
Heb een flesje ' Ka'a He'e '. gekregen. Het komt uit de natuurwinkel. Staat naast de Stevia enzo.
Er staat op : " vloeibaar, natuurlijk zoet. Zuiver natuurproduct, zonder chemische toevoegingen. 5 druppels is gelijk aan 4 gram suiker of 1 suikerklontje. "
Heeft iemand dit wel eens geprobeerd in plaats van suiker?
Hoe ging dat? Smaakte het net zo goed dan als je echte suiker gebruikte?

donderdag 19 september 2013 om 16:09
donderdag 19 september 2013 om 17:52
SoMiDi, welke stevia heb je gekocht dan?
Die in de supermarkten te krijgen is moet je inderdaad niet hebben, dat is 1% stevia en 99% vulmiddel waardoor de smaak van de stevia onderdrukt wordt door het (bittere) vulmiddel.
Ik heb zelf een klein blauw flesje bij de natuurwinkel vandaan en dat is gewoon zoet. Ik gebruik het nu alleen nog in de koffie (4 druppels is voldoende) maar ga er nog wel verder mee experimenteren.
TO, volgens google is Ka'a He'e hetzelfde als stevia, en er zijn genoeg recepten te vinden voor cupcakes met stevia. Succes!
Die in de supermarkten te krijgen is moet je inderdaad niet hebben, dat is 1% stevia en 99% vulmiddel waardoor de smaak van de stevia onderdrukt wordt door het (bittere) vulmiddel.
Ik heb zelf een klein blauw flesje bij de natuurwinkel vandaan en dat is gewoon zoet. Ik gebruik het nu alleen nog in de koffie (4 druppels is voldoende) maar ga er nog wel verder mee experimenteren.
TO, volgens google is Ka'a He'e hetzelfde als stevia, en er zijn genoeg recepten te vinden voor cupcakes met stevia. Succes!

donderdag 19 september 2013 om 18:20

vrijdag 20 september 2013 om 15:41
quote:Dreamchild schreef op 19 september 2013 @ 17:52:
Ik had een flesje van de G&W winkel, eigen merk. blegh!
Johanna, weer wat geleerd, ik zit dan zeker met dat enzeem!
Ik had een flesje van de G&W winkel, eigen merk. blegh!
Johanna, weer wat geleerd, ik zit dan zeker met dat enzeem!
vrijdag 20 september 2013 om 15:56