Dinsdag, soepdag!

19-09-2014 10:50 56 berichten
Vanaf oktober heb ik een vaste afspraak van 18.30 tot 20.00.

Dit duurt zeker een half jaar maar kan uitlopen tot wel anderhalf jaar.



Met mijn diëtiste heb ik afgesproken dat ik voor de afspraak een kop zelfgemaakte soep eet en na afloop nog een salade met eventueel een boterham.



Ik heb zelf al heel veel recepten voor soepen, ik weet op dit gebied hoe ik google moet gebruiken maar vaak komen hier nog leuke en persoonlijke recepten.



Ikzelf zoek recepten die mager zijn, zonder en vis en champignons. Mag vlees of kip in maar hoeft zeker niet.



Ik heb al een heerlijk recept voor wortelsoep, tomaat-paprika soep en mijn vriend maakt zeer goede groentesoep.

Ik heb een keukenmachine en staafmixer dus pureren is geen probleem.



Ben benieuwd!
Deze soep is zalig: http://www.vegetariantime ... with-harissa-and-spinach/



Ik ben zelf niet vegan (tenminste, ik eet soms minder vlees maar ook graag af en toe grote biefstuk) maar deze soep eten we zeker iedere 2 weken en soms wel vaker.



Daarnaast heb ik laatst pompoensoep gemaakt en die was ook zalig. Met prei, pompoen, kerrie, prei, komijn en zure room. Was echt heel lekker.



Daarnaast hou ik van ouderwetse kippensoep, maar daar kun je online genoeg recepten voor vinden. Gewoon van die ouderwetse zoals oma's maken. ;)



Als laatste heb ik deze nog, vult ook enorm:

http://www.ah.nl/allerhan ... 8/rijkgevulde-tomatensoep
http://www.okokorecepten. ... oensoep-zoete-aardappelen



Dit is echt de lekkerste pompoen soep die bestaat. Ik ben niet zo'n soepeter eigenlijk maar deze soep eten we met zijn tweetjes rustig een flinke pan van leeg.
Alle reacties Link kopieren
Oh heerlijk soep!



Die van Justmaartje meteen opgeslagen want die klinkt erg lekker!



Ik maak vaak soep van geroosterde groente,dus al wat je over hebt aan groente in een ovenschaal en roosteren en daarna pureren met wat water en extra kruiden.



Linzensoep maak ik ook vrij vaak.



Of kippensoep met tauge,rode ui,tomaat en wat sojasaus,lekker met koriander(als je daar van houdt natuurlijk).



Pompoensoep ook heerlijk,zeker met gember erdoor.
Dolfje, hoe maak jij linzensoep? Dat wil ik nog eens doen.
Broccoli en courgette soep met een stukje

Blauwe of geitenkaas, ook lekker en gemakkelijk.
quote:typfoudt schreef op 19 september 2014 @ 11:08:

http://www.okokorecepten. ... oensoep-zoete-aardappelen



Dit is echt de lekkerste pompoen soep die bestaat. Ik ben niet zo'n soepeter eigenlijk maar deze soep eten we met zijn tweetjes rustig een flinke pan van leeg.Deze soep klinkt heerlijk. Als het wat kouder wordt wil ik 'm gaan proberen.
Kom ik aan met mijn kaassoepen.
Alle reacties Link kopieren
Er was onderlaatst volgens mij ook iemand die een soep-topic startte. Misschien staan daar ook nog recepten voor je?
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is dinsdag ook soepdag. Deze week was het ossestaartsoep, en volgende week tomaten basilikum soep....

In de winter eten we graag aardappel chorizosoep..... maar als ik dat maak gaat er een bak voor een andere keer in de vriezer...
Alle reacties Link kopieren
quote:Justmaartje123 schreef op 19 september 2014 @ 11:48:

Dolfje, hoe maak jij linzensoep? Dat wil ik nog eens doen.



Elke keer is het een beetje verschillend,ik heb niet een echt vast recept maar ongeveer zo:



Uitje en knoflook fruiten in een pan met dikke bodem,wortel in stukjes erdoor en blik linzen toevoegen(ik ben lui dus meestal blik,anders moet je linzen eerst weken etc)

Blik tomatenblokjes toevoegen en wat heet water uit de waterkoker.

Zout,peper,andere kruiden die je lekker vindt of een bouillon blokje,meestal gebruik ik komijnzaad maar ook wel harissa of sambal

Aan de kook brengen en en pureren als alles gaar is. Eventueel water toevoegen als je het te dik vindt.
Alle reacties Link kopieren
Van een forumster die mager kookt heb ik een keer een hele rits recepten gehad en daar stond ook een recept in van Mexicaanse maaltijd soep. Dus ik net heel enthousiast zoeken waar die op de ext. geheugen staat. Gevonden, gaat er ook nog een beetje slagroom en creme fraiche erin



Nou ja. Verder heb ik een maissoep met gerookte kip die dacht ik mager was. De soep dan. Ja ik heb wel meer soepgerechten maar weet niet zo uit mijn hoofd of die mager genoeg zijn.



Italiaanse tomatensoep met basilicum vind ik erg lekker. Die heb ik ook in een magere versie. En een gewone tomatensoep die ik van een forumster heb gehad die toen aan het lijnen was.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Waarom mager? Als het om de lijn gaat kun je beter geen wortelsoep nemen. Wortels kunnen zorgen voor een piek in je bloedsuiker waardoor je juist trek krijgt. Lekker stevig soepje zelf getrokken en lekker vet is echt niet heel veel calorieën en vult veel beter. Snap niet dat je dietist dat niet heeft gezegd, kan me ook niet voorstellen dat ze je magere soepen wil laten eten van wortel.
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 19 september 2014 @ 11:50:





Echter, voor TO kan ik hem niet aanraden. In pompoen zitten heel veel calorieën en er gaan ook nogal wat zoete aardappel in, en dan ook nog eens blauwe kaas. Niet zo mager (helaas).Huh ik dacht dat pompoen juist niet heel veel calorieën had en zoete aardappel is toch ook niet zo slecht of ben ik nou helemaal in de war?
Alle reacties Link kopieren
Gevonden!



Jouw lekkerste soep



en



Soep
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
Justmaartje123 mij lijkt die soep ook erg lekker maar hoe kom je aan "harissa pasta"?
Alle reacties Link kopieren
quote:lisa2 schreef op 19 september 2014 @ 12:19:

Justmaartje123 mij lijkt die soep ook erg lekker maar hoe kom je aan "harissa pasta"?Ben dan niet Justmaartje maar bij ah hebben ze het ook en ik denk bij jumbo ook wel anders bij de toko.
quote:dolfje schreef op 19 september 2014 @ 12:02:

[...]





Huh ik dacht dat pompoen juist niet heel veel calorieën had en zoete aardappel is toch ook niet zo slecht of ben ik nou helemaal in de war?



Volgens mij vergis ik me ook, ik zal mijn post aanpassen.



*vrijdag enzo*
Alle reacties Link kopieren
In het topic wat Garcia CM post heb ik gereageerd dat dit mijn favoriete soepen zijn:



Zwarte bonensoep

Geroosterde tomatensoep

Maissoep

Zoete aardappelsoep met gekarameliseerde ui

Linzensoep

Gele paprika soep

Uiensoep
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 19 september 2014 @ 12:22:

[...]



Ben dan niet Justmaartje maar bij ah hebben ze het ook en ik denk bij jumbo ook wel anders bij de toko.Oké volgende week bij ah eens kijken, dank je!
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 19 september 2014 @ 12:02:

Waarom mager? Als het om de lijn gaat kun je beter geen wortelsoep nemen. Wortels kunnen zorgen voor een piek in je bloedsuiker waardoor je juist trek krijgt.

Dit is nieuw voor me. Sinds wanneer vormen gekookte wortelen een bedreiging voor de lijn?
Alle reacties Link kopieren
Ziet er heerlijk uit trouwens, de soep met zoete aardappel, spinazie en harissa. Ga 'm binnenkort eens proberen.
Alle reacties Link kopieren
Deze is ook lekker (en herstachtig). Vult goed, vooral door de linzen die erin zitten. Bietensoep met linzen, yoghurt en dille.
Alle reacties Link kopieren
Als ik soep maak gooi ik vaak gewoon van alles door elkaar, en dan al dan niet pureren op het eind.

Als je wat gare aardappel, rijst of peulvruchten meepureert krijg je een romige soep zonder vet toe te voegen.

Dit is wel een goede basishandleiding: http://www.seriouseats.co ... reamy-vegetable-soup.html
Alle reacties Link kopieren
oversimpele broccolisoep.



gewoon met een beetje bouillion koken, pureren, scheutjes balsamico azijn erin. Ik top het af met crème fraiche en sesamzaadjes, maar hoeft niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven