Dressing smaakt teveel naar yoghurt

15-09-2014 23:34 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op papier leek het een lekkere dressing: klein bakje Griekse yoghurt met twee eetlepels olijfolie, twee eetlepels rode wijnazijn en een flinke eetlepel kerrie. Ik heb alles goed vermengd en door de salade gedaan, maar ondanks allerhande pittige ingrediënten ruikt die nu naar een bak yoghurt. Wat kan ik er aan toevoegen om die zuivelsmaak wat te verminderen?
Alle reacties Link kopieren
Als het alleen sla is, dan de dressing in een zeef eruit laten lopen of eraf wassen?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Beetje geraspte kaas.
Alle reacties Link kopieren
Voortaan eerst de dressing proeven.



Lijkt me nl idd veel yoghurt en Griekse yoghurt heeft best een uitgesproken smaak
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
De sla in een zeef en even laten uitlekken en dan een droge pittige kaas zoals parmesan toevoegen. En als je liever voor een zoete touch gaat bij je pittig dan wil een lepel honing of wat gembersiroop ook nog wel eens oplossing bieden na het uitlekken.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Alle reacties Link kopieren
Helaas, de dressing eruit laten lopen gaat niet werken vrees ik. Geraspte kaas ga ik proberen! Ben dol op kaas en dat mengt ook wel met de andere ingrediënten. En idd: volgende keer eerst proeven en andere yoghurt gebruiken.



Thanks allemaal!
Alle reacties Link kopieren
in plaats van die olijfolie mayonaise of slasaus gebruiken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik maak dressing van Griekse of normale yoghurt, eetlepel honing, en eetlepel mosterd. Als ik zin heb pers ik er nog knoflook doorheen.

Door de honing is het zure er vanaf.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe altijd yoghurt,knoflook,fritesaus en gedroogde provencaalse kruiden.

Heerlijke combinatie.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
Goede tips hier, de geraspte kaas heeft z'n werk prima gedaan: salade was heerlijk en alle smaken zijn goed in tact gebleven.
Fijn!
Lekker juist!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven