EN wat eten we vandaag?

18-03-2009 19:30 3020 berichten
Alle reacties Link kopieren




Vertel ons wat je vandaag gaat eten!!!







Wegens succes is ons vorige topic gesloten, maar niet getreurd, hier is het nog na te lezen!



En wat eten we vandaag?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag wordt het pasta met broccoli en uitgebakken spekjes
Alle reacties Link kopieren
Gekookte piepers, broccoli en een bal gehakt
Zuurkool ovenschotel met gerookte zalm. Zelf bedacht recept. Zeer benieuwd.
Mijn experiment is zeker voor herhaling vatbaar. Was erg lekker.
Allerlei hapjes op een borrel van t werk. Heb nu eigenlijk wel genoeg gehad dus een echte maaltijd komt er niet meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:sartan schreef op 15 oktober 2009 @ 16:55:

[...]





Recept & foto please?!?!?!

Sorry... geen foto! Het was errrrg lekker! Mn ouders kwamen langs toen ik nog aan het eten was en mn vader kon het niet laten om mee te snoepen :-D

Recept is als volgt (incl pasta)

Verse ravioli met geitenkaas en citroen



Ingrediënten:

Voor de pasta:

200 g tarwebloem (harde tarwe)

200 g tarwebloem (zachte tarwe)

zout

4 eieren

olijfolie



Voor de vulling:

1 citroen

100 g zachte geitenkaas

50 g Parmezaanse kaas (geraspt)

50 g pijnboompitjes

1 teen knoflook

olijfolie

peper en zout



Bereiding:

Zeef de bloem in een ruime kom. Voeg zout toe. Maak een kuiltje in de bloem en breek de eieren erboven. Voeg wat olie toe. Kneed het geheel tot een soepel deeg. Verdeel het deeg in een paar stukken en kneed de bolletjes tot ze soepel zijn. Haal het deeg diverse malen op de laagste stand door de pastamachine. Bestuif het deeg met bloem en haal het deeg een paar maal door de pastamachine op een steeds fijnere stand. Bestuif de lappen deeg licht met bloem en laat drogen tot gebruik. Maak nu de vulling: Was de citroen en trek met een zesteur reepjes schil. Pers van de helft de citroen het sap. Rooster de pijnboompitjes in een droge koekenpan. Laat ze afkoelen in een schaaltje. Pel de knoflook. Doe alle ingrediënten voor de vulling in de keukenmachine en pureer tot een homogene massa. Breng op smaak met peper en zout. Maak nu ravioli: Verdeel kleine beetjes van de vulling over een lap deeg. Bestrijk met water rondom de vulling en bekleed met nog een lap deeg. Druk goed aan rondom de vulling en snijd de ravioli’s Zet een pan met water en een flinke schep zout op het vuur. Kook de pasta in ongeveer 3 minuten beetgaar. .



ben zelf niet van de maten, gooi er gewoon wat in en dat was erg lekker! Let er bij de citroen wel op dat de rasp alleen geel is, niet het witte van de schil want dat smaakt bitter. En ik zie dat ik ook het sap van de citroen niet gebruikt heb en wel andere dingen...kortom eigen variatie noemen ze dat toch? Mooi excuus
Gisteren met collega gegeten, ze had een vegetarische pastasalade gemaakt met o.a. zongedroogde tomaat, olijven, pesto, rucola, pijnpitjes, champignons, aubergine, ui, paprika.



Vandaag eten we uit de wok: kip met witte kool, prei, champignons, tauge en paprika met een scheutje woksaus. Aardappeltjes erbij.



Morgen gaan we gourmetten met vrienden.
Ananya, lijkt me super lekker en gaat in het archief onder de categorie "proberen"!



Vandaag een zelfgemaakte hamburger uit de grillpan. Op een lekker bruin broodje véé'l sla tomaat ui komkommer etc.

Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk simpel en vreselijk Hollands:



Gebakken aardappelen, filetlapje en snijbonen.





Blegh.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
hier ook enorm hollands: bloemkool met gekookte aardappelen en een hamburger (wel een 'echte' hamburger van de AH, niet van de Mora oid)
Alle reacties Link kopieren
Chili con carne met broodje kruidenboter erbij!



Haha LVeR, als het 'blegh' is, waarom eet/maak je het dan??
Alle reacties Link kopieren
Hmm ja, nou, niet echt vreselijk blegh misschien, maar ik heb er geen trek in.



En ik maak het voor mijn kids, want die zijn dol op zo'n prakkie.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Alle reacties Link kopieren
Hier was het gister durum (ofzo) en van mij hoeft die appel er niet in! Met de appel ertussenuit geplukt was het wel lekker.



Vanavond naar een verjaardag waar we een hapje mee eten zodat de kleine dan naar bed kan. We gaan pizza's bestellen. Heb ik echt ongelóófelijk veel trek in!
Gisteren stoofpot, lekker!



Vandaag pasta met aubergine, gehakt en tomatensaus uit de oven (lees: met een kaaskorstje).
Alle reacties Link kopieren
Visovenschotel met kreeftsaus en pandanrijst
Ook hier een Hollandse maaltijd: gekookte bloemkool met gebakken aardappeltjes en runderchipolata-worstjes.
Dyaa, zelf hamburgers maken van gehakt is nóg lekkerder dan die van AH
Alle reacties Link kopieren
Vandaag kip tandoori met daarbij een tomaten/rode ui salade,zelf gebakken papadums met mango chutney en naanbrood en een soort van raita sausje (chutney en naan niet zelf gemaakt)
Alle reacties Link kopieren
Boerenkool met spekjes, grove rookworst en speklappen.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
O, die ravioli met citroen klinkt geweldig. Die ga ik ook maar eens een keertje met het pastamolentje in elkaar draaien...
Alle reacties Link kopieren
Aardappeltjes uit de oven, sperziebonen en speklapje.
Kikkererwtensoep met spinazie. Stond voor me klaar toen ik thuiskwam. Erg lekker.
Vandaag gegrild met een groep vrienden. Was erg lekker!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag had ik kipfilet, sperzieboontjes en aardappels, morgen hasjee met wortelstamppot



Heerlijke winterse kost. Voor een dezer dagen heb ik ook nog spruitjes op het menu staan. Die vind ik ook heerlijk om te eten. In de weekenden maak ik meestal iets van die wereldgerechten. Mijn man is doordeweeks vrachtwagenchauffeur en dus komt hij niet thuis. voor mijn kinderen alleen hoef ik niet zo veel drukte te maken. dan heb ik veel te veel.



groetjes heidi
Alle reacties Link kopieren
Roti vandaag.





@ Yetti, ik maak het grotendeels op een recept die ik heel lang geleden een keer van je heb gehad. Zou je het goed vinden als ik het roti recept op mijn site zet? Paar dingetjes doe ik anders dus het is niet helemaal hetzelfde maar denk dat je jouw recept er dus wel in herkent, vandaar dat ik toch wil checken of je het niet erg vindt.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven