Een goed italiaans (pasta) kookboek...
dinsdag 28 september 2010 om 16:08
Weet iemand wat een goed kookboek is?? Als ik er op google krijg ik er zoveel te zien!
Het moet niet te moeilijk zijn, maar natuurlijk wel lekker. En dan gaat het me niet om de pasta (deeg) zelf te maken, maar om lekkere recepten die je met pasta maakt! En er mogen ook wel andere gerechtjes in staan (lekker salades, bruschetta's enz).
Alvast bedankt!!
Het moet niet te moeilijk zijn, maar natuurlijk wel lekker. En dan gaat het me niet om de pasta (deeg) zelf te maken, maar om lekkere recepten die je met pasta maakt! En er mogen ook wel andere gerechtjes in staan (lekker salades, bruschetta's enz).
Alvast bedankt!!
dinsdag 28 september 2010 om 16:14
dinsdag 28 september 2010 om 16:26
Ik ben wat dingen aan het bedenken voor mijn verjaardag. En bedacht me ineens dat me een italiaans kookboek wel leuk leek.... Altijd leuk om te krijgen toch?!!
Ja die met die zilveren lepel heb ik gezien, maar weet inderdaad niet of die te moeilijk is. Het moet niet zo zijn dat je stad en land af moet om bepaalde ingrediënten in huis te krijgen en uren in de keuken moet staan.
Ja die met die zilveren lepel heb ik gezien, maar weet inderdaad niet of die te moeilijk is. Het moet niet zo zijn dat je stad en land af moet om bepaalde ingrediënten in huis te krijgen en uren in de keuken moet staan.
dinsdag 28 september 2010 om 16:31
Absoluut de zilveren lepel. Bevat duidelijke recepten met ingredienten die je overal kunt kopen. Er staat ook heel duidelijk in hoe je zelf je sausjes maakt. Bv bechamelsaus en dan hierop 8 varianten om lekker af te wisselen. Ik kook er heel graag uit.
Bij Jamie Oliver heb je vaak dingen nodig die in Nederland moeilijk te krijgen zijn.
Bij Jamie Oliver heb je vaak dingen nodig die in Nederland moeilijk te krijgen zijn.
dinsdag 28 september 2010 om 16:49
dinsdag 28 september 2010 om 16:53
Even een paar van die ingredienten die Jamie gebruikt;
Aardperen,
Mosterdzaden
Pronkbonen
Originele pancetta (dus geen ontbijtspek)
Lamsschenkel
Lamsgehakt
Venkeltopjes
Wilde spinazie
Niet te krijgen hier in de omgeving.
De zilveren lepel heeft trouwens ook heerlijke desserts. Tiramisu oohh ik krijg nu al trek.
Aardperen,
Mosterdzaden
Pronkbonen
Originele pancetta (dus geen ontbijtspek)
Lamsschenkel
Lamsgehakt
Venkeltopjes
Wilde spinazie
Niet te krijgen hier in de omgeving.
De zilveren lepel heeft trouwens ook heerlijke desserts. Tiramisu oohh ik krijg nu al trek.
dinsdag 28 september 2010 om 17:02
dinsdag 28 september 2010 om 17:04
donderdag 30 september 2010 om 17:09

donderdag 30 september 2010 om 17:13
quote:Blackdress schreef op 28 september 2010 @ 16:30:
DZL is echt geen moeilijk boek. De recepten zijn goed te doen.
(ik vind het wel jammer dat er niet van elke gerecht een foto in staat. Ik ben nogal een plaatjeskijker in kookboeken )Dat heb ik ook. Ik hou heel erg van "mooie" kookboeken. Uiteraard heb ik de zilveren lepel wel (want hoort toch wel bij m'n verzameling) maar normaal vind ik de vormgeving incl. beelden heel belangrijk! Bijvoorbeeld de boeken van Tessa Kiros zijn prachtig, misschien is deze wat voor je?
DZL is echt geen moeilijk boek. De recepten zijn goed te doen.
(ik vind het wel jammer dat er niet van elke gerecht een foto in staat. Ik ben nogal een plaatjeskijker in kookboeken )Dat heb ik ook. Ik hou heel erg van "mooie" kookboeken. Uiteraard heb ik de zilveren lepel wel (want hoort toch wel bij m'n verzameling) maar normaal vind ik de vormgeving incl. beelden heel belangrijk! Bijvoorbeeld de boeken van Tessa Kiros zijn prachtig, misschien is deze wat voor je?

donderdag 30 september 2010 om 17:14
quote:kimm schreef op 30 september 2010 @ 17:09:
[...]
Jamie's Italie heb ik ook in de kast staan, diegene die me daaruit 1 lekker recept kan noemen, mag bij mij komen eten........
(maar dan maak ik wel een recept uit de Zilveren Lepel)Jaaa de lasagne met allerlei verschillende vleessoorten erin; super lekker!
[...]
Jamie's Italie heb ik ook in de kast staan, diegene die me daaruit 1 lekker recept kan noemen, mag bij mij komen eten........
(maar dan maak ik wel een recept uit de Zilveren Lepel)Jaaa de lasagne met allerlei verschillende vleessoorten erin; super lekker!
vrijdag 1 oktober 2010 om 16:12
Ik adoreer ook de boeken van Tessa Kiros! Binnenkort komt er een mooi boek uit van haar met Griekse gerechten (google maar even: Mezze & Moussaka), is dat geen leuk cadeau om te vragen?
Verder vind ik de kookboeken van Stephane Reynaud ook geweldig! Daar hebben ze een mooi Frans kookboek van (blabla Bistro) en sinds een week ligt ook het boek: '365 redenen om aan tafel te gaan' van hem in de winkel. Een super fijn boek met seizoensgerechten van verschillende landen. Heel mooi boek ook, met zowel makkelijke als moeilijkere gerechten.
Of wil je perse een Italiaans kookboek?
Tip: via Bol.com kun je de eerste paar bladzijdes van Stephane Reynaud & Tessa Kiros inkijken
Verder vind ik de kookboeken van Stephane Reynaud ook geweldig! Daar hebben ze een mooi Frans kookboek van (blabla Bistro) en sinds een week ligt ook het boek: '365 redenen om aan tafel te gaan' van hem in de winkel. Een super fijn boek met seizoensgerechten van verschillende landen. Heel mooi boek ook, met zowel makkelijke als moeilijkere gerechten.
Of wil je perse een Italiaans kookboek?
Tip: via Bol.com kun je de eerste paar bladzijdes van Stephane Reynaud & Tessa Kiros inkijken